اشتراک گذاری

تعمیر بدسکتور هارد اچ پی

یکی از تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر هارد که در نمایندگی اچ پی ارائه می گردد، خدمات مرتبط با تعمیر بدسکتور هارد اچ پی است که توسط تیمی از مجرب ترین و متخصص ترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. کارشناسان مرکز تعمیر بدسکتور هارد اچ پی پس از عیب یابی صحیح و تشخیص علت اشکال پیش آمده در این بخش از دستگاه، اقدام به تعمیر و بهسازی آن نموده و دستگاهی سالم و بی عیب و نقص را به شما تحویل خواهند داد. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در واحد تعمیر بدسکتور هارد hp مشمول گارانتی و ضمانت است. مدت زمان گارانتی بسته به نوع اشکال دستگاه و سرویس های ارائه شده، متفاوت است. تمامی اقدامات مورد نیاز جهت بهبود، بازیابی، سرویس و تعمیر بدسکتور هارد اچ پی در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی سازنده هارد صورت می‌پذیرد‌.

روند تعمیر بدسکتور هارد اچ پی

تعمیر بدسکتور هارد اچ پی در حالت فیزیکی: در این وضعیت یک ناحیه از سطح پلاتر، به هر دلیلی دچار خرابی فیزیکی گردد و تعدادی از سکتورها در این ناحیه آسیب فیزیکی می بینند؛ این خرابی می تواند به مرور زمان بیشتر شود و ناحیه های دیگری را هم از بین ببرد. جهت پیشگیری از پیشرفت این آسیب و بدسکتور گیری چنین هاردی، یکی از پرکاربردترین اقدامات قرنطینه کردن ناحیه خراب است. تعمیر هارد اچ پیمنظور از قرنطینه سازی هارد معیوب آن است که اقداماتی انجام شود که سکتورهای معیوب هارد دیگر قابل خواندن نباشند. در غالب موارد، کارشناسان سکتورهایی را که دچار آسیب فیزیکی گشته اند تعمیر نمی کنند و قرنطینه می سازند. خدمات مرتبط با این سرویس در واحد تعمیر بدسکتور هارد اچ پی ارائه می گردد.

تعمیر بدسکتور هارد اچ پی در حالت غیرفیزیکی: در این وضعیت ممکن است به هر دلیلی شار مغناطیسی روی سکتورها دچار آشفتگی و به هم ریختگی گردد که در چنین وضعیتی به شیوه های متعدد و با استفاده از دستگاههای مخصوص تعمیر و بازیابی اطلاعات می توان این سکتورها را اصلاح کرد و هارد را به حالت استاندارد رساند به صورتی که بازدهی هارد به صورت عادی برگردد و تمام اختلالات هارد از بین برود. در صورتی که عملیات بدسکتورگیری درست و اصولی انجام پذیرد، مشکل هارد در غالب موارد رفع شده و سرویس دهی آن به حالت عادی باز می گردد. خدمات مرتبط با این سرویس در واحد تعمیر بدسکتور هارد اچ پی ارائه می گردد.

خدمات واحد تعمیر بدسکتور هارد اچ پی

بد سکتور ایجاد شده بر روی هارد ممکن است سخت افزاری است و یا نرم افزاری باشد از همین رو خدمات واحد تعمیر بدسکتور هارد اچ پی نیز شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است. البته اگر بد سکتور هارد سخت افزاری باشد غالباً کار چندانی نمی توان برای بهبود و تعمیر آن انجام داد و احتمالاً تنها راه ممکن تعویض سیلندر هارد دیسک باشد؛ لیکن در مورد اشکالات نرم افزاری اوضاع کمی بهتر است و می توان با استفاده از برخی تجهیزات حرفه ای و نرم افزارهای روز دنیا بدسکتور هارد را مرتفع نمود. برخی از خدمات واحد تعمیر بدسکتور هارد اچ پی عبارتند از:

  • تعویض سیلندر هارد در محیط کلین روم جهت ریکاوری
  • بازیابی هارد اکسترنال و ریکاوری هارد پاسپورتی و تعمیرات بورد هارد
  • تعمیر هارد سرور در مرکز تعمیر بدسکتور هارد اچ پی
  • بازیابی اطلاعات هارد سرور sas با کارت ریکاوری
  • برگرداندن اطلاعات کول دیسک پاک شده
  • ریکاوری اطلاعات هارد در اثر ضربه به سیلندر و تغییر مکان هد
  • تعویض هد هارد در مرکز تعمیرات هارد دیسک
  • تعمیر هارد با اختلالات منطقی یا Logical defects
  • تعمیر هارد با اختلالات الکترونیکی یا Electronic defects
  • تعمیر هارد با آسیب های فیزیکی یا Physical Recovery در مرکز تعمیر بدسکتور هارد اچ پی
  • ریکاوری اطلاعات هارد فرمت شده و بازیابی اطلاعات هارد پارتیشن بندی شده Fdisk , Format​​ نرم افزار تعمیر هارد
  • تعمیر آسیب برد هارد در اثر نوسانات پاور
  • بدسکتور گیری هارد و بازیابی سکتورها در ویندوز
  • بازیابی اطلاعات پاک شده از ویندوز

عوامل ایجاد کننده بدسکتوری هارد:

تعمیر بدسکتور هارد اچ پی یا بدسکتور گیری فرآیندی است که طی آن تلاش می گردد تا کندی و اختلال پیش آمده در عملکرد هارد مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود. سکتورها کوچکترین واحد ذخیره اطلاعات روی هارد هستند که اطلاعات به صورت شار مغناطیسی بر روی آن ها ذخیره می شود. در شرایطی که هر یک از این سکتورها – به هر دلیلی- دچار اختلال گردند و زمان پاسخگویی آن ها کندتر از حد معمول شود، تعمیرات بدسکتور هارد ضروری می گردد. در حالت بدسکتوری، هارد به درخواست‌ های نوشتن و خواندن اطلاعات عکس‌العمل نشان نمی‌دهد و سیستم عامل از نوشتن اطلاعات بر روی هارد دیسک ناتوان می شود. شایان ذکر است سیستم عامل های جدید به گونه ای طراحی شده اند که اگر هارد دیسک توسط آنها فرمت شود بدسکتورها توسط سیستم عامل کنارگذاشته می شوند و از آنها استفاده نمی شود. برخی از هاردهای نوین هم از فضای کمکی و جانشینی برخوردارند که در صورت ایجاد بدسکتور، بجای مناطق از دست رفته از آنها استفاده می شود.

‌عوامل ایجاد بدسکتور منطقی یا نرم:

تعمیر بدسکتور هارد اچ پی

  • خاموش شدن ناگهانی یا خاموش کردن غیر اصولی بدون انجام عمل SHUT DOWN
  • ویروس و بد افزارها
  • فرمت بیش از حد هارد
  • عملکرد برخی از نرم‌افزارهای معیوب و غیر معتبر

عوامل ایجاد بدسکتور فیزیکی:

  • سقوط های احتمالی هارد دیسک و لمس سطح پلاتر توسط هد هارد دیسک و صدمه دیدن برخی سکتورها
  • ورود هوا به بخش مهر و موم شده و غیر قابل نفوذ هارد
  • رسوب گرد و غبار و آسیب دیدن هارد
  • ایجاد نوسانات الکتریکی و ایجاد شوک
  • آسیب های فیزیکی
  • وجود اشکال بدسکتوری
  • استهلاک و فرسایش طبیعی
  • هد کرش head crash (برخورد نوک هد با سطح بسیار حساس صفحه چرخان حاوی شیارهای مغناطیسی دربرگیرنده اطلاعات)

تعمیر هارد اچ پی

تعمیرات هارد اچ پی از جمله خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می‌باشد که با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و توسط کارشناسان فنی این حوزه انجام می‌پذیرد. تعمیرات هارد اچ پی با توجه به مدل‌های گوناگون و متنوع عرضه شده از این محصول، یک کار تخصصی است و کسب مهارت در تعمیر و ترمیم آن، مدت زمان زیادی را طلب می‌کند. کارشناسان نمایندگی اچ پی  در واحد تعمیر هارد اچ پی، ضمن بهره‌مندی از  سال ها سابقه در این حوزه، به دلیل حضور در دوره‌های بین‌المللی و کسب مدارک تخصصی موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در امر تعمیر هارد اچ پی ازجمله تعمیر بدسکتور هارد اچ پی گشته‌اند. بد نیست بدانید که هارد اچ پی همانند دیگر هاردهای موجود، ساختار فیزیکی و نرم‌افزاریِ مخصوص دارد لیکن تعمیرات هارد اچ پی اعم از هارد اکسترنال اچ پی و هارد اینترنال اچ پی تقریباً به یک شیوه صورت می‌گیرد و کارشناسان تعمیرِ هارد، در صورتی که تمامی ابزارآلات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند قادر به رفع تمامی مشکلاتی خواهند بود که در هارد ایجاد می‌شود.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

مدیریت نمایندگی اچ پی در ایران پارت های موجود در این مرکز را به منظور ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، به بخش های کوچکتر تقسیم نموده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی اچ پی در ایران به دلیل برخورداری از دانش فنی و حضور در همایش‌های تخصصی-آموزشی، توانایی آن ‌را دارند تا تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های اچ پی را رفع و برطرف نمایند. مدیریت نمایندگی اچ پی در ایران مشتری مداری را رکن اصلی فعالیت های این شرکت می داند و اهتمام ویژه‌ای به خدمات‌رسانی سریع با قیمت‌ها و هزینه‌های مصوب شرکتی به هموطنان گرامی دارند. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی‌ اچ پی صورت می‌پذیرد. واحدهای تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی می گردند.