اشتراک گذاری

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

باتری لپ تاپ از آن دست قطعاتی است که چه کاربران و چه سازندگان دستگاه توجه ویژه ای به آن دارند. این توجه از آن روست که باتری لپ تاپ، تأثیر مستقیمی در تعیین میزان فعالیت و آماده به کار بودن دستگاه دارد. هر چه میزان کارکرد باتری بالاتر باشد، سازندگان لپ تاپ، مانور تبلیغاتی بیشتری انجام می دهند و از این آیتم، به عنوان یکی از ویژگی های منحصربفرد دستگاه یاد می کنند. در سوی دیگر، کاربران نیز، دستگاه را یکی از اولویت های انتخابی خود قرار می دهند.

اما با وجود تکنولوژی ها و فناوری های بکار رفته در تولید این قطعه، همچنان باتری لپ تاپ، یکی از قطعات پراستهلاک این دستگاه است که ظرف مدت دو تا سه سال کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض پیدا می کند. اگر از کاربران لپ تاپ های اچ پی باشید می توانید خدمات مرتبط با تعویض لپ تاپ اچ پی را با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی دریافت نمایید.

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی در این مرکز صرفاً پس از طی مراحل عیب یابی دستگاه و تأیید خرابی آن انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز، منحصر به تعویض باتری لپ تاپ اچ پی نیست و شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به کارشناسان این مجموعه خدمات مرتبط با بازیابی و احیا این قطعه را دریافت نمایید و باتری های به اصطلاح مرده  خویش را عمر و کیفیت دوباره ببخشید.

تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی

دلایل خرابی باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ به دلایل مختلفی آسیب دیده و از کار می افتد یا عملکرد آن مختل می شود. استفاده از شارژرهای متفرقه، یکی از دلایل اصلی خرابی باتری است که بسیاری از کاربران، توجهی به آن ندارند. اگر پریزی که شارژر را به آن وصل می کنید ایراد داشته باشد، احتمال آسیب دیدگی باتری بالاست.

 

نوسانات برق هم عامل دیگری است که موجب خرابی باتری لپ تاپ و حتی سوختن آن می شود. البته باید به این مسئله هم توجه داشت که باتری لپ تاپ، عمر مشخصی داشته و پس از مدتی، روند فرسودگی و اصطحلاک آن شروع می شود. کارشناسان توصیه می کنند که پیش از پایان عمر مفید این قطعه، به فکر تعویض باتری لپ تاپ اچ پی و سایر برندها باشید.

علائم خرابی باتری لپ تاپ hp

شارژ نشدن، دیر شارژ شدن، خالی شدن باتری در مدتی کوتاه، خاموش شدن لپ تاپ در حین کار، قطع و وصل شدن عملیات شارژ و مشکلاتی از این دست، بخشی از مهم ترین علائم خرابی باتری لپ تاپ به شمار می روند. حتی گاهی باتری باد می کند و به دنبال آن، بدنه پشتی لپ تاپ هم به وضوح دارای برآمدگی می شود. داغ کردن لپ تاپ هم در صورت سالم بودن فن، نشان دهنده خرابی باتری  است. بهتر است با مشاهده هریک از این موارد، هرچه زودتر به فکر تعویض باتری لپ تاپ اچ پی یا در صورت امکان، تعمیر آن باشید

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

خدمات تخصصی نمایندگی اچ پی: تعمیر سوکت شارژ لپ تاپ

انواع باتری لپ تاپ اچ پی

اگر بخواهیم انواع باتری لپ تاپ را معرفی کنیم باید به 4 مورد از باتری ها اشاره داشته باشیم. نوع اول، باتری‌های لیتیوم یون هستند. این نوع باتری‌ها، باتری‌های رایج امروزی هستند که در اکثر لپ تاپ های اچ پی از آنها استفاده می‌شود. این نوع باتری‌ها اگر چه اثر حافظه‌ای ندارند اما در صورت عدم استفاده از آنها در طولانی مدت، کارایی خود را از دست می‌دهند.

نوع دوم از باتری های لپ تاپ اچ پی، باتری نیکل کادمیوم است که در مدل های قدیمی‌تر لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه از رده خارج شده است. سومین نوع باتری ها، باتری نیکل متال هیدرید است که نسبت به اثر حافظه، کمتر حساس هستند و از ظرفیت بیشتری برخوردارند. این نوع باتری زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد. چهارمین مدل از انواع باتری لپ تاپ، باتری لیتیوم پلیمری است که نسبت به مدل های دیگر سبک تر، ایمن تر و کوچکتر می باشد. این باتری نیازی به شارژ 100درصد ندارد و امکان شارژ آن با USB نیز وجود دارد. این باتری از طول عمر بیشتری برخوردار است.

