اشتراک گذاری

مراقبت از پرینتر

شاید عجیب بنظر برسد اما، به باور کارشناسان، مراقبت از پرینتر را می‌توان از زمانی شروع کرد که این دستگاه هنوز خریداری نشده است. اگرچه این حرف در نگاه نخست ممکن است کمی غیرمنطقی بنظر ‌رسد اما با دانستن علت آن، احتمالاً شما نیز با کارشناسان هم‌عقیده شوید. چنین حرفی بدان معناست که دقت در خرید پرینتر و انجام آن بر اساس نوع کاربری و قابلیت‌های موردنظرمان، می‌تواند تأثیر شایانی در افزایش عمر مفید این دستگاه داشته باشد. به عبارتی دیگر، اگر در خرید پرینتر، نوع کاربری، قابلیت‌های مدنظر، کارایی آن و …. به درستی مورد توجه قرار گیرد، فشار وارد شده به دستگاه کمتر خواهد بود و با کاهش استهلاک قطعات، عمر مفید بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر هنوز پرینتر مورد نظر خود را خریداری نکرده‌اید توصیه می‌شود تمرکز ویژه‌ای بر ویژگی‌های فنی دستگاه داشته باشید و پرینتری را انتخاب کنید که بالاترین سطح سازگاری و هماهنگی را با نیازهایتان داشته باشد. در بخش‌های آتی به نکات مهم دیگری که در مراقبت از پرینتر مهم است، اشاره خواهد شد.

نکات عمومی درباره مراقبت از پرینتر

در این بخش به برخی از نکات عمومی‌ای اشاره خواهد شد که می‌توانند راهنمای کاربر در مراقبت از پرینتر باشند. نکته نخست آن است که بهتر است نصب پرینتر با استفاده از دفترچه‌ی پرینتر انجام شود. دوم انکه در کار با پرینتر، امکان برخورد به سینی پرینتر و شکسته شدن آن را در محل استقرار پرینتر در نظر بگیرید و اگر پرینتر درب‌دار است همیشه آن را ببندید. سوم آنکه پرینتر نباید در مجاورت گرما و در معرض نور آفتاب باشد؛ ضمن آنکه پریز برق آن نباید مشترک و یا شُل باشد. دیگر آنکه مواد مصرفی استفاده شده در پرینترها حتی‌المقدور اصلی و اورجینال باشند و نوع ملزومات مصرفی نظیر کاغذ با توجه به استانداردهای ارائه شده توسط نرم‌افزار پرینتر تهیه شود. برخی دیگر از نکات مهم در مراقبت از پرینتر عبارت است از: استفاده از دستمال بدون پُرز برای تمیز کردن داخل و خارج پرینتر، حمل کارتریج به صورت افقی.

نکاتی درباره مراقبت از پرینتر

مدیریت مرکز تعمیر پرینتر به سبب اطمینان از عملکرد کارشناسان تعمیر خود، تمامی عملیات اجرا شده به دست کادر فنی خویش را گارانتی نموده و به شما این اطمینان را می‌دهد که خدمات ارائه شده از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. این امر به منظور کسب رضایت مشتریان گرامی و ایجاد اطمینان از کیفیت سرویس‌های تعمیر صورت پذیرفته است. برخی از بهترین روش های مراقبت از پرینتر توسط کارشناسان مرکز تعمیر پرینتر از طریق فضای زیر با شما به اشتراک گذاشته می شود:

  • برچسب ها را بصورت مستقیم چاپ کنید .
  • نکته شایان ذکر دیگر در باب مراقبت از پرینتر آن است که در هنگام تعویض قطعات و باز کردن پرینتر مواظب اجزا ریز و درشت آن باشید و از اعمال فشار خودداری کنید.
  • دفترچه تعمیرات و راهنمای پرینتر را مطالعه نمایید.
  • در صورت استفاده از پرینترهای لیزری به نکات مهم در نگهداری از کارتریج ها توجه کنید. (دمای هوا، محیط نگهداری و شرایط بسته بندی کارتریج و …)
  • از استفاده طولانی مدت از پرینتر پرهیز کنید.
  • این دو حالت منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر می شود: خاموش کردن پرینتر در حین پرینت و باز کردن پرینتر در زمان پرینت.
  • نکته شایان ذکر دیگر در باب مراقبت از پرینتر استفاده از کاغذ مخصوص هر دستگاه است. (به ویژه در صورت استفاده از کاغذهای گلاسه)
  • به حداکثر وزن کاغذ مورداستفاده در درایور پرینتر توجه فرمایید.
  • درون پرینتر را همیشه تمیز کنید.
  • از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .
  • پهنای سینی کاغذ را به شکلی تنظیم کنید که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.
  • کاغذها را قبل از استفاده فوت نکنید.
  • نکته دیگر در باب مراقبت از پرینتر آن است که هرگز پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید.
  • هنگام استفاده از کاغذهای سنگین حتماً نوع کاغذ را در درایور تعریف کنید تا پرینتر وزن کاغذ را بداند و سرعت حرکت کاغذ را تنظیم کند.
  • از برچسب های با کیفیت استفاده کنید.
  • چنانچه هنگام پرینت کردن صدای فن خنک کننده پرینتر شنیده شد (این موضوع بیشتر در فصل گرما اتفاق می‏افتد) بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و با یک استراحت کوتاه (حداقل ۱۰ دقیقه) پرینت را از سر بگیرید. در صورت مواجهه با اشکال می توانید به مرکز تعمیر پرینتر مراجعه نمایید.

تعمیرات پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می باشد که به واسطه انجام آن به دست تیمی از کارشناسان مجرب این حوزه و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر با بالاترین سطح کیفی ارائه میگردد. تعمیرات پرینتر اچ پی در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که به دلیل حضور در دوره های تخصصی-آموزشی، مهارتهای تعمیر این دستگاه را بر اساس جدیدترین متدها آموخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات گشته اند. ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی مهر تأییدی است بر مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در این مجموعه که از سوی مدیریت این مرکز لحاظ گردیده است. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در باب مراقبت از پرینتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر hp تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات اچ پی

نمایندگی تعمیرات اچ پی ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین خدمات مورد نیاز به کاربران دستگاه های اچ پی در حوزه‌های تعمیر، بهسازی، ترمیم و ارتقاء است. دارندگان دستگاه های اچ پی، در صورت بروز هر گونه اشکال در دستگاه خویش، می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات HP و مراجعه به پارت مربوطه، کیفیت و کارکرد دستگاه معیوب خویش را بازیابی نمایند. کارشناسان حاضر در مرکز تعمیر اچ پی به دلیل تسلط بر هر دو بخشِ نرم افزاری و سخت افزاری محصولات و در اختیار داشتن بروزترین ابزآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در تولیدات HP  می ‌باشند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی اچ پی

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی مجاز اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه نمایید.