اشتراک گذاری

بهترین زمان شارژ کارتریج

اگر از کاربران پرینتر اچ پی هستید و به دلیل عدم آشنایی با سازوکار این دستگاه، توانایی تشخیص بهترین زمان شارژ کارتریج آن را ندارید، می‌توانید با مطالعه این مطلب، اطلاعات مورد نیاز جهت این کار را دریافت نمایید. همانگونه که می‌دانید منظور از شارژ کارتریج در واقع، شارژ تونری یا جوهری است که در درون کارتریج قرار می‌گیرد و فرآیند چاپ با کمک آن انجام می‌شود. تونر موجود در کارتریج پرینتر لیزری نقشی همانند جوهر در پرینتر جوهری دارد و کارتریج تونر نقشی مشابه کارتریج جوهر را ایفا می‌کند. شارژ کارتریج نیز همانند سایر سرویس‌های مرتبط با پرینتر، زمان مناسب خاص خود را دارد. بی‌توجهی به این کار و درنظرنگرفتن بهترین زمان شارژ کارتریج علاوه بر کاهش کیفیت چاپ، در دراز مدت، استهلاک این قطعه را درپی خواهد داشت. در تصویر زیر می‌توانید نمونه ای از تونر و کارتریج اچ پی را مشاهده نمایید.

بهترین زمان شارژ کارتریج

تشخیص بهترین زمان شارژ کارتریج

بهترین زمان شارژ کارتریج، وقتی است که دستگاه، پیغامی‌دال بر اتمام جوهر یا تونر کارتریج را به نمایش می‌گذارد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این پیغام، بلافاصله جهت تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر اقدام شود. اگر دستگاه قدیمی‌است و چنین قابلیتی –یعنی نمایش پیغام مرتبط با میزان جوهر شارژ- را ندارد، می‌توان با در نظر داشتن این نشانه‌ها، بهترین زمان شارژ کارتریج را تشخیص داد. نشانه نخست آن است که جوهر دستگاه چاپ تمام شده باشد. نشانه دیگر آن است که شاخص جوهر به پایین‌ترین مقدار خود رسیده باشد یا اینکه شش ماه از عمر کارتریج دستگاه گذشته باشد. دیگر آنکه دستگاه، برگ چاپ شدۀ یکنواختی را تحویل ندهد و پس از تکان دادن کارتریج، این مشکل برطرف شود. هر یک از این نشانه‌ها می‌تواند به شما یادآور شود که زمان شارژ کارتریج فرا رسیده و می‌بایست جهت این کار اقدام کنید.

آموزش شارژ تونر کارتریج

حال که با چگونگی تشخیص بهترین زمان شارژ کارتریج آشنا شدید، آموزشی مختصر در باب شیوه این کار –یعنی شارژ کارتریج- ارائه می‌شود. درباره شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به این نکته توجه داشته باشید که این کار حتماً توسط کارشناسان و اشخاص کاربلد انجام شود. در غیر اینصورت امکان آسیب به سایر قطعات اصلی دستگاه وجود دارد. بد نیست بدانید تا زمانی که کاست یا بدنه اصلی کارتریج سالم باشد می‌توان به طور نامحدود و به تعداد دفعات زیاد آن را شارژ کرد. اما اگر بدنه اصلی یا کاست دچار مشکل شود دیگر نمی‌توان آن را شارژ  و از آن دوباره استفاده نمود. نکته آخر آنکه جهت شارژ کارتریج اچ پی خود صرفاً از موادی استفاده نمایید که از کیفیت و سازگاری آنها مطمئن هستید چراکه جوهرهای تقلبی موجود در بازار اگرچه به ظاهر مقرون بصرفه‌تر  و ارزان‌تر هستند اما می‌توانند صدمه زیادی به پرینتر وارد کنند.

  • با توجه به نشانه‌های درج شده در این مقاله بهترین زمان شارژ کارتریج را مدنظر قرار دهید.
  • ابزار مورد نیاز جهت پر کردن کارتریج را تهیه نمایید: یک عدد چهار سو کوتاه و قیف کاغذی یا پلاستیکی.
  • برای شروع توصیه می‌شود زیر کارتریج سفره یک بار مصرف یا روزنامه پهن کنید و سعی کنید از ماسک استفاده کنید؛ چرا که بوی تونر و استشمام آن برای سلامتی انسان مضر است.
  • تونر کارتریج را پیش از استفاده، به خوبی تکان دهید. با این کار، تونر حالت مایع خود را بازیافته و به راحتی به کارتریج منتقل می‌شود.
  • در مرحله بعد می‌توانید پیچ های کارتریج که در کنار آن قرار گرفته‌اند را باز کنید. با باز کردن قاب کناری درام که میله آبی رنگ یا سبز رنگ است دیده خواهد شد. (نکته: از تابش نور به این فلز (درام) حتی الامکان جلوگیری کنید زیرا که دریافت نور توسط این فلز به آن آسیب وارد خواهد کرد).
  • پس از درام میله مشکی رنگی را مشاهده خواهید کرد که توسط دستگاه پرینتر برای چاپ پر از تونر میشود و کار انتقال را روی درام برعهده دارد. کمی‌درام را از روی چرخ‌دنده سفید کناری بلند کنید تا مخزن را بتوانید از طریق قیف پر از تونر کنید.
  • مقداری تونر قابل انتقال به کارتریج حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم است. انتقال تونر کمتر از این میزان آسیبی به کارتریج وارد نمی‌کند اما وارد کردن تونری بیشتر از این میزان سبب سرریز شدن می‌گردد.
  • در صورت وجود پمپ باد، توصیه می‌شود ابتدا کارتریج را با پارچه بدون پرزی پاک کنید وسپس از فاصله دور، فشار باد را تنظیم تا گرد تونر از اطراف کارتریج دور شود.
  • اگر بار سوم است که کارتریج را شارژ میکنید نیاز است که درام نیز تعویض شود. این قطعه مصرفی است و باعث میشود با تعویض درام کیفیت بهتری در چاپ داشته باشید.

شارژ کارتریج

یکی از تخصصی‌ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر پرینتر HP ، سرویس های مرتبط با تجهیزات چاپ نظیر شارژ تونر سبک و سنگین، شارژ کارتریج تونر دستگاه کپی، تعویض بلید و مواردی از این دست است. متقضایان سرویس های مذکور می‌توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرند و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس را ثبت نمایند. استفاده از بهترین تونرها و رعایت استانداردهای این حوزه سبب گشته تا واحد شارژ کارتریج و البته سایر واحدهای این مرکز بدل به انتخاب نخست تمامی‌کاربرانی گردند که دستگاه چاپ مورد استفاده‌شان نیازمند سرویس ها و خدمات جانبی گشته است. جهت استفاده از این سرویس کافی تا با فرارسیدن بهترین زمان شارژ کارتریج با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به سرویس شارژ کارتریج را ثبت نمایید.

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می‌باشد که به واسطه انجام آن به دست تیمی‌از کارشناسان مجرب این حوزه و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات تعمیر با بالاترین سطح کیفی ارائه میگردد. تعمیرات پرینتر اچ پی در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می‌پذیرد که به دلیل حضور در دوره های تخصصی-آموزشی، مهارتهای تعمیر این دستگاه را بر اساس جدیدترین متدها آموخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات گشته‌اند. ضمانت و گارانتی تمامی‌خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تخصصی پرینتر مهر تأییدی است بر مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در این مجموعه که از سوی مدیریت این مرکز لحاظ گردیده است.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی در تلاش است تا با همکاری نیروهای زبده و مجرب این مرکز، بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه‌ی فروش و خدماتِ پس از آن به تمامی هموطنان گرامی ارائه نماید؛ در راستای رسیدن به این اهداف، نمایندگی اچ پی اصول زیر را محور و زیربنای تمامی اقدامات خویش قرار داده است: التزام کلیه کارمندان به پیاده‌سازی اصول مشتری‌مدار، استانداردسازی سرویس‌ها و خدمات ارائه شده، به‌کارگیری کادر متخصص و باسابقه در امر فروش و تعمیر محصولات اچ پی، نظرسنجی از مشتریان محترم، تلاش جهت رسیدن به معیارها و ضوابط بین‌المللی، رسیدگی به شکایات طرح شده از سوی مشتریان و پیگیری تمامی آن‌ها، به‌کارگیری پیشرفته‌ترین ابزار و متدهای تعمیر در واحدهای تعمیر اچ پی و… .

نمایندگی تعمیرات اچ پی

تعمیرات اچ پی در این مرکز به دلیل رعایت تمامی پارامترهای ضروری و لازم و اجرایی ساختن آن به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان این حوزه، از بالاترین سطح کیفی ممکن برخوردار است. بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر به موازات استفاده از نوین ترین متدها سبب گشته است تا کارشناسان این مرکز قادر به رفع و حل پیچیده ترین و دشوارترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اچ پی گردند. شما کاربران گرامی می‌توانید جهت دریافت تخصصی ترین و برترین سرویس ها و خدمات مرتبط با تعمیرات اچ پی به این مرکز مراجعه نمایید و شاهد بهسازی و ترمیم دستگاه های معیوب خویش باشید. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی اچ پی در بخش زیر معرفی شده است.