اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک اچ پی

بروز خرابی در کارت گرافیک به دلیل ارتباط مستقیم عملکرد این قطعه با صفحه نمایش دستگاه، می بایست به سرعت مرتفع گردد زیرا وجود اشکال در آن عملاً دستگاه را بلااستفاده می کند. اگر چه خرابی کارت گرافیک می تواند علل مختلفی داشته باشد لیکن تنهاترین راه جهت رفع خرابی های پیش آمده در آن، مراجعه به یک مرکز مجاز و فعال در حوزه تعمیر کارت گرافیک اچ پی است. مرکزی که تعمیر کارت گرافیک اچ پی را بر اساس اصول و استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و در این راه  از پیشرفته ترین تجهیزات بهره برد.

کارشناسان مرکز تعمیرات کارت گرافیک اچ پی با دارا بودن سال‌ها تجربه در امر تعمیر و نیز در اختیار داشتن تجهیزاتِ حرفه‌ای، قادر به رفع و حل تمامی مشکلات کارت گرافیک اچ پی می‌باشند. کادر فنی مرکز تعمیرات کارت گرافیک اچ پی ضمن تعهد به اجرای تمامی اصولِ مشتری‌مدار، خود را ملزم به ارائه‌ی بهترین سطحی کیفی خدمات می‌دانند.

تعمیر کارت گرافیک اچ پی

تعویض و تعمیر کارت گرافیک اچ پی

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ وجود دارد. اما باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک اچ پی قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را  به صورت حرفه‌ای  بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد لپ تاپ انجام می دهند.

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد متخصصین به سادگی می توانند آن را تعویض کرده یا ارتقاء دهند. کادر فنی مرکز تعمیر کارت گرافیک اچ پی، لپ تاپ را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده  و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید. زیرا اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر لپ تاپ از دست رفته و باید فکر یک لپ تاپ دیگر باشید.

برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام «BGA Machine»  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

عیب یابی و تعمیر کارت گرافیک اچ پی

نشانه های خرابی کارت گرافیک را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • با وجود روشن بودن دستگاه تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک اچ پی بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  • وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  • در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه ی حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  • در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط دستگاه (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  • موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک اچ پی مراجعه نمایید.

اشکالات رایج کارت گرافیک اچ پی

در این بخش به معرفی برخی از اشکالات رایج در کارت گرافیک که توسط کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک اچ پی استخراج گشته‌اند، می‌پردازیم:

تعمیر کارت گرافیک اچ پی به دلیل مشکل روشن نشدن دستگاه پس از نصب کارت گرافیک:

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کارت گرافیک بر روی سیستم نصب گردد. مشکل ایجاده شده سبب خاموش ماندن سیستم و قطع و وصلی فن موجود بر روی سیستم می‌گردد. بدین معنی که احتمالاً پس از نصب کارت گرافیک، لپ تاپ روشن نگردد و فن پس از یک لحظه چرخش، از کار بایستد.در صورتی‌که لپ تاپ با نصب کارت گرافیک برروی مادربرد، روشن نشده اما با برداشتن کارت گرافیک روشن گردد، می‌بایست احتمال وجود یک اتصال در کارت گرافیک را در نظر آورد؛ بطور کلی هرگاه در بخشی از قطعات سخت افزاری اتصالی بوجود آید، پاور برق مادربرد را قطع خواهد.

جهت حل این مشکل و تعمیر کارت گرافیک اچ پی با دقت بورد را چک نمایید تا در صورت وجود اتصالی و زخمی شدن بورد، نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در صورتی که چنین مشکلی برر روی برد وجود نداشت، احتمالاً مشکل ایجاد شده ناشی از ماسفت‌های گرافیک باشد زیرا با سوختن هرکدام از این ماسفت‌ها یک اتصالی در کارت گرافیک ایجاد می‌شود. در این صورت (یعنی در صورتی که مشکل مربوط به ماسفت‌ها باشد) می‌بایست نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید.

تعویض ماسفت های کارت گرافیک اچ پی

تمام ماسفت های کارت گرافیک اچ پی را با استفاده از هویه‌ی هوای گرم (هیتر) خارج نمایید. پس از این کار تمامی ماسفت‌های خارج شده را به شیوه‌ی زیر تست نمایید و از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید:

  1. ابتدا مولتی متر را برروی رنج تست دیود (بازر) قرار دهید.
  2. پراب قرمز را بر پایه فلزی بالای ماسفت (پایه میانی ماسفت) قرار داده و پراب مشکی را روی پایه سمت راست قرار دهید. در این حالت در صورتی که صدای بوق شنیده شود و یا عددی بین ۳۵۰ الی ۶۵۰ نشان داده شود متوجه می‌شویم که ماسفت سوخته است.
  3. پراب مشکی را برروی پایه سمت چپ قرار دهید دراینصورت نباید هیچ عددی نشان داده شود (صدای بوق هم شنیده نشود) که در اینصورت ماسفت سالم است.
  4. با همین شیوه تمامی ماسفت‌ها را تست کنید و در نهایت ماسفت‌های معیوب را شناسایی و با یک ماسفت سالم تعویض کنید.

تعمیرات لپ تاپ اچ پی

تعمیرات لپ ‌تاپ اچ پی در این مرکز به دلیل حضور کارشناسان باتجربه و بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته، به‌گونه‌ای انجام می‌پذیرد که می‌توان مدعی رفع اکثریت قریب به اتفاق اشکالات پیش آمده در لپ ‌تاپ های اچ پی به دست متخصصان این مرکز بود. مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار متخصصان خود قرار داده ‌است تا کارشناسان مربوطه، ضمن عیب یابی صحیح دستگاه بتوانند برترین راهکار جهت رفع اشکالات پیش آمده را برگزینند و رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را کسب نمایند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی یکی از مجموعه های پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر، بهبود، بهسازی و ارتقاء لپ تاپ های اچ پی است که تمامی پارامترهای لازم این حوزه را پیاده ساخته و ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات است. تعمیر کارت گرافیک اچ پی تنها یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز است. شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی با سایر خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی به دیگر صفحات وب سایت مراجعه نمایید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی با تقسیم فضای خویش به پارتهای متعدد در تلاش است تا ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران این برند باشد. در پارتهای این مرکز امکانات و ملزومات هر کارگاه با توجه به دستگاه تعمیراتی فراهم شده و در اختیار کارشناسان هر بخش قرار داده شده است. تمامی تجهیزات و قطعات استفاده شده در بخش تعمیرات اچ پی اصل و اورجینال بوده و هیچ گونه قطعه کارکرده در این مرکز استفاده نخواهد شد. بعلاوه در صورت نبود قطعه در داخل کشور، هماهنگی های لازم با مشتری انجام شده و قطعه مورد نظر از خارج از کشور وارد خواهد شد.

در غیر اینصورت متخصصین بخش تعمیرات اچ پی، کالای اورجینال اچ پی را خریداری کرده، آن را اوراق نموده و جهت تعمیرات از قطعاتش استفاده می کنند. جهت آشنایی با خدمات نمایندگی اچ پی و واحدهای تخصصی تعمیرات اچ پی می توانید از طریق لینک های ارائه شده در بخش ذیل اقدام نمایید. در صفحات تعمیرات اچ پی، تخصصی ترین سرویس های مرتبط با هر یک از محصولات اچ پی، نظیر تعمیر کارت گرافیک اچ پی، تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی و … شرح داده شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.