اشتراک گذاری

نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی

منظور از نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی همان نصب و تعویض این سیستم عامل کاربردی است. تعویض ویندوز به دستگاه کمک می کند تا جان تازه ای بیابد و نفس تازه ای بکشد. این کار در عین حالی که خیلی سخت نیست و با قرار دادن CD یا DVD ویندوز در درایور دستگاه شروع و انجام می شود، فوت و فن ها و نکات ریزی دارد که باید به آنها توجه کنیم.

به همین دلیل مقاله آموزش نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید این عملیات را با موفقیت انجام دهید. توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی برای تعمیر لپ تاپ، اطلاعات و فایل‌های ضروری موجود در درایو C را حتما به یک درایو دیگر منتقل کنید یا حتی از آن روی یک حافظه جانبی دیگر پشتیبان بگیرید.

نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی

آموزش نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی

برای نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی DVD ویندوز را درون درایو قرار دهید و دستگاه را ری استارت کنید. در مرحله‌ای از بالا آمدن لپ تاپ باید روی یکی از کلیدهای صفحه کلید ضربه بزنید تا دستگاه از روی DVD ویندوز بوت شود و بالا بیاید. اکنون باید مراحل نصب را شروع کنید. در اولین قدم باید یکی از درایوهای Hard یا حافظۀ سخت را به کلی پاک (فرمت) کنید.

این درایو می‌تواند همان درایوی باشد که در حال حاضر ویندوز قدیمی روی آن نصب شده است. با این کار ویندوز قبلی پاک شده و با ویندوز جدید تعویض می‌شود. منظور از ویندوز جدید، ویندوزی است که تازه قرار است نصب شود. نه لزوما به معنای ویندوز نسخه جدید. چون گاهی ممکن است کاربر بخواهد روی ویندوز ۸ فعلی خود، یک ویندوز ۸ نو نصب کند. پس از اتمام مراحل نصب، تنطیمات دیگری را باید در دستگاه انجام دهید.

آموزش نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی

1- تعیین نحوه بوت شدن سیستم

  • اولین مرحله نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی، تعیین نحوه بوت شدن سیستم است که از طریق دی وی دی باشد یا فلش.
  • برای این منظور، سیستم را راه اندازی مجدد کرده و به محض شنیدن صدای بوق، کلید F2 یا F12 را فشار دهید.
آموزش نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی
  • پس از وارد شدن به محیط بایوس، روی سربرگ Boot کلیک کنید.
  • Boot Device Priority را انتخاب کرده و دکمه اینتر را فشار دهید.
نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی
  • ضمن انتخاب کلید 1st Boot Device را انتخاب کنید.
  • گزینه های CDROM یا USB FLASH را بسته به روش بوت شدن ویندوز انتخاب کرده و دکمه F10 کیبورد را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شوند.
نصب ویندوز 10 در لپ تاپ hp

2- شروع فرایند نصب

  • در ادامه روند نصب ویندوز لپ تاپ hp برای ویندوز 10، پس از آن که سیستم ریستارت شد، فلش یا دی وی دی را وصل کرده یا داخل دستگاه بگذارید.
  • پس از نمایش صفحه سیاه رنگ، یکی از کلیدهای کیبورد، مثلا کلید Enter را فشار دهید.
نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی
  • زبان مورد نظر، موقعیت مکانی و زبان صفحه کلید خود را در صفحه جدید انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید؛ در نهایت گزینه Install Now را انتخاب نمایید.
نصب ویندوز لپ تاپ hp

این مقاله را از دست ندهید: آموزش رفع ارور Troubleshoot در ویندوز 10 و 8 و 7

3- نصب یا ارتقا ویندوز

  • حالا یک صفحه جدید باز می شود که باید در آن انتخاب کنید می خواهید ویندوز را نصب کنید یا آن را ارتقا دهید.
  • برای نصب گزینه Custom و برای آپدیت نیز گزینه Upgrade را بزنید.
نصب ویندوز لپ تاپ hp برای ویندوز 10

4- پارتیشن بندی لپ تاپ

  • این بخش از فرایند نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی، مربوط به پارتیشن هاست.
  • درایو مربوط به نصب ویندوز را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Format کلیک کنید.
  • پس از پایان این مراحل، سیستم چند بار ریست می شود.
نحوه نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی

5- تنظیمات لپ تاپ اچ پی

  • در ادامه روند نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی، صفحه Express Settings ویندوز نمایش داده می‌ شود.
  • روی دکمه Use Express Settings کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید.
تنظیمات لپ تاپ اچ پی

6- ایجاد حساب کاربری

  • برای دسترسی به سرویس های مختلف ویندوز 10، باید وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید.
  • با وارد کردن ایمیل و رمزی که در مایکروسافت دارید، وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات بیشتر ویندوز بهره مند شوید.
آموزش نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی

این مطلب کاربردی را از قلم نیندازید: نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10

7- همگام سازی تنظیمات

  • پس از ورود به حساب کاربری مایکروسافت باید تنظیمات ویندوز را همگام سازی کنید.
  • اگر گزینه اول نمایش داده شده را انتخاب کنید، تنظیماتی که از قبل روی ویندوز خود داشته باشید همگام سازی شده و دیگر نیازی نیست بعد از نصب ویندوز، مجددا این تنظیمات را انجام دهید.
آموزش نصب ویندوز 10 در لپ تاپ

8- پایان

  • در مرحله آخر نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ اچ پی، منتظر باشید تا نمایشگر به چند رنگ مختلف لود شود.
  • حالا از ویندوز 10 لذت ببرید!
نصب ویندوز 10 در لپ تاپ اچ پی

نحوه نصب ویندوز 8 در لپ تاپ های اچ پی

نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی، در ویندوز 8 کمی متفاوت است. اگر لپ تاپ شما پردازنده یک گیگاهرتز (۱ GHz) یا سریع تر دارد و رم آن بیشتر از 1 گیگابایت است، می توانید از ویندوز 8 استفاده کنید. البته کارت گرافیک باید با نسخه ۹ از DirectX و یا نسخه های جدیدتر مایکروسافت سازگاری داشته باشد. برای نصب ویندوز 8 در لپ تاپ اچ پی، مراحل بوت سیستم و تنظیمات زبان را مطابق روش قبلی انجام دهید.

پس از پایان مراحل تنظیمات، سریال یا همان Product Key مربوط به سیستم عامل ویندوز ۸ را وارد کرده و Next را بزنید. پس از پایان فرایند نصب هم بهتر است که وارد بخش Device Manager شده و تنظیمات مربوط به سخت افزارها را انجام دهید. به ویژه اگر قبلا از ویندوز 7 یا 10 استفاده می کردید، حتما تنظیمات درایورها را تغییر دهید تا سخت افزار، در تطابق کامل با سیستم کار کند.

چرا نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی مهم است؟

وقتی ویندوزی جدید از سوی شرکت مایکروسافت ارائه می شود، به معنای ارائه سرویس های بیشتر و محیط کاربری بهتر است تا بتواند با انواع ویروس ها نیز مقابله کند. پس هرگز این موضوع را دست کم نگیرید. به علاوه روز به روز اپ ها و برنامه های کاربردی بسیاری ارائه می شوند که فقط با سیستم عامل های جدید سازگاری دارند و نمی توانند خود را با یک ویندوز قدیمی تطبیق دهند. پس نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی مهم است تا بتوانیم به همه این موارد دست پیدا کنیم. در هر صورت زمانی فرا می رسد که ویندوز دستگاه شما بسیار کند عمل می کند و نیازمند تعویض و نصب یک ورژن جدید است.

اینو بخون حتماً به کارت میاد: فعال کردن ریموت دسکتاپ ویندوز 11

نکات مهم برای نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی

برای نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی قدرت سخت افزاری دستگاه را بررسی کنید. شما به مشخصات سخت افزاری نظیر میزان حجم حافظۀ سخت، Ram، سرعت پردازش CPU، سرعت و حافظۀ کارت گرافیک نیاز دارید. سپس باید بررسی کنید که دستگاه شما چه احتیاجات سخت افزاری دارد و با کدام نسخه ویندوز هماهنگ‌تر است. هرگز به حداقل‌های سخت افزاری اکتفا نکنید.

به این موضوع نیز فکر کنید که بعد از نصب ویندوز قرار است از چه نوع نرم افزارهایی استفاده کنید. قبل از نصب ویندوز لپ تاپ اچ پی باید بدانید که هر نسخه از ویندوز قابلیت های جدید دارد که توانایی های دستگاه را بالا می برد. لذا تعویض ویندوز لپ تاپ اچ پی پس از مدت طولانی استفاده از دستگاه و به خصوص با کند شدن دستگاه بسیار لازم و ضروری است. همیشه لازم است کارهای تکمیلی دیگری نیز روی دستگاه انجام دهید تا بتوانید به راحتی از ویندوز جدید استفاده نمایید.

تعمیرات اچ پی

مرکز تعمیرات اچ پی در خدمت کاربران عزیز است تا تمام سرویس های لازم در حوزه های مختلف و مربوط به کمپانی ال جی را ارائه دهد. در این مرکز تعمیراتی امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و کاربردی فراهم است که نیاز همه کاربران را در هر سطحی برآورده می سازد. واحد تخصصی تعمیرات اچ پی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و کاملا قانونی و مجاز فعالیت دارد.

این واحد تعمیراتی در بخش های مستقل و جدا، انواع محصولات نمایندگی مجاز اچ پی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و با استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، عملیات تعمیر را پیاده می سازد. تمامی سرویس ها و خدمات این مرکز معتبر همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام خسته نباشید من بایوس لپ تاپ خیلی فرق داره اصلأ نمیتونم تعویض ویندوز کنم لطفاً کمکم کنید

  • سلام ببخشید من همینطور که نوشتید رفتم ولی منوی بایوس سفید بود و گزینه هاش فرق داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید