اشتراک گذاری

قفل شدن کارتریج پرینتر hp

قفل شدن کارتریج پرینتر hp اشکالی است که گه‌گاه کاربران پرینترهای اچ پی با آن مواجه می‌گردند. بروز چنین اشکالی عموماً با ارائه یک پیام -با این مضمون که کارتریج پرینتر شما قفل شده است (HP cartridges locked)، کارتریج  دست دوم یا جعلی شناسایی شد (Used or counterfeit ink cartridge detected) و یا پیام‌های مشابه این‌چنینی-، به کاربر اعلام می‌گردد.

به طور کلی قفل شدن کارتریج پرینتر hp غالباً پس از بروز رسانی نسخه سیستم عامل پرینتر اتفاق می‌افتد. دلیل دیگری که سبب ایجاد این اشکال در پرینتر می‌گردد استفاده از کارتریج بازسازی شده یا کارتریج ناسازگار با دستگاه است. در این مقاله برآنیم تا علل بروز این اشکال و روش‌های موجود جهت رفع آن  و در واقع حذف HP Cartridge Protection را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر اچ پی می‌توانید از طریق راه‌های درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات اچ پی تماس بگیرید.

قفل شدن کارتریج پرینتر hp

علل قفل شدن کارتریج پرینتر hp

قفل شدن کارتریج پرینتر hp عموماً به دو دلیل اتفاق می‌افتد. دلیل نخست آن است که تنظیمات مربوط به حفاظت کارتریج پرینتر شما فعال است. دلیل دیگر آن است که چیپست یا تراشه‎ی کارتریج‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، از کارتریج اصلی اما تخلیه شدۀ HP هستند (کارتریج‌هایی که در پرینتر دیگری استفاده شده است) و به همین دلیل تنظیمات مربوط به حفاظت کارتریج آنها فعال هستند. این موضوع سبب می‌گردد تا کارتریج‎ ها، به آخرین پرینتری که در آن استفاده شدند، مربوط شوند و در پرینتر جدید غیر قابل استفاده باشند. رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp با اندک دستکاری در تنظیمات این دستگاه قابل انجام است که در بخش زیر به آن پرداخته خواهد شد.

رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp

برای رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp و بی‌اثر کردن تنظیمات حفاظت کارتریج موجود روی پرینتر HP، به دو شیوه می‌توان عمل کرد. شیوه نخست استفاده از تنظیمات قسمت کنترل پنل است (برای پرینترهایی که به اینترنت متصل نیستند) و شیوه دیگر استفاده از آدرس آی پی پرینترتان است (برای پرینترهایی که به اینترنت متصل است).

برای رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp در پرینترهایی که به اینترنت وصل نیستند، ابتدا می‌بایست به بخش دستگاه‌ها و پرینترها (devices and printers) در کنترل پنل بروید و مدل پرینتر hp خود را انتخاب کنید. سپس قسمت (tab cartridge protection) را در HP toolbox پیدا کنید و روی گزینه disable cartridge protection option کلیک کنید. در ادامه، تغییرات اِعمال شده را ذخیره کنید.

برای رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp در پرینترهایی که به اینترنت وصل هستند، ابتدا به منوی تنظیمات پرینتر بروید و آدرس IP پرینترتان را بیابید. این آدرس را در جایی یادداشت کنید و در یک نوار جستجوی مرورگر تایپ کنید تا شما را به صفحه تنظیمات پرینترتان (printer configuration page) ببرد. تنظیمات را کلیک نموده و cartridge protection را غیرفعال کنید.

رفع مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp

توجه داشته باشید که گاهی پس از شارژ کارتریج هم با مشکلاتی روبرو می شویم که ممکن است قفل شدن پرینتر و کار نکردن آن، یکی از مشکلات باشد.

نکات مهم درباره قفل شدن کارتریج پرینتر hp

به خاطر داشته باشد که در صورت بروزرسانی و آپدیت پرینتر hp احتمالا شما مجددا با مشکل قفل شدن کارتریج پرینتر hp مواجه شوید. زیرا با بروزرسانی پرینتر، تنظیمات مرتبط با قفل شدن کارتریج مجدداً به صورت خودکار فعال می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق می‌توانید دکمه به روز رسانی‎ها در بخش web services را خاموش کنید تا بدین وسیله از آپدیتهای پیوسته دستگاه، جلوگیری کنید. 

نکته شایان ذکر دیگر درباره قفل شدن کارتریج پرینتر hp این است که هر کارتریج جدید دیگری که نصب می‎کنید دیگر محافظت نمی‌شود. با این وجود اگر یک کارتریج سازگار یا بازسازی شده‎ای که قبلا توسط پرینتر دیگری محافظت شده را نصب کنید، این ترفند دیگر کار نمی‎کند و می‌بایست کارتریج دیگری بگیرید. مورد آخر اینکه اگر کارتریجی که در دست دارید، پیش از این بر روی پرینتر دیگری قفل شده باشد، دیگر امکان استفاده از آن در پرینتر دیگر وجود ندارد، چرا که قفل آن را نمی‎توان حذف کرد.

نمایندگی تعمیرات پرینتر

تعمیرات پرینتر در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای چاپگر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر می‌گیرد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه نقص –اعم از نواقص تخصصی و غیرتخصصی- با تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات چاپگر تماس گرفته و خواستار راهنمایی و مشاوره از کارشناسان این مرکز باشید. در موارد عادی و غیرتخصصی، کارشناسان ما راهکارهایی جهت تعمیرات چاپگر  به شما ارائه خواهند داد تا نیازی به حمل دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه نباشد و اشکالات ایجاد شده به صورت تلفنی رفع گردد. در موارد تخصصی و اشکالات فنی شدید، شما می توانید دستگاه خود را به نمایندگی تعمیرات پرینتر تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر، آن را به صورت سالم، گردگیری شده و بی هیچ عیب و نقصی دریافت نمایید. در صورتی که به هر دلیل امکان مراجعه به نمایندگی تعمیرات تخصصی پرینتر را ندارید می توانید خدمات مورد نیاز خود را به صورت سرویس در محل دریافت نمایید.

نمایندگی hp

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی hp نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی hp مراجعه نمایید.