اشتراک گذاری

تعمیر اسکنر اچ پی

واحد تعمیر اسکنر اچ پی با استفاده از مهندسان مجرب در زمینه تعمیرات انواع اسکنر اچ پی توانسته است همه نیازهای مشتریان خود را برطرف کند. توجه داشته باشید تعمیر اسکنر اچ پی در محل کار، دفتر کار و منزل شما به طور کاملا تخصصی انجام می شود؛ اگر ایراد دستگاه در محل قابل تعمیر نباشد، دستگاه توسط کارشناسان به واحد تعمیرات منتقل می شود تا ادامه روند تعمیرات از سر گرفته شود.

تعمیر اسکنر اچ پی

عیب یابی و تعمیر اسکنر اچ پی

اسکنر اچ پی دستگاهی برای تولید عکس و متن و انتقال آن به پرینتر یا کامپیوتر است. این دستگاه در بسیاری از شرکت ها و دفاتر و مراکز تبلیغاتی و طراحی به چشم می خورد. اسکنر وسیله ای است جهت ورود تصویر اعم از سند، عکس، نقشه، فیلم و … که جزء دستگاه های ورودی (Input) در تکنولوژی IT محسوب می شود. ممکن است به تنهایی یا روی یک دستگاه مانند پرینتر و یا فتوکپی نصب باشد. اسکنر های اچ پی انواع گوناگونی دارند که هر چه اطلاعات ما درباره کارایی دستگاه بالاتر باشد در سرویس و تعمیر اسکنر اچ پی بهتر می توانیم عمل کنیم. در حقیقت یک تکنسین حرفه ای اسکنر باید با ساختار این دستگاه کاملا آشنایی داشته باشد.

چگونگی باز کردن اسکنر اچ پی

باز کردن و تعمیر اسکنر اچ پی به دانش فنی نیاز دارد. حساسیت تعمیر اسکنر اچ پی در قطعاتی است که حسگرها را در بر دارند. معمولا از پیچ گوشتی مخصوص برای بازکردن اسکنر اچ پی استفاده می شود. سعی کنید با دستانی تمیز اسکنر را باز کنید. چربی دست روی شیشه و بخش CCTV آن حساسیت ایجاد می کند و کدر می شود. از باز کردن اسکنری که در برق است، بپرهیزید. شیشه ای که روی اسکنر اچ پی به کار رفته از نوع خاصی است که در صورت شکستن نمی توان از شیشه معمولی استفاده کرد.

نحوه تعمیر اسکنر hp

کار ناصحیح و استفاده غلط از اسکنر اچ پی باعث خرابی آن می شود. تعمیر اسکنر اچ پی به دو بخش تقسیم می شود. بخش مکانیکی دستگاه که شامل موتور و قطعات هیدرولیکی است و بورد دستگاه که دستورات را به مکانیک دستگاه می دهد. تعویض کاور، تعویض لامپ اسکنر اچ پی، تعویض سی سی دی در باز و بست کردن اسکنر مهم است، زیرا خرابی هر یک از این موارد به تعویض قطعات داخلی اسکنر نیاز دارد. برای تعمیر اسکنر اچ پی بهتر ست که بدانیم درون اسکنر سنسورهایی وجود دارد که باز بودن درب، میزان و شدت نور و موارد مشابه به این را تشخیص می دهد. این سنسورها در اسکنرهای جدید وجود دارد. سنسورهای دیگری مانند سنسور تشخیص رنگ و متون از قسمت های حساس اسکنر است. باید بدانیم که ضربه حتی ضربه کم و آهسته به دستگاه آسیب می رساند.

تعمیر اسکنر hp

خدمات تخصصی تعمیرات اسکنر اچ پی

  • عیب یابی قسمت تغذیه اسکنر اچ پی
  • عیب یابی پورت های اینترفیس اسکنر اچ پی
  • عیب یابی مدارهای کنترل کننده اسکنر اچ پی
  • تعویض لامپ اسکنر اچ پی
  • عیب یابی موتور اسکنر اچ پی
  • عیب یابی تثبیت کننده های اسکنر اچ پی

هزینه تعمیر اسکنر اچ پی

برای تعیین هزینه تعمیرات اسکنر اچ پی یا هر برند دیگری، باید تا عیب یابی کامل دستگاه صبر کرد. تنها بعد از مشخص شدن منشأ مشکلات دستگاه، می توان قیمت و هزینه ترمیم آن را تخمین زد. مثلا اگر تنها یک پورت یا لامپ خراب شده باشد، نیازی نیست مبلغ زیادی برای ترمیم آن پرداخت کنید. اما خرابی یا آسیب دیدگی قطعاتی همچون شیشه و لنز و …، برابر است با صرف مبالغ بالا برای تعمیر و تعویض این بخش ها. تکنسین های تعمیر اسکنر hp، پس از بررسی و عیب یابی دستگاه، هزینه تعمیر آن را به صورت تقریبی برآورد کرده و به شما اعلام می کنند. با این حال ممکن است مبلغ اعلام شده پس از پایان تعمیرات، افزایش پیدا کند.

خدمات تعمیر اسکنر اچ پی  

اقداماتی همچون تعمیرات تخصصی مین برد، تعمیر آینه و تعویض آن در صورت نیاز، ترمیم لنز و تمیز کردن آن، تعمیر و تعویض لامپ اسکنر، تعمیر تخصصی CCD، تعمیرات اسکنر در محل، بررسی قطعات مختلف و عیب یابی دستگاه، ترمیم بخش های آسیب دیده، تعویض اتصالات معیوب، تعویض خازن های از رده خارج، ترمیم بردها و مدارهای از کار افتاده، ترمیم بدنه و درب، تعمیر دکمه ها و … بخشی از خدمات تعمیر اسکنر اچ پی هستند. گارانتی معتبر مرکز سخت افزار ایران، به مشتریان اطمینان می دهد که کلیه قطعات استفاده شده در دستگاه، اورجینال هستند.

تعویض آینه اسکنر hp  

در بسیاری از موارد باید برای تعمیر اسکنر اچ پی، آینه های آن را تعویض کرد. بیشتر اسکنرها یک آینه زاویه دار دارند که تصویر را به آینه دیگر منتقل می کند. سپس هر آینه با کمی خمیدگی تصویر را بر روی سطح کوچکتر بعدی انعکاس می دهد. تصویر آینه آخر هم پس از انتقال به لنز، با تمرکز بالا به حسگر های CCD می رسد. در نهایت با عملیاتی که در نرم افزار اسکنر انجام می شود، تصاویر سه گانه با رنگ های متفاوت با هم ادغام می شوند. حالا اگر آینه شکسته باشد و یا به هر دلیل دیگری درست کار نکند، عملیات اسکن هم به درستی انجام نمی شود. البته معمولا آینه اسکنر قابل ترمیم نیست و باید آن را تعویض کرد.

تعمیر مین برد اسکنر اچ پی

تعمیرات اسکنر اچ پی، گاهی با ترمیم برد انجام می شود. با توجه به این که مین برد به نوعی با تمامی اجزای اسکنر در ارتباط است، خرابی آن عملکرد بخش های مختلف این دستگاه را مختل می کند. خاموش شدن ناگهانی، قطع اتصال برق، روشن نشدن به دلیل نامعلوم، افت سرعت، واکنش ندادن به دستور اسکن و مشکلاتی از این دست، مهم ترین علائمی خرابی مین برد هستند. اگر امکان تعمیر مین برد اسکنر اچ پی وجود نداشته باشد، این قطعه تعویض می شود تا اسکنر بدون ایراد کار کند.

اجرای تعمیرات اسکنر HP

موتور اسکنر اچ پی قابل تعمیر نیست و بیشتر تعویض می شود. بسیاری از اسکنرهایی که در دفاتر طراحی و گرافیکی استفاده می شوند، اسکنر های رومیزی هستند که به اسکنر تخت هم شهرت دارند. اسکنرهای اسناد نیز در ادارات بزرگتر به کار می رود و برای عکسبرداری یکجا کاربرد دارند. این اسکنرها مانند پرینترها دارای کاغذ کش هستند و به مرور و پس از مدتی کارکرد باید سرویس شوند. در تعمیر اسکنر اچ پی همواره این نکته را به یاد داشته باشید که بیشترین آسیبی که به اسکنر اچ پی وارد می شود مربوط به حجم کاغذ، پرز، لبه های خراب کاغذ و وزن کاغذ است. معمولا  لامپ اسکنرها طول عمر بالایی نسبت به دستگاه های دیگر مانند پروجکشن ها و دوربین ها دارد.

واحد تعمیرات اچ پی

واحد تعمیرات اچ پی با تیمی از باتجربه ترین مهندسین و متخصصین تعمیرات راه اندازی شده است. این واحد با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، همه تعمیرات سخت افزاری محصولات اچ پی را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

تعمیرات اچ پی حتما باید در مجهزترین و تخصصی ترین مرکز تعمیرات انجام شود. تعمیرگاهی که در زمینه تعمیر انواع پرینترهای لیزری، سوزنی، جوهرافشان، چندکاره و انواع لپ تاپ و دیگر محصولات اچ پی مهارت کافی داشته باشد و در واحدها اختصاصی سرویس دهی کنند.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی بهترین و مورد اعتمادترین مرکزی  است که می توانید برای تهیه هر یک از محصولات اچ پی به آن مراجعه نمایید. این مرکز زیر سایه فعالیت های قانونی خود، خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد.گارانتی های اصل شرکتی و دسترسی به اتاق آرشیو قطعات اصل و شرکتی، تنها بخشی از این خدمات منحصر است. کارشناسان ما در واحد نمایندگی اچ پی شما را در هر زمینه که مایل باشید، راهنمایی و کمک می کنند. با استفاده از تسهیلات ویژه این مرکز، هوشندانه تصمیم بگیرید و خرید خود را برای همیشه بیمه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید