اشتراک گذاری

اتصال گوشی به پرینتر

 امروزه با ورود دستگاه های تلفن هوشمند این امکان فراهم گشته تا عکس ها و مطالب گرانقدری را در گوشی های خود داشته باشیم. تصویری زیبا از یک سفر، عکسی از یک خاطره، تصویری از یک مدرک و … که در برخی موارد دوست داریم آنها را همیشه پیش چشم داشته باشیم. اتصال گوشی به پرینتر و چاپ تصاویر و مدارک موجود در گوشی این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا داده ها و تصاویر مورد نیاز خویش را چاپ نماید. با توجه به هوشمند بودن دستگاه هایی نظیر تبلت، گوشی، پرینتر و …، شما می توانید به وسیله تبلت ها و گوشی ها مدرن اسناد خود را پرینت نمایید. جهت آگاهی و اطلاع از روند چاپ مطالب می توانید به ادامه این مقاله از نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید.

اتصال گوشی به پرینتر

اتصال گوشی به پرینتر به وسیله کابل OTG

در این بخش در مورد روش اتصال پرینتر به گوشی با استفاده از کابل OTG می پردازیم.

  • برای اتصال گوشی به پرینتر و اینکه فایل ها را مستقیماً به وسیله گوشی و پرینتر چاپ کنید به یک کابل OTG نیاز دارید. 
  • البته ابتدا باید نرم افزار PrintShare را دانلود و در گوشی خود نصب کنید. 
اتصال گوشی به پرینتر به وسیله کابل OTG
  • بعد از نصب این برنامه به تنظیمات گوشی رفته و با استفاده از کلید جستجو کلمه Printing را پیدا کنید. 
  • با انتخاب این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که تمامی پرینترهای نصب شده در گوشی را نشان می دهد. 
  • در اینجا برنامه PrintShare را که در این لیست نشان داده شده فعال کنید تا برنامه، پرینتر پیش فرض گوشی اندروید شما شود.
وصل کردن گوشی به پرینتر با OTG
  • حال باید کابل USB چاپگر را به کابل OTG و طرف دیگر آن را به گوشی اندروید متصل کنید.
  • ممکن است در پایین صفحه پیغامی مبنی بر عدم شناسایی چاپگر نشان داده شود. با کلیک کردن روی گزینه Select و باز شدن پنجره Select Printer روی گزینه Direct USB Connected بزنید. 
  • بعد از آن نام چاپگر را مشاهده می کنید و با انتخاب آن، پنجره User Action Required باز خواهد شد و از شما می خواهد درایور پرینتر را نصب کنید
وصل کردن گوشی به پرینتر با کابل
  • توجه داشته باشید برای اتصال گوشی به پرینتر ، حداقل 4 مگابایت حافظه نیاز دارید.
  • بعد از اتمام کار به رابط اصلی برنامه بروید. 
  • حالا دیگر در پایین صفحه نام چاپگر نشان داده می شود و می توانید فایل های خود را پرینت بگیرید.

پرینت گرفتن با استفاده از اپلیکیشن های گوشی

برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی به طور مستقل از قابلیت پرینت پشتیبانی می‌کنند. البته توجه داشته باشید نحوه ارائه گزینه پرینت در برنامه های مختلف متفاوت می باشد ولی غالباً با مراجعه به منوی اصلی می توان گزینه Print را مشاهده و از روی سند پرینت گرفت. برای نمونه در گالری می توان از طریق آیکون سه نقطه گزینه پرینت را پیدا کرده و با انتخاب آن، از طریق همین برنامه، اطلاعات مورد نظر را پرینت بگیرید.

اگر قصد پرینت گرفتن از فایل های همچون Word و Excel را دارید می توانید از طریق همین برنامه ها به صورت مستقیم پرینت بگیرید. برای این کار باید فایل مورد نظر را اجرا کرده و از منوی برنامه گزینه Share & Export را انتخاب و سپس گزینه Print را لمس کنید. اگر برای اتصال موبایل به پرینتر دچار مشکل شدید می توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با تکنسین های تعمیر پرینتر اچ پی تماس بگیرید.

پرینت گرفتن با استفاده از اپلیکیشن های گوشی

پرینت گرفتن در گوشی اپل با استفاده از AirPrint

اگر گوشی آیفون دارید می توانید برای پرینت گرفتن اسناد خود از قابلیت AirPrint استفاده کنید. برخی از چاپگرهای خانگی با ویژگی AirPrint سازگاری دارند و می توان از طریق آن مستقیماً از گوشی آیفون سند خود را چاپ کنید. این قابلیت که در داخل iOS قرار دارد، نیاز شما را به هر نرم افزار دیگری برطرف می کند.

برای استفاده از AirPrint، باید چاپگر خود را بر روی همان شبکه Wi-Fi آیفون، آی پد یا آی پاد قرار دهید و از گزینه print موجود در برنامه های iOS مانند گالری و ایمیل استفاده کنید. در این حالت گوشی آیفون شما به صورت خودکار چاپگر را شناسایی کرده و به آن متصل می شود.

پرینت در گوشی اپل با AirPrint

پرینت کلود گوگل

راهکاری که گوگل برای اتصال گوشی به پرینتر به کاربران ارائه می دهد استفاده از یک نرم افزار پرینت کلود رسمی است. این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا از دستگاه های محدودی نظیر گوشی یا تبلت اندرویدی یا لپ تاپ Chromebook به چاپ مدارک و تصاویر مورد نیاز خویش بپردازد. چنین کاری، پیش از ارائه نرم افزار پرینت کلود، نیازمند برنامه مجزایی بود که با ارائه این نرم افزار مرتفع گشت.

جهت انجام این کار ابتدا پرینتر شما می بایست توسط Google Cloud Print شناسایی گردد. برای اتصال گوشی به پرینتر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • باید با وصل کردن لپ تاپ به پرینتر شروع کنید.
  • print support cloud را در Google Chrome فعال نمایید.
  • در این مرحله پرینتر به حساب کاربری گوگل شما وصل می گردد و از هرکجا امکان پرینت گرفتن را خواهد داشت.
پرینت کلود گوگل
  • نرم افزار Google cloud print برای اندورید نصب کنید.
  • صفحه وب یا هر سندی را که قصد پرینت گرفتن آن را دارید باز نمایید.
پرینت کلود گوگل
  • دکمه اشتراک گذاری را فشار دهید و سند را با نرم افزار Cloud Print به اشتراک بگذارید.
  • این وضعیت امکان بکارگیری پرینتر را به شما می دهد. توجه داشته باشید که در این وضعیت شما می‌بایست از حساب گوگل مشابه در کروم و نرم افزار Cloud Print استفاده نمایید. اگر چنین بود پرینترتان باید در نرم افزار ظاهر شود. از آنجایی که Cloud Print با اینترنت کار می‌کند می توانید از آن برای پرینت گرفتن در جاهای دیگر حتی زمانی که در آنجا نیستید استفاده کنید. با استفاده از ویژگی Cloud Print می توانید پرینتر خود را با دیگر حساب های گوگل به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دسترسی به پرینترتان را بدهید.
پرینت از cloud گوگل

پرینت در پی دی اف PDF

اگر قصد پرینت یک صفحه وب یا سند را به عنوان یک فایل پی دی اف دارید برای آنکه بتوانید در آینده از آنها استفاده کنید و ارتباط اینترنت هم ندارید هیچ گزینه پرینتی در نرم افزار اندروید برای آن وجود ندارد. پس برای انجام این کار بهتر است مراحل بیان شده را طی کنید:

  • برای انجام اینکار باید از ویژگی اشتراک گذاری اندروید استفاده کنید.
  • دکمه Share یا گزینه Share menu را درجایی که می خواهید از نرم افزار استفاده کنید بزنید و نرم افزاری را که می خواهید محتویات را با آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. شما فقط به یک نرم افزاری که صفحه وب را به فایل پی دی اف تبدیل کند نیاز دارید.
  • Cloud Print به شما امکان ذخیره اسناد بصورت پی دی اف را می دهد. فقط روی دکمه Share و سپس Cloud Print کلیک کنید و از گزینه Save to Google Drive استفاده کنید. گوگل درایو یک کپی از صفحه وب را بصورت پی دی اف در فضای ذخیره سازی گوگل درایوتان ذخیره می کند.
پرینت در پی دی اف PDF

برای وصل کردن موبایل اپل به پرینتر بیا اینجا : نمایندگی اپل در ایران 

پرینت در پی دی اف PDF

پرینت کردن با مارک خاصی از پرینتر

غالب چاپگرهای امروزی امکان اتصال بی سیم را دارند بدین معنی که به کاربر این این امکان را می دهند تا اتصال بی سیم میان چاپگر و گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی را ایجاد کند؛ بدیهی است که در این وضعیت نیاز به اتصال فیزیکی نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کار با هریک از پرینترهای موجود مطالب ذیل مفید خواهد بود:

  • برای اتصال گوشی به پرینتر ، نیازمند یک پرینتر بی سیم و یک نرم افزار اندرویدی هستید که آن را پشتیبانی نماید.
  • مثلاً برای اتصال به پرینتر مدل HP می توانید از نرم افزار HP Eprint android رایگان استفاده کنید.
  • برای Epson از نرم افزار Epson iprin app
  • برای canon از نرم افزار Canon easy-photoprint که می تواند عکس ها را پرینت بگیرد.
  • برای Samsung از نرم افزار Samsung mobile print برای پرینت گرفتن، اسکن کردن و فکس کردن استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که در این وضعیت هیچ استانداردی وجود ندارد و هر سازنده ای نرم افزار مخصوص خود را برای ارائه می دهد.
  • اگر پرینتر وایرلس دارید در گوگل پلی سازنده آن را جستجو کرده و نرم افزار مورد نظر آن را دانلود کنید. به یاد داشته باشید که این نرم افزارها ممکن است از همه قابلیت ها پشتیبانی نکند برای مثال کنون تنها از فایلهای عکس پشتیبانی می کند در حالی که سامسونگ برای اسکن و فکس هم استفاده می شود.
  • اگر قصد پرینت یک صفحه وب یا سند را به عنوان یک فایل پی دی اف دارید برای آنکه بتوانید در آینده از آنها استفاده کنید و ارتباط اینترنت هم ندارید هیچ گزینه پرینتی در نرم افزار اندروید برای آن وجود ندارد. پس برای انجام این کار بهتر است مراحل بیان شده را طی کنید:
  • برای انجام اینکار باید از ویژگی اشتراک گذاری اندروید استفاده کنید.
  • دکمه Share یا گزینه Share menu را درجایی که می خواهید از نرم افزار استفاده کنید بزنید و نرم افزاری را که می خواهید محتویات را با آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. شما فقط به یک نرم افزاری که صفحه وب را به فایل پی دی اف تبدیل کند نیاز دارید.
  • Cloud Print به شما امکان ذخیره اسناد بصورت پی دی اف را می دهد. فقط روی دکمه Share و سپس Cloud Print کلیک کنید و از گزینه Save to Google Drive استفاده کنید. گوگل درایو یک کپی از صفحه وب را بصورت پی دی اف در فضای ذخیره سازی گوگل درایوتان ذخیره می کند.

پرینت کردن مستقیم با پرینترهای بلوتوث، USB یا شبکه شده

برای چاپ فایل ها توسط پرینتری که دارای بلوتوث، USB و یا وصل به شبکه است می بایست اطلاعات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • گوگل برای چنین چاپگرهایی تنظیمات Cloud Print را روی یک کامپیوتری که به این نوع پرینترها متصل است پیشنهاد می دهد.
  • اگر قصد استفاده از آنها را دارید بدلیل عدم پشتیبانی اندروید، باید از یک نرم افزار دیگر استفاده کنید که در حال حاضر نرم افزار های قدرتمند رایگانی برای آن وجود ندارد. می توانید از نرم افزار خوب و قوی printershare برای اتصال به این پرینترها استفاده کنید.

فیلم آموزش پرینت گرفتن با گوشی

چنانچه به راهنمایی های بیشتر نیاز دارید، می توانید از فیلم آموزشی زیر در مورد نحوه پرینت گرفتن با گوشی کمک بگیرید.

دلایل وصل نشدن گوشی به پرینتر

ممکن است علی رغم تلاش فراوان موفق نشوید تلفن هوشمند خود را به چاپگر متصل کنید. به طور کلی مهم ترین دلایلی که منجر به عدم اتصال گوشی به پرینتر می‌ شوند، عبارتند از:

  • مشکلات مربوط به اتصال چاپگر

 گاهی اوقات عدم برقراری ارتباط بین دو دستگاه به وضعیت اتصال پرینتر ربط دارد. به همین دلیل لازم است چاپگر را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که چراغ کنار دکمه بی سیم روشن است. چنانچه چراغ مربوطه خاموش باشد یا چشمک بزند، بیانگر این است که دستگاه به شبکه اینترنت متصل نیست.

  • قرار دادن پرینتر روی حالت خواب

امکان دارد به طور ناخواسته تنظیمات چاپگر را روی حالت خواب قرار داده باشید. فرقی نمی ‌کند گوشی شما اندروید یا آیفون باشد، اگر پرینتر روی حالت خواب تنظیم شود، تلفن همراه را به آن متصل نمی شود. به همین دلیل لازم است از قسمت صفحه نمایش، دکمه روشن/خاموش را بفشارید تا دستگاه در حالت آماده به کار قرار گیرد.

دلایل وصل نشدن گوشی به پرینتر
  • اتصال ضعیف شبکه

اگر سیگنال ‌های شبکه اینترنت ضعیف باشند، اتصال گوشی به پرینتر با اختلال مواجه می ‌شود. به همین دلیل بهتر است چاپگر و موبایل را در فاصله نزدیکی از روتر بی سیم قرار دهید؛ سپس وضعیت سیگنال ‌ها را بررسی کنید. در صورتی که متوجه شدید وای فای کند است یا قطع و وصلی دارد، سیم برق را جدا نمایید و ۱۵ ثانیه منتظر بمانید. پس از آن مجدداً کابل روتر را وصل کرده و آن را راه اندازی کنید.

  • نبود فضای کافی برای نصب درایور پرینتر

بعضی مواقع گوشی قادر به شناسایی چاپگر نیست. در این حالت باید اقدام به نصب درایور پرینتر روی موبایل نمایید. البته برای نصب درایورها حداقل باید دستگاه شما دارای 4 مگابایت حافظه داخلی باشد. اگر فضای موبایل بیش از حد پر شده، قبل از شروع دانلود، مقداری از فایل‌ های اضافی را پاک کنید.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ببخشید امکان اینکه گوشی را مستقیما به دستگاه پرینتر hp1010به وسیله سیم شارژر گوشی متصل کنیم و یا از یک عدد فلش استفاده کنیم وجود دارد یا خیر؟؟؟
    لطفاً جواب بدین چون من میخ.ام یک پرینتر بخرم نه مودم دارم و نه لپ تاپ و کامپیوتر می‌خوام از گوشیم استفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید