اشتراک گذاری

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی ، در واحد تعمیرات پرینتر به صورت تخصصی انجام می گردد. در این مطلب قصد داریم کمی اطلاعات خودمان را در موضوع پرینترهای اچ پی و پیکاپ رولر افزایش دهیم. سعی خواهیم کرد اطلاعاتی درباره تمیز کردن و تعویض این قطعه و همینطور ویژگی های استفاده از یک نمایندگی مطلوب برای تعمیرات پرینترهای اچ پی صحبت کنیم.

تعمیر قطعات پرینترهای اچ پی همواره یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه کاربران محصولات کمپانی اچ پی می باشد. نمایندگی اچ پی با راه اندازی بخش تعمیرات پرینتر برترین متخصصین کشور را به همکاری فراخوانده است. از این رو متخصصین پس اط طی مراحل عیب یابی به  تعمیر پیکاپ رولر یا تعویض آن اقدام خواهند نمود.

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی

چرا پیکاپ رولر پرینتر از کار می افتد؟

عواملی همچون خرابی پد، خرابی سینی، خرابی کلاچ، خرابی میله پیکاپ، خرابی سنسور تشخیص وجود کاغذ، خرابی اهرم سنسور کاغذ، خرابی کارتریج و در نهایت، خرابی محورهای عبور کاغذ و غلطک های روی آنها موجب افت عملکرد پیکاپ رولر یا از کار افتادن این قطعه می شوند. در این شرایط، باید هرچه زودتر اقدام به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی کنید تا مشکل تشدید نشده و دیگر قطعات را تحت تاثیر قرار ندهد. تمامی بخش ها باید با دقت بررسی شدهو در صورت نیاز، ترمیم یا تعویض گردند.

عملکرد پیکاپ رولر چاپگر

پیکاپ رولر، در ارتباط با حرکت کاغذ و ورود و خروج آن عمل می کند. این قطعه درواقع یک چرخه پلاستیک مانند است که بوسیله پدی که زیر آن طراحی شده، کاغذ را به داخل پرینتر یا فتوکپی می کشد. عملیات مذکور، با یک بار چرخش که به آن درایو کردن می گویند، انجام می پذیرد. نوع و اندازه این قطعه در روند تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی و دیگر برندها اهمیت زیادی دارد.

تعمیرات پیکاپ رولر پرینتر اچ پی

نحوه تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی

برای تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی و دیگر برندها، باید دستگاه باز شده و بخشهای مختلف این قطعه با دقت بررسی شوند. پد، کلاچ، سنسور، میله و سینی، اجزایی هستند که بررسی و عیب یابی می شوند تا مشخص شود که برای رفع مشکلات ناشی از خرابی پیکاپ رولر، باید چگونه عمل کرد. در صورت امکان، این بخش ها تعویض می شوند و به این ترتیب، پیکاپ تعمیر می گردد. چنانچه این قطعات قابل ترمیم نباشند، باید پیکاپ رولر پرینتر را به طور کامل تعویض کرد.

تعویض پیکاپ رولر چاپگر اچ پی

اگر شدت آسیب دیدگی پیکاپ رولر و اجزای آن بالا باشد، این قطعه قابل ترمیم نبوده و باید تعویض شود. تکنسین برای تعویض پیکاپ رولر پرینتر اچ پی، دستگاه را خاموش کرده و محفظه کاغذ را با احتیاط بیرون می آورد. پیکاپ در انتهای محفظه قرار گرفته و باید به آرامی جدا شود تا نشکند. پس از جا انداختن پیکاپ رولر جدید، تکنسین باید مطمئن شود که این قطعه درست نصب شده است. سپس دستگاه روشن شده و ضمن چاپ چند برگه، عملکرد آن تست می گردد.

تمیز کردن پیکاپ رولر پرینترهای اچ پی

تمیز کردن پیکاپ رولر پرینتر اچ پی اقدامی جهت سرویس دستگاه و پیشگیری از خرابی آن می باشد. با سرویس دوره ای دستگاه عمر قطعات مصرفی افزایش یافته ودیگر نیازی به تعمیر پیکاپ رولر نخواهید داشت. در ابتدا دستگاه را خاموش نمایید. ابتدا پریز را بکشید و صبر نمایید فعالیت دستگاه بطور کلی به اتمام برسد و دستگاه شروع به رسیدن به دمای طبیعی کند. پس از آن برای سهولت کار کاتریج دستگاه را خارج کرده و چک کنید کارتریج به آرامی از دستگاه خارج شود. گاها بخاطر خارج کردن کارتریج پین های داخلی دستگاه های پرینتر دچار شکستگی شده است.

پیکاپ رولر به رنگ های مختلفی ساخته شده است و عمدتا به رنگ های آبی و طوسی مشاهده می شود. محل قرار گیری پیکاپ رولر عمدتا در پشت کارتریج است. البته ممکن است در زیر آن نیز باشد. معمولا می توانید آنرا بعد از خارج کردن کارتریج  مشاهده نمایید. مرحله بعدی دکمه پیکاپ رولر را به سمت جلوی پرینتر بچرخانید بعد از انجام این مرحله قطعه را به آرامی به سمت خود بکشید. حال با یک پارچه نخی ساده و نرم و آغشته به الکل بر روی پیکاپ رولر به آرامی بکشید.

این عمل سبب می شود که آسیبی به آن وارد نشود. با این عمل پیکاپ رولر پرینتر اچ پی عاری از هرگونه گرد و خاک و غبار می شود و قطعه به حالت اولیه خود بر می گردد. اکنون پیکاپ رولر را در جایگاه خود قرار داده و دکمه آنرا به سمت عقب پرینتر بچرخانید. مطمئن شوید اینکار با آرامی انجام شود و آسیبی به خود قطعه و سایر قسمت های دیگر پرینتر نرسد. در انتها کاتریج را سر جای خود قرار داده و در پرینتر را ببندید، بعد از کمی تامل دستگاه را به برق وصل کره تا شروع به کار کند.

مشکلات کاغذ کش پرینتر

گاهی اتفاق افتاده است که بعد از دریافت فرمان چاپ از سوی سیستم عامل باز هم فرایند چاپ صورت نگرفته و کاغذ ها به صفحه سینی چسبیده اند. برای آزمایش بهتر میتوان سینی را خارج کرده و اهرم کنار پیک آپ ( سنسور تشخیص کاغذ ) را با دست کمی به سمت بالا نگه داشته تا مشکل رفع شود. از طرفی می توانید فرایند تمیز کردن یا تعویض کاغذ کش را همانطور که در بالا گفته شد انجام دهید. از طرفی می توانید کلید سبز رنگ روی دستگاه چاپگر یک بار فشار دهید، این عمل سبب می شود فرایند چاپ و انتقال دوباره صورت گیرد.

اگر باز هم مشکلات مربوطه حل نشد می توانید به تعمیرگاه ها مجاز اچ پی مراجعه کنید. مرکز سخت افزار ایران ارائه دهنده ی انواع قطعات اصلی و با کیفیت پرینترهای اچ پی به شما این اطمینان را می دهد که مشکلات بوجود آمده برای دستگاه چاپ گر شما به بهترین شکل ممکن مرتفع شود. تعمیر پیکاپ رولر پرینتر اچ پی ، از جمله خدمات تخصصی نمایندگی اچ پی می باشد.

در این مرکز تعمیر پیکاپ رولر در واحد تخصصی تعمیرات اچ پی انجام می گردد. متخصصین پس از طی مراحل عیب یابی در صورتی که مشکل ایجاد شده مربوط به قطعه اصلی باشد اقدام به  تعمیر یا تعویض قطعه می نماید و در صورت عدم نیاز به تعمیر اساسی با راهنمایی کامل مشتری اقدام به ارائه خدمات شفاهی می نماید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی، مرکز رسمی تعمیر و فروش کمپانی بزرگ  اچ پی است. این مرکز فعالیت خود را با شعار تلاش مستمر، مشتری مداری،  تعهد و مسئولیت پذیری آغاز نمود. کادرفنی نمایندگی اچ پی از بین برترین اساتید این حوزه انتخاب شده و مدیریت مرکز پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آن ها قرار داده است. در بخش فروش نیزاز کارشناسان فروش متخصص در فروش محصولات اچ پی و آشنا با قطعات و لوازم جانبی  اچ پی بهره گرفته ایم.

لذا بهترین و به روزترین خدمات درمرکز  اچ پی در خدمت کاربران محصولات این برند پرطرفدار، قرار می گیرد. نمایندگی اچ پی در خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می نماید. جهت آشنایی با خدمات ما در واحدهای تعمیرات اچ پی وارد صفحه ی مورد نظر خود شوید.