اشتراک گذاری

افزایش عمر باتری لپ تاپ با 5 ترفند طلایی

افزایش عمر باتری لپ تاپ، بر افزایش عمر این دستگاه و دیگر قطعات آن نیز تاثیر می گذارد. وقتی باتری لپ تاپ درست کار کرده و ایرادی نداشته باشد، می توان امیدوار بود که سایر قطعات هم عملکرد بهتری داشته باشند. در این مقاله، چند ترفند ساده و در عین حال موثر را برای افزایش عمر باتری لپ تاپ به شما معرفی می کنیم. اهمیت این نکات، به ویژه زمانی مشخص می شود که بدانید شارژ و دشارژ شدن های مداوم و بسیاری عوامل دیگر، در طول زمان موجب تضعیف باتری و فرسایش این قطعه می شوند. 

اما خبر خوب این که تنها با همین ترفندهای ساده و کم هزینه ای که در ادامه معرفی می کنیم، می توانید عمر باتری را افزایش داده و تا حد زیادی از آسیب دیدگی این قطعه جلوگیری کنید. چنانچه در اجرای روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ با مشکل مواجه شده و نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر داشتید، تیم تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما هستند.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

معرفی ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ اچ پی

اگر با لپ تاپ خود زیاد کار می کنید، ممکن است باتری آن بسیار زودتر از حد عادی، دچار خرابی شود. در صورت خرابی این قطعه، تمامی اجزای دستگاه در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند. از طرفی هزینه تعویض باتری لپ تاپ بالاست و باید تا حد امکان، از بروز هرگونه مشکل در این قطعه جلوگیری کرد. 

با توجه به این که عمر باتری های به کار رفته در لپ تاپ ها مشخص و محدود است، اطلاع از روش های بالا بردن عمر باتری لپ تاپ ضروری است. در زیر، بخشی از کاربردی ترین ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ را بررسی می کنیم.

تنظیم گزینه های صرفه جویی در مصرف باتری

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید برای افزایش ماندگاری باتری لپ تاپ انجام دهید، تنظیم گزینه های مربوط به مدیریت مصرف انرژی است. برای این منظور، کافی است از طریق منوی استارت گزینه انرژی (Power option)  را پیدا کرده و آن را فعال نمایید. به این ترتیب اگر مصرف باتری بیشتر از حد مشخصی شود، سیستم به شما هشدار می دهد.

مانیتورینگ نرم افزاری سلامت باتری

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، می توانید از یک نرم افزار مانیتورینگ استفاده کنید. برنامه های رایگانی وجود دارند که اطلاعات کاملی راجع به وضعیت باتری و میزان استفاده از آن در اختیار کاربران قرار می دهند. شوید. BattryBar  یکی از این نرم افزارهاست که برای ویندوز بهینه سازی شده است.

کاهش دمای لپ تاپ

روش دیگر برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، پایین آوردن دما و حرارت این دستگاه و قطعات آن است. دمای بالا، به مرور زمان به باتری آسیب رسانده و عملکرد این قطعه را مختل می کند. جهت کاهش دمای لپ تاپ، مطمئن شوید که فن درست کار می کند. همچنین بهتر است گرد و خاک منافذ هوا را تمیز کنید تا هوا به خوبی در دستگاه جریان داشته باشد. توصیه می شود به مدت طولانی با لپ تاپ کار نکرده و هر چند ساعت، چند دقیقه به این دستگاه استراحت دهید.

شارژ کردن درست لپ تاپ

شارژ نکردن درست لپ تاپ یا از شارژرهای متفرقه استفاده کنید، باید منتظر خرابی باتری یا حتی از کار افتادن این قطعه باشید. حتی چرخه های ناتمام شارژ، عمر باتری را به شدت کاهش می دهند. جهت افزایش عمر باتری لپ تاپ، بهتر است پس از این که درصد شارژ باتری به زیر  10 درصد رسید، دستگاه را خاموش کرده و به شارژ بزنید؛ تنها پس از پر شدن باتری، لپ تاپ را از برق بکشید. کارشناسان تعمیر لپ تاپ اچ پی، توصیه می کنند که برای خنثی کردن نوسانات برق، اول دوشاخه شارژر را به برق بزنید و بعد،  سوکت را به پورت دستگاه وصل کنید.

بستن برنامه های Power-hungry

اگر به دنبال افزایش عمر باتری لپ تاپ هستید، برنامه های Power-hungry را ببندید. این برنامه ها، همان هایی هستند که در پس زمینه فعال بوده و انرژی سیستم را می گیرند. با بستن این برنامه ها به طور کامل، بخش قابل توجهی از مصرف انرژی  کاهش یافته و در نتیجه، باتری بهتر کار می کند. حتی بهتر است در صورت امکان،  سخت افزارهای غیر ضروری را هم غیر فعال کرده و وای فای و بلوتوث را هم تنها در شرایطی که به آنها نیاز دارید، فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید