اشتراک گذاری

کار نکردن پرینتر اچ پی

احتمالا برای برخی از ما پیش آمده باشد که با روشن کردن پرینتر اچ پی، شاهد عدم پاسخگویی دستگاه به درخواست هایمان باشیم. کار نکردن پرینتر اچ پی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد لیکن مرتفع ساختن تمامی آنها، صرفاً پس از عیب یابی صحیح دستگاه امکان پذیر است. در این مقاله بر آنیم تا برخی از اشکالات شایعی را که سبب کار نکردن پرینتر اچ پی می گردند بررسی کنیم. اگر دستگاه شما نیز پس از فشار دادن دکمه پاور، همچنان قادر به چاپ اسناد نیست می‌توانید با مطالعه بخش‌های آتی علل این اشکال را دریافته و رفع نمایید. در صورت بررسی دستگاه و تداوم اشکال پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تخصصی تعمیر پرینتر اچ پی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

کار نکردن پرینتر اچ پی

چرا پرینتر اچ پی کار نمی کند؟

کار نکردن پرینتر اچ پی ممکن است به دلایل متعددی بروز یابد، پس بهتر است رفع این اختلال با بررسی های پایه آغاز شود. برای شروع بهتر است ببینیم چراغ Error بر روی دستگاه پرینتر روشن است یا خیر. بعد از این کار باید موارد زیر را چک کنیم:

  • بعد باید مطمئن شویم که کاغذ در محل خود قرار دارد
  • محفظه قرارگیری کارتریج خالی نباشد
  • کابل USB به دستگاه‌ای که می‌خواهیم پرینت بگیریم متصل شده یا اینکه از طریق بی‌سیم ارتباط برقرار باشد. (ترجیحاً درصورت کار نکردن پرینتر اچ پی از سیم USB به جای اتصال بی‌سیم استفاده کنید.)

توجه داشته باشید که گاه برای حصول نتیجه و رفع مشکل کار نکردن پرینتر اچ پی، می بایست برای پرینتر‌های قدیمی حالت چاپ کننده پیش‌فرض (default printer) را انتخاب کنیم. برای این کار Control Panel  ویندوز را باز کنید و به بخش Devices and Printers بروید، سپس بر روی پرینتری که می‌خواهید از طریق آن پرینت انجام شود کلیک راست کنید و با انتخاب set as default آن را به حالت پیش‌فرض چاپ ببرید. (از انتخاب دستگاه صحیح اطمینان حاصل نمایید).

برای رفع مشکل کار نکردن پرینتر اچ پی، از مایکروسافت کمک بگیرید

مایکروسافت برای شناسایی مشکلات پرینتر، بخش راهنمایی با نام printing troubleshooter دارد که می تواند جهت حل مشکل کار نکردن پرینتر اچ پی به کاربر کمک کند. برای استفاده از این برنامه بر روی دکمه Fix کلیک کند و با دانلود و اجرای برنامه‌، راهنمای مایکروسافت را به کار بگیرید. همچنین می‌توانید با رفتن به بخش Control Panel، انتخاب Devices and Printers و کلیک راست بر روی آیکون پرینتر خود گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. شرکت اچ پی نیز راهنمایی هایی را برای کاربران خویش در نظر گرفته است تا در صورت کار نکردن پرینتر اچ پی از آنها کمک بگیرند. برای مثال شرکت HP بخشی با نام Print and Scan Doctor دارد که کاربر را در پیدا کردن مشکل اصلی پرینتر کمک میکند.

نکته: در صورت کار نکردن پرینتر اچ پی لازم است که از نصب بودن پرینتر بر روی دستگاه مطمئن شوید. برای این کار از کنترل پنل وارد قسمت  Device and Printer  شوید. با ورود به این بخش می توانید از نصب بودن یا نبودن پرینتر بر روی دستگاه اطلاع یابید. در صورت نصب بودن پرینتر آیکون پرینتر پر رنگ خواهد بود و علامت هشدار مشاهده نخواهد شد.( به رنگ زرد). در صورتی که آیکون پرینتر را بر روی دستگاه پیدا نکردید درایو پرینتر خود را نصب کنید.

چرا پرینتر کار نمی کند

این مقاله را از دست ندهید: مشکل  کمرنگ پرینت گرفتن پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر HP

ویژگی قابل توجه نمایندگی تعمیرات پرینتر HP ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ مدیریت این مرکز به دلیل اطمینان از مهارت و دانش تخصصی کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات پرینتر HP را گارانتی و ضمانت نموده است. تمامی تعمیرات انجام شده در این مرکز به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات و پیاده‌سازی استانداردهای جهانی، پس از اتمام کار می بایست به تأیید کارشناسان فنی این مرکز برسد. کارشناسان فنی نمایندگی تعمیرات پرینتر پس از انجام تست‌های اولیه و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، آن را برای تحویل به مشتری آماده و بسته‌بندی می‌کنند. در غیر اینصورت، -یعنی در صورت بروز اشکال مجدد در دستگاه،- کالا مجدداً به بخش فنی ارجاع داده خواهد شد. کاربران پرینترهای اچ پی با مراجعه به این مرکز می‌توانند کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه خود از جمله مشکل کار نکردن پرینتر اچ پی را دریافت نمایند.

نمایندگی HP

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل نگرانی بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی مجاز اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید