اشتراک گذاری

اندازه گیری مقدار تونر کارتریج

چطور مقدار تونر کارتریج را اندازه گیری کنیم؟ سوالی است که تقریبا برای همه ی کاربران انواع پرینتر و دستگاه کپی پیش آمده و همه به دنبال پاسخ آن هستند. اطلاع از این مساله، به کاربران کمک می کند که با توجه به حجم کاری که دستگاه انجام می دهد، زمان شارژ کارتریج را پیش بینی نمایند.

بدین ترتیب، دچار مشکلات ناشی از کاهش و یا اتمام تونر نشده و با مسائلی همچون افت کیفیت چاپ و کپی مواجه نمی شوند. به منظور افزایش اطلاعات شما کاربران گرامی در مورد نحوه ی اندازه گیری مقدار تونر کارتریج، از تجربه ی کارشناسان بخش تعمیرات نمایندگی اچ پی کمک گرفته و مقاله ی پیش رو را تدوین نموده ایم. امیدواریم مطالب عنوان شده برای شما مفید واقع شوند.

اندازه گیری مقدار تونر کارتریج

اندازه گیری مقدار تونر کارتریج و علائم هشدار دهنده

همانطور که اطلاع دارید، دستگاه های مختلفی از جمله پرینتر و دستگاه کپی، برای انجام عملیات چاپ، نیاز به تونر دارند. تونر، ماده ای است که در قطعه ای به نام کارتریج وجود داشته و با کمک سایر قطعات مرتبط در دستگاه، فرآیند چاپ را به انجام می رساند. این دستگاه ها، در هنگام کاهش سطح تونر کارتریج و پایان آن، علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهند.

یکی از علائم بارز که در مبحث اندازه گیری مقدار تونر کارتریج نیز اهمیت دارد، افت کیفیت عملکرد دستگاه می باشد. به عبارت دیگر، هرگاه خروجی پرینتر و دستگاه کپی، کیفیت قبل را نداشته و روز به روز بی کیفیت تر شد، این را نشانه ای برای فرا رسیدن زمان شارژ یا تعویض کارتریج به حساب آورید. همچنین در محصولاتی که دارای صفحه نمایشگر هستند، پیامی مبنی بر پایان تونر کارتریج در این صفحه نمایش داده می شود.

روش های اندازه گیری مقدار تونر کارتریج

اگر قصد دارید پیش از بروز علائم، اقدام به اندازه گیری مقدار تونر کارترج پرینتر و یا کپی اچ پی خود نمایید، باید با روش های این کار آشنایی داشته باشید. یکی از این روش ها، در برخی از مدل های کارتریج، یک چیپست وجود دارد که با توجه به آن، می توانید از میزان تونر موجود در کارتریج مطلع گردید. همچنین در مورد پرینترهای لیزری دارای صفحه نمایش، با فشردن کلید menu و انتخاب گزینه ی information یا reports و در نهایت انتخاب supplies status، میزان تونر دستگاه را مشاهده نمایید.

روش اندازه گیری مقدار تونر کارتریج

در نمونه های فاقد صفحه نمایش نیز، با فشار دادن دکمه سبز رنگ روی دستگاه به مدت چند ثانیه، اندازه گیری مقدار تونر کارتریج مشخص خواهد شد. به جز روش های گفته شده، می توان از طریق کامپیوتر نیز مقدار تونر موجود در کارتریج دستگاه کپی یا پرینتر را اندازه گیری نمود. در ادامه این روش را به تفصیل بررسی خواهیم نمود.

نحوه گزارش گرفتن میزان تونر در کارتریج

اندازه گیری مقدار تونر کارتریج با کامپیوتر

برای اندازه گیری مقدار تونر کارتریج با کامپیوتر، پرینتر اچ پی خود را به یک رایانه متصل نمایید. سپس وارد all programs در منوی استارت شده و گزینه ی devices and printers را پیدا کنید. سپس با کلیک راست بر روی این گزینه، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حالا از طریق تب services، گزینه ای تحت عنوان supply status pages را انتخاب نمایید.

 توجه داشته باشید که در پرینترهای لیزری سیاه و سفید اچ پی، در صورت شارژ کارتریج، روش فوق هیچ درصدی از مقدار تونر کارتریج را نشان نداده و ممکن است با پیغام خطای supply very low یا used supply in use مواجه شوید. در این صورت، با فشردن کلید ok شاهد برطرف شدن مشکل خواهید بود.

اندازه گیری مقدار تونر کارتریج با کامپیوتر

نمایندگی اچ پی

نمایندگی hp، در طول سالها فعالیت خود در زمینه ی فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی اچ پی، به عنوان یکی از مراکز معتبر شناخته شده و مورد رضایت کاربران واقع شده است. این مرکز، به واسطه حضور کادر فنی مجرب و نیز ارائه ی خدمات مطابق با استانداردهای روز دنیا، خدمات قابل توجهی را به کاربران خود ارائه داده است.

فروش و تعمیر پرینتر، انواع مدل های دستگاه کپی، اسکنر، لپ‌تاپ، کامپیوتر، تجهیزات جانبی و کلیه ی محصولات کمپانی اچ پی در نمایندگی رسمی اچ پی انجام می گردد. همچنین شما کاربران گرامی در صورت مراجعه به هریک از بخش های این نمایندگی، می توانید از گارانتی رسمی در ازای خدمات ارائه شده نیز بهره مند گردید.

واحدهای تعمیرات اچ پی

برای برطرف شدن نقایص محصولات اچ پی خود به صورت تخصصی، می توانید به واحدهای تعمیرات اچ پی مراجعه نمایید. این واحدها توسط مدیریت نمایندگی و با هدف فراهم ساختن آسایش کاربران ایجاد شده اند. هر کدام از تولیدات کمپانی اچ پی، در یکی از این واحدها بررسی و تعمیر می شوند. برای انجام هرچه حرفه ای تر فرایند تعمیر، این واحدها به پیشرفته ترین ابزارآلات و دستگاه های این حوزه مجهز شده اند. تکنسین ها در واحدهای تعمیرات اچ پی با بهره گیری از این ابزار، اقدام به ترمیم محصول شما در بالاترین سطح کیفی می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید