اشتراک گذاری

درام دستگاه کپی اچ پی

درام یکی از قطعات موجود در دستگاه کپی اچ پی است که در دراز مدت، احتمال بروز خرابی در آن وجود دارد. درام دستگاه کپی Hp در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد؛ تشخیص این موضوع –یعنی تشخیص ضرورت تعمیر یا تعویض درام- نیاز به بررسی دستگاه توسط کارشناسان تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی دارد. نوع درام در دستگاه های کپی سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می بایست در تعمیر این قطعه مدنظر قرار گیرد. در صورتی که میزان خرابی یونیت درام drum unit بالا بوده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، می‌بایست قطعه جدیدی جایگزین آن گردد.

کارشناسان ما در پارت تعمیر دستگاه کپی، پس از آنالیز عملکرد دستگاه کپی و عیب‌یابی صحیح دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را بر روی آن اِعمال می نمایند و در صورتی که اشکال از درام دستگاه کپی باشد، اقدام به تعمیر آن خواهند نمود. خدمات ارائه شده در پارت تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، توسط برترین کارشناسان کشور و به همراه گارانتی و ضمانت صورت می پذیرد.

تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی

تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی

به دلیل حساسیت بالای قطعه درام، سرویس های مرتبط با تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی می‌بایست صرفاً به دست تعمیرکاران و کارشناسان مجرب این حوزه انجام پذیرد. در غیراینصورت امکان بروز خرابی‌های دو چندان و اختلال در سایر قطعات این دستگاه و عملکرد آن وجود دارد. درام دستگاه کپی در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد و تشخیص این موضوع نیاز به بررسی آن توسط کارشناسان تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی دارد. در مورد درام باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود.

اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج و دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می گردد. تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه انتقال تصاویر به درام است. یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران تر باشد، ولی به دلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت، می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین های اداری شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در واحد تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی تماس بگیرید.

عیب‌یابی درام دستگاه کپی اچ پی

در این بخش برآنیم تا برخی اشکالات رایج در دستگاه های کپی اچ پی که به نوعی با درام دستگاه کپی اچ پی مرتبط هستند را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورت بروز هر کدام از اشکالات زیر می توانید خدمات مرتبط با تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی را با مراجعه به مرکز تعمیرات کپی اچ پی دریافت نمایید. برخی از شایع ترین اشکالاتی که به نوعی به دلیل بروز ایراد در یونیت درام هستند عبارتند از:

  • بسته نشدن درب سمت راست کپی اچ پی:

بروز این اشکال عمدتاً به دلیل آن است که یونیت درام به خوبی در جای خود قرار نگرفته است. علت دیگر این اشکال می تواند خارج شدن ضامن درب از جای خود باشد. در صورتی که مشکل حل نشود احتمالا یونیت درام شکل هندسی خود را از دست داده است که در اینصورت جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی به نمایندگی مراجعه نمایید.

  • بروز اشکال در دولوپر دستگاه کپی اچ پی:

بروز اشکال در دولوپر دستگاه اچ پی نیز می توان به نوعی با درام مرتبط باشد. دولوپر ریزی دستگاه کپی اچ پی می تواند از عدم اتصال درام به کپی باشد و جرقه زدن یکی از شارژرهای MC و TC باعث ریزش دولوپر در دستگاه فتوکپی می شود. جهت تشخیص این اشکال می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی تماس بگیرید.

  • شنیده شدن صدای نابهنجاز از دستگاه کپی اچ پی و خارج شدن برگه سفید:

گاهی درام کپی اچ پی دنده را خرد می کند که این مسئله سبب چاپ برگ سفید توسط دستگاه می شود. در چنین شرایطی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعویض درام دستگاه کپی اچ پی انجام شود.

  • خروج صدای نابهنجار از دستگاه کپی اچ پی:

گاھی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در دستگاه فتوکپی اچ پی صدا ایجاد می شود. در چنین شرایطی لازم است که اقدامات تخصصی مورد نیاز جهت تعویض درام و بلید پاک کننده کپی اچ پی توسط کارشناسان تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی بر روی دستگاه پیاده شود.

  • وجود خطوط سفید در تصویر چاپ شده:

در صورتی که در تصویر چاپ شده خطوط سفید می افتد باید ابتدا سیم شارژهای MC و TC را عوض کنیم. در گام بعدی دولوپر چک شود تا کم نشده باشد. بعد از این دو مرحله باید درام را نیز چک کرد تا در صورت بروز اشکال در آن، تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی و یا تعویض آن انجام شود.

  • کپی اچ پی پودر دولوپر (پودر سنگین) را به بیرون می ریزد:

زمانی که در کپی اچ پی پودر دولوپر ریزش دارد احتمالا یا سیم شارژ MC و یا TC کپی خراب و یا پاره شده است. احتمال دیگر آن است که درب کپی اتصال مناسبی ندارد و یا اتصالات شارژرهای درام جرقه می زند. رفع این اشکالات نیز توسط کارشناسان پارت تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی انجام می پذیرد.

  • چسبیدن و گیر کردن کاغذ:

گاه مشاهده شده که کاغذ بر روی درام کپی می چسبد و جدا نمی شود. مهم ترین علت این اشکال می تواند وجود خرابی در ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن باشد. رفع این اشکال نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیر درام دستگاه کپی اچ پی انجام می شود.

بیشتر بخوانید : تعمیر کاغذکش دستگاه کپی

  • روشن شدن چراغ درام و نمایش Drum Error:

زمانی که چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از٣٠ هزار برگ عبور کرده باشد. در این وضعیت باید درام را عوض کرد. توصیه می شود پس از این کار دولوپر و بلید را نیز عوض کرد.

  • چاپ کم رنگ دستگاه کپی:

زمانی که تصویر کپی کم رنگ است چند احتمال وجود دارد: یا پودر دولوپر کارکرد زیادی داشته است و عمرش تمام شده است یا درام دستگاه کپی ضعیف شده است که در هر صورت، برای افزایش کیفیت چاپ می بایست هردوی آنها را عوض کرد.

نمایندگی اچ پی در تهران

کاربران آگاه می‌دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می‌شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی HP در تهران نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی اچ پی در کرج مراجعه نمایید.

برای بهره مندی از سایر اخبار و مقالات مرتبط با بازیابی اطلاعات می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید