اشتراک گذاری

تاریخچه ساخت پرینتر

تاریخچه ساخت پرینتر را می‌توان تقریباً همزمان با اختراع دستگاه فتوکپی یا همان زیراکس دانست. در سال ۱۹۳۸چستر کارلسون اقدام به ساخت دستگاه فتوکپی کرد. کارلسون که کارمند یک اداره بود، به سبب درد آرتروز، در پی خلق راهکاری بود که از طریق آن بتواند هرچه سریع‌تر به تعداد زیادی کپی دست یابد. آنچه که ذهن وی را به خود مشغول کرده بود آن بود که: «چه می‌شود جعبه‌ای جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه، از روی اسناد، چند رونوشت برابر با اصل بگیرد!». کارلسون در پی تحقق این رویا، یا بهتر بگوییم «احتیاج» آشپزخانه‌ی خود را به شکل کارگاهی برای انجام آزمایش‌های الکتروفتوگرافی درآورد تا سرانجام رویای کارلسون در سال ۱۹۳۸ تحقق یافت.

وی در این سال با بهره‌مندی از حق امتیازش برای ساخت دستگاه فتوکپی موفق شد اولین دستگاه فتوکپی را با استفاده از صفحه «روی» پوشیده شده با سولفور طراحی کند و به مرحله‌ی ساخت و تولید برساند؛ شایان ذکر است، مطالعات تئوریک و نظری این ابداع را مدت‌ها قبل، فیزیکدانی مجاری تبار به نام پال سلنی، به انجام رسانده بود و کارلسون با بررسی و مطالعه نوشته‌های وی بود که درصدد ساخت دستگاهی با آن ویژگی‌های نظری برآمد.

مدتی پس از این اختراع، مهندس گری استارت، با ایده گرفتن از دستگاه کپی و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید و همچنین پرتو لیزر، دستگاه چاپگر لیزی را در سال ۱۹۷۷ اختراع کرد. پرینتر‌ها در ابتدای تولید تنها دستگاهی جهت استفاده در اداره‌ها و و سازمان‌های عمومی بودند. اما همچون بسیاری دیگر از این اختراعات، با گذشت زمان، کاربردهای دیگری نیز یافتند. نمونه‌ای از پرینترهای پیشرفته در حال حاضر، پرینترهای سه بعدی هستند.

پرینترهای سه بعدی این قابلیت را ایجاد می‌کنند که هر گونه جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کنند. برای این کار لازم است تنها شکل مورد نظر در یکی از نرم افزارهای سه بعدی‌ساز طراحی و بعد آن را با متریال‌های مختلف چاپ کرد. اولین چاپگر سه بعدی در سال ۱۹۸۷ توسط چاک هال بنیانگذار سیستم‌های سه بعدی توسعه داده شد. این پرینترها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه ساخت پرینتر

پرینتر اچ پی / پرینتر HP

پرینتر اچ پی / پرینتر Hp  از جمله محصولات پر طرفدار کمپانی اچ پی می باشد. پرینتر اچ پی در انواع و مدل های مختلف در بازار موجود است . پرینتر جوهر افشان اچ پی ، پرینتر لیزری اچ پی ، پرینتر لیزری سیاه و سفید اچ پی ، پرینتر لیزری رنگی اچ پی ، پرینتر چندکاره و پرینتر سه بعدی اچ پی . هرچند شرکت اچ در تولید دستگاه کپی معروف است و بیشترین تمرکز این شرکت در تولید دستگاه کپی بوده است، اما در تولید پرینتر اچ پی نیز فعالیت داشته و همگام با سایر تولیدکنندکان پرینتر، پیش رفته است.

تاریخچه ساخت پرینتر؛ انواع پرینتر از گذشته تا کنون

تاریخچه ساخت پرینتر جوهرافشان (Inject)

چاپگرهای جوهرافشان از طریق پخش قطرات ریز جوهر روی یک کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگر جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می‌گردند. یک رنگ سیاه نیز در این دستگاه وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود. توجه داشته باشید که شما برای چاپ حرفه‌ای یک عکس به چاپگری با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز باشد. چاپگرهای جوهرافشان به طور کلی قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری دارند و برای مصارف عمومی انتخاب مناسب‌تری هستند.

تاریخچه ساخت پرینتر لیزری سیاه و سفید (تک رنگ)

چاپگرهای لیزری تک‌رنگ همانند دستگاه فتوکپی عمل می‌کنند از همین‌رو سرعت بالاتری دارند. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب برای چاپ صفحات متنی در تعداد بالا هستند. به خصوص اینکه از دقت بسیار بالایی برخوردارند. از ویژگی‌های جالب استفاده از چاپگرهای لیزری تک رنگ قیمت پایین برای هر صفحه چاپ است. که در کل باعث کاهش هزینه تعویض و یا شارژ کاتریج می شود. در کل یک چاپگر لیزری بهترین انتخاب رای یک دفتر کار یا محیط اداری بزرگ است که نیاز به چاپ متن های زیاد در طول روز دارند.

تاریخچه ساخت پرینتر رنگی لیزری

چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. تونرهای CMYK در این پرینترها جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. این چاپگرها مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیستند.

تاریخچه ساخت پرینتر چند کاره (Multi Function)

در اماکن اداریبه دلیل کمبود فضا وجود یک چاپگر چند منظوره بسیار مفید است. از ایرادات این دستگاه این است که در صورت خراب شدن یک بخش از دستگاه دیگر بخش ها نیز از کار می افتد. در کل این دستگاه برای مصارف عمومی و یا اداری کوچک کاربرد دارد. قیمت این دستگاه به نسبت امکانات و کارایی آن مناسب است.

این مقاله را از دست ندهید: راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس

تاریخچه پرینترهای اچ پی

تاریخچه ساخت پرینتر قابل‌حمل (portable Printer)

برای افرادی که نیازمند چاپگرهای قابل حمل هستند این دستگاه گزنیه مناسبی است. اندازه این چاپگر در حد یک کیف دستی است و انرژی مورد نیازش را از باطری تأمین می‌کند. تکنولوژی این چاپگرها معمولا جوهرافشان و یا روش تونرهای حرارتی (ریبون) است. از معیاب این چاپگرها این است کیفیت پایین ترین نسبت به دیگر انواع چاپگر دارند. سرعت چاپ آنها پایین است و باید برگه ها را تک تک وارد چاپگر کنید. (محل نگهداری برگه ندارد). از ویژگی های این چاپگر وجود یک پورت infrared است که اجازه می دهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را انتقال دهیم.

تاریخچه ساخت پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی این قابلیت را ایجاد می‌کنند که هر گونه جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کنند. برای این کار لازم است تنها شکل مورد نظر در یکی از نرم افزارهای سه بعدی‌ساز طراحی و بعد آن را با متریال‌های مختلف چاپ کرد. اولین چاپگر سه بعدی در سال ۱۹۸۷ توسط چاک هال بنیانگذار سیستم‌های سه بعدی توسعه داده شد. این پرینترها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

تعمیرات پرینتر اچ پی

پس از آشنایی با تاریخچه ساخت پرینتر بهتر است اطلاعات لازم در زمینه مکانی معتبر جهت تعمیرات پرینتر اچ پی را کسب نمایید. نمایندگی اچ پی در بخش تعمیرات پرینتر، تعمیرات پرینتر اچ پی را به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می دهد. کارشناسان حاضر در مرکز تعمیر ات پرینتر اچ پی،  به دلیل برخورداری از سال‌ها سابقه در امر تعمیر و نیز بهره‌مندی از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر، قادر به رفع و حل تمامی اشکالاتی هستند که ممکن است به هر دلیلی در پرینترهای شما ایجاد شده باشند. همچنین کارشناسان تعمیر ات پرینتر HP ، به دلیل حضور در دوره‌های مداوم فوق تخصصی تعمیرات پرینتر اچ پی ،  مهارت وافری در امر تعمیر و ترمیم تمامی قطعات سخت‌افزاری و سیستم‌ نرم‌افزاری پرینتر‌ یافته‌اند. به منظور بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های ارائه شده در این مرکز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت اقدام نمایید.

خدمات پرینتر در نمایندگی اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی شامل خدمات مختلفی است که در این بخش برخی از این خدمات ذکر می شوند. 

  • شارژ کارتریج پرینتر اچ پی
  • بررسی و اصلاح ایرادات نوار انکودر پرینتر اچ پی
  • تعمیر پرینتر در محل شامل کلیه قطعات الکترونیکی و مکانیکیِ پرینترهای لیزری، سوزنی، جوهرافشان
  • تعمیر پرینتر اچ پی شامل کلیه تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بررسی بلوک دیاگرام و بخش‌های مختلف پرینتر اچ پی ، اصلاح و شناسایی خطاهای مربوط به ریبون در واحد تعمیرات پرینتر Hp
  • تعمیر پرینتر اچ پی ، شامل تعمیرات تخصصی برد انواع پرینتر فرمتر، پاور، برد فکس ، حذف و نصب دوباره‌ی درایور پرینتر جهت سازگاری بیشتر با سیستم عامل در واحد تعمیرات پرینتر اچ پی
  • گردزدایی، پاک‌سازی، روغن‌کاری و کالیبراسیون قطعات مکانیکی جهت بهینه‌سازی عملکرد پرینتر و نیز جلوگیری از استهلاک دستگاه در بخش تعمیرات پرینتر HP
  • تهیه و ارائه انواع شارژ مواد مصرفی پرینتر اچ پی، تعمیر پرینتر اچ پی ، شامل تعویض قطعات مصرفی پرینترها و اسکنرها با قطعات اورجینال و اصلی ،تعمیر پرینتر HP شامل تعمیرات درام کیت پرینترهای لیزری رنگی
  • رفع خطاهای رایج در بوبین ، تحلیل و بررسی عیوب مربوط به پنل چاپگر ، بررسی نوار انکودر و رفع عیوب آن ،  رفع ایرادات مربوط به پلیت تایمینگ

این ها بخشی از خدمات واحد تعمیرات پرینتر اچ پی هستند. جهت آشنایی بیشتر با این بخش به صفحه تعمیرات پرینتر اچ پی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید