شرکت اچ پی

شرکت هیولت باکارد، توسط دو دانشجوی دانشگاه آستنفورد به نام های دیوید باکارد و ویلیام ردینگتون هیولت و با سرمایه ای ابتدایی، تاسیس شد.همت وتلاش این دو دوست موجب شد که سرمایه ی آنها بعد از هفتاد سال به ۹۰ میلیارد دلار برسد. در عصر حاضر، این کمپانی در ۶۰ کشور جهان فعالیت می کند.

اچ پی در منطقه ی کالیفرنیا افتتاح شد، و ساختمان مرکزی آن در دره ی سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا قرار گرفته است. بسیاری از شرکت هایی که بعد از شرکت اچ پی در دره ی سیلیکون تشکیل شد، متاثر از سبک مدیریتی شرکت اچ پی بودند.این سبک مدیریتی به نام و با عنوان «گاراژ» معروف شد.با چاپ و عرضه ی کتاب «راه HP» به وسیله ی بکارد، عنوان گاراژبه «راه HP» تغییر پیدا کرد.

 می توان گفت این شرکت، در تمامی کشورها فعالیت می کند. اچ پی شرکتی است که بعدها، صدها زیر مجموعه بوجود آورد و از قطب های بزرگ صنعت کامپیوتر در جهان شد. شرکت اچ پی هنوز هم در تحولات فناوری در صنعت الکترونیک فعال است. این شرکت به عنوان یکی از پیشروهای ساخت و تولید چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید در بین کاربران دنیای دیجیتال شناخته شده است.

وجه تسمیه ی hp

Hp از دو واژه Packard و  Hewlett تشکیل شده است .این شرکت، شرکتی چند ملیتی در زمینه ی تکنولوژی اطلاعات به حساب می آید. فعالیت اصلی این شرکت از قرار زیر است : تولید تکنولوژی ، نرم افزار، خدمات الکترونیکی در قسمت های اداری ، محصولات و تولید سلامت وآموزش می باشد. اچ پی به علت فعالیت در زمینه ی جنگ، درآن زمان به سرعت گسترش یافت.در بین پروژه ها، پروژه ی نوسان ساز صدایA 200 HP پرفروش ترین محصول محسوب شد.دامنه ی فعالیت hp  محدودیت نداشت و از صنعت تا کشاورزی را در بر می گرفت. اولین کامپیوترهای دسکتاپ و همچنین اولین کامپیوترهای شخصی توسط hp  ساخته شد.

چشم انداز

چشم انداز شرکت اچ پی چنین تعریف شده است:«یک شرکت برتر الکترونیکی با روحیه ای درخشان و بالا برای رهبری در دنیای دیجیتال»

فرهنگ و ارزشهای سازمانیشرکت اچ پی

فرهنگ و ارزشهای سازمانی شرکت در « راه  HP» آشکار و واضح است و اساس آن عبارت است از:

مدیریت صحیح از طریق حضور دائم ومستمر در مرکز انجام فعالیت ها ونظارت برآنها.

تمرکز بر رضایت کارکنان و کارمندان به عنوان منشا موفقیت شرکت

ارزش‌های شرکت اچ پی

شوق واشتیاق نسبت به کاربران: هرکاری را که این شرکت انجام می‌دهد، مشتری را در رأس آن قرار می‌دهد.

احترام و اعتماد به همگان: این شرکت برای تجارت موفق کار می‌کند تا فرهنگی اعتماد ساز، و احترام آفرین را برای همگان بوجود آورد.

مشارکت: شرکت اچ پی در صدد آن است، که کاری متعالی را به سرانجام برساند. مشارکت هر فرد، رمز موفقیت اچ پی است.

نوآوری معنا دار: اچ پی شرکتی بر مبنای فناوری است.

امانتداری و درستی: کارکنان شرکت اچ پی، صریح، راستگو و یکرنگ هستند.

بدست آوردن نتیجهٔ مطلوب از طریق کار تیمی: شرکت اچ پی همواره به دنبال راههای بهتر برای ارائهٔ خدمات با کیفیت به کاربران و مشتریان خود است.

ادغام اچ پی و کمپیک

پس از ادغام اچ پی و کمپیک، این شرکت تبدیل به رقیبی سرسخت برای IBM و دومین قطب بزرگ صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات در جهان شد. کسب و کار در این کمپانی با بیش از ۱۰۰ زبان مختلف دنیا انجام می‌شود.

شرکت hp در قرن بیست و یکم

در این قرن، شرکت HP به دنبال راههای سهل وآسان برای استفاده کاربران از تکنولوژی و فناوری این شرکت است. در سالهای نخستین قرن، شرکت اچ پی، وارد فهرست FORTUNE 500 شد و برای اولین ورودش، رتبهٔ سیزدهم را کسب کرد واین حرکتی واقعاً بزرگ بود. شرکت hp در قرن بیست و یکمدر همین سالها شرکت کامپیک را خریداری کرد و بعد بر زبان مدیران اچ پی، بحث از زیر ساخت‌های IT افتاد. سرورهای فوق العاده با کیفیت وسریع برای امور پردازش شبکه‌ای در دسترس کاربران قرار گرفت. همچنین مدل‌های جدید سوئیچ‌های شبکه با ساختاری محکم‌تر از گذشته به بازار عرصه شد. روند پیشرفت شرکت HP همچنان ادامه پیدا کرد.

در سال ۲۰۰۷ رکورد عبور از صد میلیارد دلاردر آمد در سال را شکست. در همین زمان اچ پی، در فهرست Fortune 500 تا رتبهٔ نهم، خود را بالا کشید. در پایان این دهه تعداد کارمندان این شرکت از ۱۳۲ هزار نفرهم گذشت. در آمد شرکت هم حدود یکصد و بیست میلیارد دلار شد. رسیدن به چنین رتبه‌ای، بدون تلاش شبانه روزی موسسان، نداشتن نیروهای متخصص و متعهد و نداشتن جسارت واعتماد مدیران شرکت، میسر نبود.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران ارائه می‌نماید. واحدهای تعمیرات اچ پی، عبارتند از واحدهایی که خدمات تخصصی تعمیر هر یک از محصولات hp را به عهده دارند. نمایندگی اچ پی جهت ارائهٔ خدمات با کیفیت بهتر، کارگاه‌های جداگانه جهت تعمیرات در نظر گرفته است.

همچنین لوازم وتجهیزات لازم برای تعمیر هر یک از این محصولات تهیه شده است. نمایندگی hp سال‌هاست که فعالیت خود را به منظور ارائهٔ خدمات پس از فروش محصولات اچ پی آغاز کرده است. جهت آشنایی با خدمات ما در هریک از واحدهای تعمیرات اچ پی می‌توانید روی صفحهٔ مورد نظر خود کلیک نمایید.

درصورت تمایل اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول را در سایر صفحات سایت پیگیری نمایید.

سوالات متداول

محصولات

مقالات

اخبار

مطالب مرتبط

فهرست
خدمات پذیرش و تحویل دستگاه در محلثبت سفارش تعمیر
+