آیا امکان تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی وجود دارد؟

بله! روش هایی برای تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی و دیگر برندها وجود دارد که البته در موارد محدود، تاثیرگذار هستند. مثلا در صورتی که خرابی باتری زیاد نباشد، می توان با اقداماتی همچون احیای باتری، کالیبره کردن و … مشکل این قطعه را برطرف کرد. اما در صورتی که باتری از کار افتاده باشد و یا مدت زمان زیادی از کار آن گذشته باشد، راهی جز تعویض باتری لپ تاپ اچ پی وجود ندارد. به طور کلی این نکته را مد نظر داشته باشید که تداوم خرابی باتری، می تواند موجب آسیب دیدگی دیگر قطعات این دستگاه شود.

نحوه تعویض باتری لپ تاپ hp

تعویض باتری لپ تاپ hp بسته به مدل دستگاه، به شکل متفاوت انجام می شود. این کار در لپ تاپ های قدیمی، ساده  تر انجام شده و نیاز به ابزار خاصی ندارد. کافی است محفظه باتری را در بخش پشتی لپ تاپ باز کرده و باتری را بیرون بیاورید. سپس باتری جدید را جایگزین کرده و درب دستگاه را ببندید. اما لپ تاپ های جدید، باتری جداشونده ندارند و برای تعویض باتری آنها باید از ابزار و دستگاه های مخصوص استفاده کرد. در این مدل ها اول درب پشتی لپ تاپ باز می شود و پس از آن پیچ های نگهدارنده جدا می شوند. پس از تعویض باتری، تمامی پیچ ها و اتصالات، مطابق قبل بسته می شوند.

زمان تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

عموماً زمان تعویض باتری لپ تاپ اچ پی از سوی خود دستگاه به کاربر اعلام می گردد. از سوی دیگر، هنگامی که عمر باتری به انتها رسید، کاربر متوجه می‌شود که ظرفیت باتری به اندازه گذشته نیست. برای مثال اگر ۳ ماه قبل می‌توانست ۴ ساعت با باتری کار کند، اکنون این میزان به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است. هنگامی که ویندوز تشخیص دهد که ظرفیت باتری، به کمترین میزان ممکن رسیده است، به صورت خودکار به کاربر هشدارهای لازم را خواهد داد.

اگر کنجکاوید تا بدانید که میزان ظرفیت باتری لپ‌تاپ‌تان تا چه اندازه کاهش یافته است، می‌توانید از نرم‌افزار BatteryInfoView استفاده کنید. این نرم افزار به شما نشان خواهد داد که ظرفیت باتری لپ تاپ شما در حال حاضر به چه میزان است. در یک وضعیت فرضی اگر ظرفیت باتری دستگاه در ابتدا ۸۶,۵۸۰ میلی‌وات ساعت بوده است ممکن است حال ظرفیت کامل آن ۶۱,۲۶۱ میلی‌وات ساعت شده باشد. به زبان ساده‌تر، این باتری می‌تواند ۷۰٫۸ درصد از آن‌چه که در روز اول توان داشته، انرژی ذخیره نماید.

بنابراین بهتر است به اخطارهای ویندوز که مرتبط با باتری لپ تاپ هستند دقت کنید. به ویژه اگر دو سه سالی از خرید لپ تاپ تان می گذرد و احتمال خرابی باتری لپ تاپ تان را می دهید. نمونه هشدار ویندوز در ارتباط با زمان تعویض باتری لپ تاپ اچ پی را در بخش زیر مشاهده می نمایید.

راهکارهایی جهت نگهداری از باتری لپ تاپ اچ پی

توجه به میزان شارژ باتری لپ تاپ اچ پی

نخستین اصل که جهت نگهداری از باتری لپ تاپ می بایست به آن توجه کنیم توجه به میزان شارژ موجود در باتری است. بهتر است حتی الامکان از اینکه شارژ باتری به صفر برسد، پیشگیری نمایید. در صورتی که شارژ باتری دستگاه خالی شد هرگز  قبل از شارژ آن را روشن نکنید. معمولاً باتری های لیتیومی لپ تاپ  ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارند که این عمر مفید را با بکار گیری برخی تدابیر نرم افزاری می توان به دستگاه هدیه داد. البته عمر باتری به عواملی چون فناوری ساخت، شرکت سازنده باتری و … نیز بستگی دارد. خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی با حضور در نمایندگی hp قابل دریافت است.

دورنگه داشتن لپ تاپ از گرما

دومین اصل در نگهداری از باتری لپ تاپ آن است که لپ تاپ در معرض دما و گرمای بالا قرار نگیرد. قرار نگرفتن در معرض دمای زیاد می تواند باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شود. همیشه به آزاد بودن مسیر تهویه هوای لپ تاپ توجه کنید و موجبات آن را فراهم سازید. استفاده از فن های لپ تاپ که با USB کار می کنند اگرچه دستگاه را خنک می کنند اما مصرف باتری لپ تاپ را به شدت افزایش داده و کاهش عمر باتری را سبب می گردند. خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی با حضور در نمایندگی hp قابل دریافت است.

بروز رسانی درایوها و نرم افزارهای لپ تاپ

اصل دیگری که در نگهداری از باتری لپ تاپ می توان به آن اشاره کرد، بروزرسانی مرتب درایوها و نرم افزارهای لپ تاپ است. نسخه های جدید نرم افزاری برای این تولید می شوند که بهینه سازی بیشتری در سیستم ایجاد کنند. بنابراین به روز کردن این دو بخش می تواند در مصرف باتری لپ تاپ اثرگذار باشد.

برای این کار کافی است به کنترل پنل و بخش windows Update بروید و در آن فهرستی از بروزرسانی های موجود را مشاهده کنید. این کار نقش مؤثری در کاهش مصرف باتری لپ تاپ و به تبع آن افزایش عمر مفید این قطعه دارد. خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی با حضور در نمایندگی hp قابل دریافت است.

جداسازی دستگاه های جانبی از لپ تاپ

توصیه دیگر جهت نگهداری از باتری لپ تاپ جداسازی دستگاه های جانبی از این دستگاه است. وب کم ها، دستگاه های وصل شده به USB، کارت های بی سیم PC، حتی ماوس  و… در افزایش مصرف باتری نقش دارند و جداسازی آنها می تواند در کاهش مصرف باتری لپ تاپ مؤثر باشد. (اگر از آندسته کاربرانی هستید که کار با تاچ لپ تاپ برای شما دشوار نیست، می توانید به جای ماوس از تاچ لپ تاپ استفاده کنید).

همچنین گزینه های ارتباط بی سیم مانند بلوتوث و WiFi هم می توانند در کاهش طول عمر باتری اثرگذار باشند. بعلاوه توصیه می شود زمانی که به شارژ باتری لپ تاپ احتیاج دارید ارتباط هدفون های بی سیم یا WiFi را با دستگاه قطع کنید. خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی با حضور در نمایندگی hp قابل دریافت است.

تعمیرات لپ تاپ اچ پی

تعمیرات لپ تاپ اچ پی یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی اچ پی است. مرکز تعمیر لپ تاپ اچ پی با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری  و نرم افزاری لپ تاپ را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

کارشناسان حاضر در مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی به دلیل تسلط بر هر دو بخشِ نرم افزاری و سخت افزاری محصولات و در اختیار داشتن بروزترین ابزآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در لپ تاپ های اچ پی می ‌باشند. تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی و انواع بوردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیر و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

مدیریت نمایندگی اچ پی در ایران پارت های موجود در این مرکز را به منظور ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، به بخش های کوچکتر تقسیم نموده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی اچ پی به دلیل برخورداری از دانش فنی و حضور در همایش‌های تخصصی-آموزشی، توانایی آن ‌را دارند تا تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های اچ پی را رفع و برطرف نمایند و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دستگاههای اچ پی نظیر تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی را به متقاضیان ارائه دهند.

مدیریت نمایندگی اچ پی در ایران مشتری مداری را رکن اصلی فعالیت های این شرکت می داند و اهتمام ویژه‌ای به خدمات‌رسانی سریع با قیمت‌ها و هزینه‌های مصوب شرکتی به هموطنان گرامی دارند. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی‌ اچ پی صورت می‌پذیرد. شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با پارت‌های موجود در نمایندگی اچ پی در ایران و خدمات تخصصی ارائه شده در آنها به بخش زیر مراجعه نمایید. واحدهای تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی می گردند.