اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ روشن نمی شود؟

روشن نشدن لپ تاپ، گاهی نشان دهنده بروز یک ایراد یا آسیب دیدگی جدی در قطعات این دستگاه است. در برخی موارد هم مسئله مربوط به مشکلات نرم افزاری بوده و چندان جای نگرانی ندارد. حتی گاهی این مشکل، مربوط به نمایشگر است و هیچ ارتباطی به دیگر اجزای دستگاه ندارد.

در ادامه این مقاله، دلایل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی را بررسی می کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل، بدانید که ایراد از کجاست. البته بهتر است در این شرایط، از یک تکنسین تعمیر لپ تاپ کمک بگیرید تا ضمن عیب یابی دستگاه، آن را ترمیم کرده و مشکل را حل کند. تیم تعمیر لپ تاپ نمایندگی اچ پی در مرکز سخت افزار ایران، برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، در کنار شما هستند.

روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

دلایل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

 یکی از عواملی که مانع از روشن شدن لپ تاپ می شود، خرابی باتری است. اگر باتری ایراد داشته باشد، یا درست شارژ نمی شود و یا انرژی لازم برای روشن شدن لپ تاپ را تامین نمی کند. همچنین گاهی روشن نشدن لپ تاپ، ناشی از خرابی پاور است. بد نیست به عنوان یک اقدام تشخیصی موثر، باتری را از لپ تاپ بیرون آورده و دستگاه را به برق وصل کنید. اگر همچنان دستگاه روشن نمی شود، احتمالا مشکل از باتری نیست و پاور ایراد دارد.

به این نکته هم دقت داشته باشید که ممکن است لپ تاپ شما روشن شود، اما به دلیل خرابی نمایشگر، هیچ تصویری ارائه ندهد. در این صورت صدای فن به گوش می رسد و از طریق چراغ های اعلان، متوجه روشن بودن سیستم می شوید. البته گاهی هم مشکلات ویندوز یا ویروسی شدن ویندوز، موجب روشن نشدن نوت بوک و لپ تاپ می شوند.

خاموش روشن شدن چراغ هارد لپ تاپ

در صورتی که پس از روشن‌شدن لپ‌تاپ چراغ هارد لپ‌تاپ به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود می‌توان گفت که لپ‌تاپ روشن شده ولی تصویر وجود ندارد. معمولاً در چنین حالتی می‌توان تصویر را بر روی نمایشگر خارجی مشاهده کرد. البته گاهی عملکرد نامناسب چیپ گرافیک یا کارت گرافیک لپ‌تاپ نیز می‌تواند منجر به بوت نشدن لپ‌تاپ گردد که در این صورت لپ تاپ به طور کامل روشن نمی‌شود. در صورت تداوم مشکل با متخصصین ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

راهکارهایی برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ hp

راه اندازی لپ تاپ در حالت Safe Mode

اگر لپ تاپ شما روشن نمی شود، می توانید از حالت امن کمک بگیرید. البته این روش زمانی کاربرد دارد که دستگاه روشن می شود، اما بوت نمی شود. توضیح این که گاهی یک نرم افزار معیوب، اجازه نمی دهد که سیستم روشن یا لود شود. لپ تاپ را ریستارت کرده و به طور پی در پی دکمه F8 را بزنید. گزینه حالت امن در ابتدای مراحل بوت قابل دسترسی است و به راحتی می توانید وارد آن شوید. پس از آن، ضمن مراجعه به بخش نرم افزارها، برنامه هایی را که تازه نصب کرده اید بررسی کرده و آنها را Uninstall کنید.

آپدیت یا ارتقا ویندوز

اگر ورژن ویندوز مورد استفاده شما قدیمی باشد، احتمال روشن نشدن لپ تاپ وجود دارد. در این صورت کافی است ویندوز را به نسخه جدید ارتقا داده و در صورت استفاده از ویندوز 10، آن را به روز رسانی کنید.

تعمیر و تعویض قطعات

راهکارهایی که در بخش های قبل ارائه دادیم، مشکل روشن نشدن لپ تاپ را حل می کنند؛ اما با این شرط که بتوان حداقل یک بار، سیستم را راه اندازی کرد. اما اگر دستگاه اصلا روشن نشود، به احتمال زیاد، ایراد از قطعات لپ تاپ است. اگر کارت گرافیک، رم، هارد، باتری و یا پردازنده خراب باشند، ممکن است لپ تاپ روشن نشود. حتی خرابی مادربرد هم می تواند منجر به بروز چنین مشکلی شود. در این صورت باید از یک تعمیرکار برای عیب یابی و ترمیم یا تعویض اجزای آسیب دیده کمک بگیرید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی ، خدمات تخصصی خود را در واحدهای مجزا به کاربران ارائه می دهند در این بخش می توانید خدمات ما را در واحدهای مختلف مطالعه نمایید.