اشتراک گذاری

پرینترهای اچ پی و طرز کار آنها

کمپانی اچ پی پرینترهای متفاوت، با ساختارهای متعدد را روانه بازار ساخته است که هر کدام از این دستگاه ‌ها صرف‌نظر از کیفیت خروجی، عملکرد متفاوتی دارند؛ به عبارتی دیگر نحوه کار هر یک از مدلهای پرینتر اچ پی بر اساس ساختاری که دارد تعیین می‌گردد و عملکرد هر مدل متفاوت از دیگری است. از همین‌روست که کاربر می‌بایست پرینتر خود را بر اساس نیاز و انتظارات خویش انتخاب و تهیه نماید.

در هر حال، پرینتر که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می شود، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر برای کاربر این امکان را فراهم می سازد تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند. پرینترها در انواع و مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که عبارتند از: چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی. جهت آشنایی با رایج ترین پرینتر‌‌های موجود در بازار مطلب زیر را همخوان می شویم:

پرینترهای اچ پی و طرز کار آنها

برای استفاده از خدمات تعمیر پرینتر در انواع مدل ها با ما به شماره 54114-021 یا 62948-021 در تماس باشید.

معرفی پرینترهای اچ پی بر اساس قابلیت چاپ رنگی یا سیاه و سفید و نحوۀ کار آنها :

توصیه می کنیم پیش از استفاده از دستگاه خود، آموزش کار با پرینتر hp را با سرچ در گوگل و مطالعه دفترچه راهنما تکمیل کنید. مواردی که در ادامه توضیح می دهیم، نکاتی هستند که خوب است به آن ها توجه کنید.

  • یکی از ساده ترین راه های تقسیم این دستگاه، جداسازی آن بر اساس قابلیت چاپ اسناد رنگی یا سیاه و سفید است. به عبارتی دیگر، پرینترها را می توان به دو دسته «سیاه و سفید» و «رنگی» تقسیم کرد.
  • پرینترهای سیاه و سفید مناسب جهت چاپ اسنادی هستند که فقط با متن، نقشه یا متون دیگری از این دست سر و کار دارند اما پرینترهای رنگی علاوه بر چاپ متن، برای چاپ عکس و تصویر نیز مناسب هستند.
  • پرینترهای جوهرافشان سیاه و سفید اچ پی، جهت چاپ اسناد، صرفاً از یک کارتریج برای جوهر سیاه استفاده می کنند لیکن پرینترهای جوهر افشان رنگی، حداقل از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی استفاده میکنند. به برخی از پرینترها جهت خروجی بهتر، دو رنگ دیگر اضافه می کنند و با داشتن ۶ رنگ، چاپ با کیفیت تری را انجام می دهند.
  • پرینترهای لیزری آن دسته از پرینترهایی هستند که جهت چاپ از جوهر استفاده نمی کنند. کارتریج آنها از پودرهای مخصوص سیاه و رنگی انباشته شده که توسط مکانیزم خاص و منحصر به فردی ، و با استفاده از ذرات معناطیسی و غلطک های خاص ، عملیات پرینت را انجام می دهند.

معرفی پرینترهای اچ پی از نظر تکنولوژی به کار رفته جهت چاپ اسناد :

هر کدام از پرینترهای عرضه شده به بازار دارای مزایا و معایبی در قیاس با نوع دیگر هستند. برای نمونه هزینه شارژ پرینتر لیزری گرانتر از پرینتر جوهری است اما هزینه چاپ هر عکس با استفاده از پرینتر جوهر افشان در مقایسه با پرینتر لیزری بیشتر است. در هر حال، به طور کلی پرینترها از نظر تکنولوژی چاپ به دو نوع جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند که شرح عملکرد و ویژگی های هر یک از آنها در بخش زیر آورده می شود:

پرینتر لیزری رنگی

چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. تونرهای CMYK در این پرینترها جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. این چاپگرها مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیستند.

پرینتر لیزری سیاه و سفید

این نوع پرینتر طرز کار بسیار جالبی دارد . ابتدا کاغذ توسط سیستم تغذیه وارد می شود و در زیر غلطکی قرار می گیرد. در آنجا توسط سیستم کرونا و غلطک ، بارهای الکتریکی بر روی کاغذ سوار می شود ( طبق الگوی چاپ ) و در اصطلاح کاغذ باردار می شود. سپس پودر ها که همان پورد رنگ می باشد بر روی آن پاشیده می شود و بر اثر اختلاف بار ، این ذرات به قسمتهایی از کاغذ که باردار شده اند می چسبد.

سپس این کاغذ از بین دو غلطک گرمایی یا همان fuser عبور می کند . این پودرها بر اثر گرما به مایع تبدیل شده و بر روی کاغذ حک می شود و در اصطلاح با تار و پود کاغذ آمیخته می شود. از آنجا به بعد ، توسط سیستم هدایتگر به خارج از دستگاه منتقل می شود و شما می توانید کاغذ چاپ شده را که کمی هم داغ است بردارید.

پرینتر جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان از طریق پخش قطرات ریز جوهر روی یک کاغذ، -از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد،- باعث به وجود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگر جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می‌گردند. یک رنگ سیاه نیز در این دستگاه وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود. توجه داشته باشید که شما برای چاپ حرفه ‌ای یک عکس به چاپگری با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز باشد.

چاپگرهای جوهرافشان به طور کلی قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری دارند و برای مصارف عمومی انتخاب مناسب‌تری هستند. یکی از معایب موجود در پرینترهای جوهرافشان آن است که در صورت عدم استفاده از دستگاه در دوره‌ای مشخص، مثلاً برای چند روز متوالی، جوهرهای رنگ درون کارتریج خشک شده و قابلیت چاپ را از دست میدهند در حالی که چنین ایرادی در پرینترهای لیزری وجود ندارد.

خدمات تخصصی نمایندگی اچ پی: تعمیر پرینتر جوهرافشان

معرفی پرینتر قابل حمل، چند کاره و پرینتر سه بعدی

پرینتر چند کاره (Multi Function)

در اماکن اداری به دلیل کمبود فضا وجود یک چاپگر چند منظوره بسیار مفید است. از ایرادات این دستگاه خراب شدن تمامی قسمت‌های آن در صورت خراب شدن یک بخش است. در کل این دستگاه برای مصارف عمومی و یا اداری کوچک کاربرد دارد. قیمت این دستگاه به نسبت امکانات و کارایی آن مناسب است.

پرینتر قابل‌حمل (portable Printer)

برای افرادی که نیازمند چاپگرهای قابل حمل هستند این دستگاه گزینه مناسبی به شمار می‌آید. اندازه این چاپگر در حد یک کیف دستی است و انرژی مورد نیازش را از باطری تأمین می‌کند. تکنولوژی این چاپگرها معمولاً جوهرافشان و یا روش تونرهای حرارتی (ریبون) است.

کیفیت پایین پرینترهای قابل حمل یکی از معایب این دستگاه‌هاست. معایب دیگر این دستگاه‌ها آن است که سرعت چاپ آنها پایین است و باید برگه ها را تک تک وارد چاپگر کنید. از ویژگی های این چاپگر وجود یک پورت infrared است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را انتقال دهد.

پرینتر سه بعدی اچ پی

پرینترهای سه بعدی این قابلیت را دارند که هر جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کنند. برای این کار لازم است شکل مورد نظر را در یکی از نرم‌افزارهای سه بعدی ‌ساز طراحی و بعد آن را با متریال‌های مختلف چاپ کرد.

اولین چاپگر سه بعدی در سال ۱۹۸۷ توسط چاک هال بنیانگذار سیستم‌های سه بعدی توسعه داده شد. این پرینترها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید