اشتراک گذاری

تعمیر برد هارد اچ پی

تعمیر برد هارد اچ پی فرآیند پیچیده‌ای است. این پیچیدگی هم به دلیل ساختار خود برد است و هم به دلیل ظرافت و حساسیت بالای اجزای آن. این قطعه، هیچ گونه اشتباه و لغزشی را بر نمی تابد و با کوچکترین خطا از سوی تعمیرکار، در کسری از ثانیه، بدل به بردی بی‌مصرف می گردد که تمامی اطلاعات آن از دست رفته است. از همین رو توصیه می شود که تعمیر برد هارد اچ پی صرفاً به دست کارشناسان انجام شود. اگر چه در برخی شرایط امکان تعمیر برد هارد HP وجود ندارد و تعمیرکار ناچار به تعویض آن می شود اما توصیه می شود که کاربران، تشخیص این مسئله – یعنی امکان یا عدم امکان تعمیر برد هارد اچ پی – را به کارشناس هارد محول کنند. چه بسا هارد دچار شکستگی شده باشد اما امکان تعمیر و یا بازیابی اطلاعات آن وجود داشته باشد. همانگونه که ذکر شد امکان تعمیر برد هارد اچ پی نیاز به بررسی کامل برد، -بررسی بخش هایی نظیر رابط، ظرفیت و … – دارد و مسئله ای نیست که تنها بتوان از روی ظاهر هارد و میزان ضربه وارد شده به آن تشخیص داده شود.

تعمیر برد هارد اچ پی

موارد قابل تعمیر برد هارد اچ پی

در بخش زیر به اختصار اشکالات رایج در برد و امکان یا عدم امکان تعمیر آنها شرح داده می شود. همانگونه که ذکر شد، تشخیص این مسئله که امکان تعمیر برد هارد اچ پی وجود دارد یا خیر، نیاز به بررسی کامل این قطعه توسط کارشناس هارد دارد. توصیه می شود حتی برد و هارد شکسته خویش را حفط کنید زیرا گاه جهت بازیابی اطلاعات به آنها نیاز است.

خرابی مدار TVS ورودی هارد اچ پی

یکی از موارد تعمیر برد هارد اچ پی، تعمیر خرابی مدار TVS است. گاه، ه دلیل خرابی منبع تغذیه دستگاه Power Supply یا پاور اکسترنال، ولتاژ نامناسبی به برد هارد وارد میشود و این مدار از آنجا که وظیفه محافظت از دیگر قطعات را برعهده دارد، میسوزد. مدار TVS متشکل از چندین دایود و مقاومت و گاهی از سلف و فیوز است که ظرافت و حساسیت بالایی دارند.

خرابی آی سی رام برد هارد اچ پی

معمولاً بر روی برد هارد اچ پی یک IC وجود دارد که اطلاعات اولیه جهت عملیاتی شدن هارد در درون آن تعبیه شده است. (اگرچه در برخی از بردها این آی سی موجود نیست و در آنها از آی سی داخلی (اینترنال) در درون چیپ اصلی استفاده شده است.) به طور کلی رام برد هارد یا اینترنال است (درون چیپ اصلی) یا اکسترنال (یک آی سی خاص جداگانه بر روی برد هارد دیسک). در هر دو صورت احتمال آسیب به اطلاعات وجود دارد. در صورت خرابی آسی رام برد هارد امکان تعمیر برد هارد اچ پی وجود ندارد زیرا امکان شناسایی هارد توسط مادربرد و یا لپ تاپ نیست.

خرابی چیپ اصلی هارد اچ پی

یکی از اشکالاتی که ممکن است در چیپ اصلی ایجاد شود، اشکالات مرتبط با برنامه است. در این صورت کاربر هیچگونه سوختگی فیزیکی و ظاهری بر روی برد مشاهده نمی کند اما هارد دستگاه با برد کار نخواهد کرد. این احتمال نیز وجود دارد که هارد در صورت دیتکت شدن ظرفیت اشتباهی را به نمایش درآورد. تعمیر برد هارد اچ پی در صورت بروز این اشکال صرفاً به دست تعمیرکاران زبده امکان پذیر است و هیچ‌گونه دستکاری و تعمیری نباید توسط کاربر یا تعمیرکاران مبتدی انجام شود.

جدا شدن قطعات و المان‌های روی برد هارد

یکی از ایرادات شایع در برد تمامی هاردها، ایراد جداشدن قطعات و المان های روی برد است. در هنگام جا زدن هارد در محفظه و یا جابجایی هارد، ممکن است برد هارد تماسی با قطعه ای سخت داشته باشد و یک یا چند مورد از المان ها و قطعات ان بشکند و یا جدا شود. در چنین شرایطی برد هارد دیگر نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و گاه کاملاً از کار می افتد. بهتر است جهت تشخیص میزان خسارت وارد شده به هارد، آن را به یکی از کارشناسان مرکز تعمیر برد هارد اچ پی نشان دهید.

سوختن چیپ پاور

سوختن چیپ پاور هارد، اشکال دیگری است که تعمیر برد هارد اچ پی را ضروری می سازد. وظیفه آی سی موجود در چیپ پاور هارد کنترل، ساخت ولتاژ و تولید سیگنال های متفاوت است تا هارد دستگاه کارش را به درستی انجام دهد. سوختن این آی سی و یا مدارات آن میتواند بر اثر نوسانات خارجی و یا داخلی خود هارد دیسک اتفاق بیفتد.

خرابی سوکت انواع برد هارد اچ پی

سوکت برد هارد، شیارها، برآمدگی و زوایای خاصی دارد. این موضوع سبب شده تا کاربر بتواند فقط به یک جهت خاص کابل پاور و دیتا را به هارد متصل نماید. در صورت شکستن این سوکت ممکن است کاربر دیگر نتواند کابل های رابط را به برد هارد اچ پی متصل کند. در برخی شرایط نیز، شکستگی سوکت و اتصالات بد کابل ها و سر سوکت ها به هم میتواند آسیب جدی به هارد دیسک وارد نماید. بهتر است در صورت بروز چنین اشکالی، در اسرع وقت نسبت به تعمیر برد هارد اچ پی اقدام نمایید.

تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در واحد تعمیر برد هارد اچ پی

  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل ترمیم سوختگی فیوز برد هارد بر اثر نوسان ولتاژ
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل برعکس زدن سوکت پاور به برد هارد
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل ترمیم مدار TVS ورودی پاور حفاظت اولیه
  • تعمیر برد هارد اچ پی وترمیم شکستگی برد هارد
  • تعمیر برد هارد اچ پی و ترمیم رام برد هارد
  • تعمیر برد هارد تعویض چیپ پاور و المان های سوخته
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل شکستگی کانکتور آی دی ای
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل شکستگی و فرو رفتگی پین کانکنور آی دی ای
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل شکستگی کانکتور ساتا SATA PCB.
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل شکستگی المان الکترونیکی روی برد هارد.
  • تعمیر برد هارد اچ پی با مشکل سوختن چیپ اصلی برد هارد

تعمیر هارد اچ پی

تعمیرات هارد اچ پی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی اچ پی است که با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و توسط کارشناسان فنی این حوزه انجام می‌پذیرد. تعمیرات هارد اچ پی و سرویس های مرتبط با آن، از جمله سرویس و تعمیر برد هارد اچ پی، با توجه به مدل‌های گوناگون و متنوع عرضه شده از این محصول، یک کار تخصصی است و کسب مهارت در تعمیر و ترمیم آن، مدت زمان زیادی را طلب می‌کند.

بد نیست بدانید که هارد اچ پی همانند دیگر هاردهای موجود، ساختار فیزیکی و نرم‌افزاریِ مخصوص دارد لیکن تعمیرات هارد اچ پی اعم از هارد اکسترنال اچ پی و هارد اینترنال اچ پی تقریباً به یک شیوه صورت می‌گیرد و کارشناسان تعمیرِ هارد، در صورتی که تمامی ابزارآلات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند قادر به رفع تمامی مشکلاتی خواهند بود که در هارد ایجاد می‌شود.

واحدهای تعمیرات اچ پی

مرکز تعمیرات اچ پی با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد، از معدود شرکت‌های حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه خدمات تخصصی تعمیرات این برند مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمینه ‌های مختلفِ فناوری اطلاعات عرضه می‌دارد. تعمیرات اچ پی در این مرکز به دلیل اِعمال پاره ای از عملیات گردگیری و بازیابی در حین تعمیر منجر به بازیابی کیفیت اولیه دستگاه و رفع عیوب نهفته در آن گشته و سبب می گردد تا کاربر لذت کار با یک دستگاه نو و بی عیب و نقص را مجدداً تجربه نماید. بهره‌مندی کارشناسان این مرکز از بروزترین ابزارآلات تعمیر، ضمن سرعت ‌بخشی به عملیات تعمیر، کیفیت خدمات ارائه شده در این مرکز را ارتقاء بخشیده و سبب کسب رضایت مشتریان و صاحبان دستگاه های اچ پی گشته است. واحدهای تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی در ایران ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مرتبط با محصولات کمپانی اچ پی به هموطنان گرامی در ایران است. کمپانی اچ‌پی منتج از رویاهای دو دانش‌آموخته دانشگاه آستنفورد یعنی دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت بود. تلاش‌های هیولت و پاکارد سبب گشت ظرف مدت هفت‌سال، سرمایه اولیه آن‌ها به ۹۰ میلیارد دلار برسد و شرکت آن‌ها به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کامپیوتر بدل گردد. هم اکنون شرکت اچ پی صدها زیرمجموعه در نقاط مختلف دنیا دارد و گام‌های درخور توجه‌ای در مسیر تحولات فن‌آوری در صنعت الکترونیک برداشته است.

با مراجعه به بخش ذیل ، به آخرین اخبار و خواندنی ها  در مورد محصولات اچ پی دسترسی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید