اشتراک گذاری

پرینتر لیزری چگونه کار می کند؟

درسال های اخیر، استفاده از انواع مدل های پرینتر در بین کاربران با گسترش چشمگیری همراه بوده است. افراد با توجه به نیاز خود و نیز مبلغی که می خواهند هزینه کنند، یکی از چندین مدل پرینتر را انتخاب و تهیه می نمایند. در این میان، پرینترهای لیزری به سبب ویژگی ها و نوع عملکردشان، اخیرا طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. شاید شما هم به تازگی قصد خرید یک پرینتر لیزری را برای محل کار و یا منزل خود داشته اید. به نظر شما پرینتر لیزری چگونه کار می کند؟ در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه کار پرینتر لیزری اچ پی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم.

نحوه کار پرینتر لیزری اچ پی

مقدمه ای در مورد عملکرد پرینتر لیزری اچ پی

پرینتر لیزری اچ پی، دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر انواع پرینتر است که استفاده از آن را برای کاربران، ساده تر کرده است. از جمله ی این مزایا، می توان به سرعت بالای این دستگاه در انجام عملیات پرینت اشاره کرد. همچنین کیفیت بالای پرینت این نوع پرینتر را می توان یکی از مهم ترین مزایای آن دانست که کاربران به آن توجه می کنند. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که عملکرد پرینتر لیزری، با انواع دیگر پرینتر متفاوت است. بهره گیری این پرینتر از فناوری لیزر، اصلی ترین تفاوت کارکردی این دستگاه با نمونه های دیگر است.

پرینتر لیزری اچ پی چگونه کار می کند؟

شرکت اچ پی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین های اداری در جهان است. حتما در مراکز مختلف اداری و یا در منازل، با پرینترها، اسکنرها و چاپگرهای این شرکت مواجه شده اید. اچ پی، توجه و تمرکز ویژه بر تولید و عرضه ی پرینتر های لیزری دارد. در مورد نحوه ی کار این پرینتر، می توان چنین گفت که این دستگاه، تقریبا مثل دستگاه کپی کار می کند. به این صورت که لیزر به کاغذ انرژی می دهد و سپس، تونر روی کاغذ قرار می گیرد. در مرحله ی آخر، تصویر مورد نظر روی کاغذ چاپ می شود. پرینتر لیزری اچ پی، با استفاده از لیزر و یا اشعه ی متمرکز نور، حروف و تصاویر را روی کاغذ چاپ می کند؛ در واقع این عملکرد، بی شباهت با الکتریسیته ی ساکن نیست.

همانطور که می دانید، الکتریسیته ی ساکن، شارژ الکتریکی است که روی اشیای عایق بندی شده مانند بدن انسان تشکیل می شود. این فرایند، موجب چسبیدن اجسام دارای بار الکتریکی متفاوت به یکدیگر می شود. جالب است بدانید که کیفیت بالای چاپ در پرینتر لیزری اچ پی، به دلیل استفاده ی این دستگاه از لیزر می باشد.

این مقاله را از دست ندهید: فرق پرینترهای جوهرافشان و لیزری

گیرنده نوری پرینتر لیزری

یکی از اصلی ترین اجزای پرینتر لیزری اچ پی، گیرنده نوری (photoreceptor) است. این قسمت، غالبا به شکل استوانه ی چرخان بوده و اسمبلی آن از ماده ای به نام فتوالکتریک تشکیل شده است. این استوانه ی چرخان، همان قطعه ای است که الکتریسیته را در پرینتر لیزری ایجاد می کند. پس از این فرایند، اشعه ی لیزری نازکی به این استوانه تابیده می شود و یک صفحه ی دارای نواحی حامل بارهای مثبت و منفی تشکیل می دهد. این صفحه، می تواند به شکل تصاویر و یا به شکل حروف باشد. لازم به ذکر است که نواحی حامل بار منفی، به وسیله محفظه ی تونر جذب می شوند؛ این در حالی است که خود تونر، بار مثبت دارد. مرحله ی بعدی از عملکرد پرینتر لیزری اچ پی، عبور کاغذ است.

در نهایت، کاغذ از غلطک های داغ عبور داده شده و پودرهای تونر روی آن سوخته و اصطلاحا دائمی می شوند. البته در مورد پرینتر های رنگی کمی تفاوت وجود دارد؛ در این مدل، مخلوط شدن و دائمی شدن رنگ ها طی چند مرحله انجام می شود. نکته ی دیگری که در مورد نحوه کار پرینتر لیزری اچ پی باید یادآور شویم این است که این دستگاه، زبان فرمان مخصوص خود را دارد. به این ترتیب که اطلاعات دیجیتالی دریافت شده، در قالب فایل تصویری از نوع Bitmap پرینت گرفته می شود.

قیمت و کاربرد پرینتر لیزری اچ پی

پرینتر لیزری اچ پی، در دو مدل رنگی و سیاه و سفید عرضه شده است. مدل رنگی این دستگاه، قیمت بالاتری داشته و به همین دلیل، بیشتر برای موارد حرفه ای تر مورد استفاده قرار می گیرد. اما نمونه های سیاه و سفید، با قیمتی مناسب، کاربرد بهتری در ادارات و حتی منازل دارد.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی ، ارائه دهنده ی کلیه ی خدمات مربوط به فروش ، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی اچ پی می باشد. کارشناسان مجرب و دارای تخصص در بخش های مختلف این مرکز مشغول به کار هستند. از جمله قسمت های اصلی نمایندگی اچ پی می توان به واحدهای تعمیرات اچ پی اشاره کرد. در هرکدام از این واحدها، عیب یابی و تعمیر یکی از محصولات اچ پی به شکل تخصصی انجام می گردد.

یکی از ویژگی های مراکز تعمیر اچ پی، تجهیز آنها به پیشرفته ترین ابزار و لوازم تعمیر است که تاثیر بسیاری در ارتقاء کیفیت خدمات این مراکز دارد. کلیه ی هزینه های دریافت شده در نمایندگی اچ پی، مطابق با نرخنامه ی مصوب بوده و هیچ گونه هزینه ی اضافه ای به کاربران تحمیل نمی گردد. در این قسمت به ذکر واحدهای تعمیرات hp می پردازیم.

جهت مطالعه جدیدترین اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات ما را همراهی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید