اشتراک گذاری

تعمیر سرور اچ پی

هدف از بکارگیری سرور اچ پی، همچون سایر سرورهای مورد استفاده- به اشترک گذاشتن منابع نرم افزاری و سخت افزاری با Client یا همان مشتری است. منظور از مشتری در اینجا رایانه‌ای است که درخواستی را به سرور ارسال می‌کند و سرور باید به آن پاسخ دهد. سرور دستگاهی پیشرفته است که باید همیشه روشن باشد و سرویس‌هایی را به سایر دستگاه‌ها ارائه نماید.

سرور، با سیستم عامل خاصی کار می‌کند که به «سیستم عامل سرور» معروف است. در سطح اینترنت یک مشتری، می‌تواند یک مرورگر اینترنتی روی رایانۀ یک فرد باشد که درخواستش را به سرور یک سایت ارسال می‌کند و سرور هم پاسخش که صفحۀ نتیجه است را به مشتری بر می‌گرداند. اما در سطح شبکۀ خانگی، اگر مشتری درخواستی را به سرور بدهد، معمولاً برای انجام کاری در همان محدوده و وسعت است.

از میان سرورهای موجود در بازار، سرورهای اچ پی یکی از باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای بازار هستند که به سبب تنوع در تولید توانسته‌اند نیاز بسیاری از کاربران را برآورده سازند. در بخش‌های آتی برخی از مدلهای سرور اچ پی و کاربری آنها شرح داده خواهد شد. شایان ذکر است تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر انواع سرور hp با حضور در نمایندگی اچ پی قابل دریافت است.

تعمیر سرور اچ پی در محل

نمایندگی سرور اچ پی

نمایندگی سرور اچ پی در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات سرور، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به همکاری فراخوانده و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی رسمی hp یکی از مراکز رسمی موجود در کشور است که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با سرورهای اچ پی فعالیت دارد؛

حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه انواع سرور hp و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد. سرویس های ارائه شده توسط کارشناسان این مرکز به ویژه سرویس های مرتبط با تعمیرات سرور اچ پی، از بالاترین استانداردها و سطح کیفی برخوردارند.

خدمات تعمیر سرور اچ پی

تخصصی‌ترین سرویس‌های نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط با تعمیر انواع سرور اچ پی با حضور در نمایندگی اچ پی و یا ازطریق تماس با واحد پشتیبانی این مرکز قابل دریافت است. خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات سرور اچ پی به دست کارشناسانی انجام می‌پذیرد که به دلیل تجربه بالا و انجام پروژه‌های ریز و درشت بیشمار، بر کلیه مباحث فنی و نرم افزاری این حوزه مسلط گشته اند و توانایی رفع پیچیده‌ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه‌ها را یافته‌اند.

برخی از تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر و بهسازی سرورهای اچ پی که توسط کارشناسان مرکز تعمیرات اچ پی ارائه می‌گردد عبارتند از: پشتیبانی از سخت افزارها، ارتقاء، نگهداری و تعمیرات تخصصی انواع مدل های سرورها، طراحی ، اجرا، ارتقاء، نگهداری و رفع عیب انواع شبکه ها و مراکز داده (Data Center)، نگهداری و سرویس دوره ای شبکه ها (سازمان ها، موسسات و شرکتها) توسط کارشناسان مرکز تعمیرات سرور لنوو، سرویس دوره ای اتاق سرور (Server Room)، راهکارهای مجازی سازی سرور لنوو، رفع مشکلات شبکه، رفع کندی سرور پس از عیب یابی، عیب یابی و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری سرور، تعمیرات منبع تغذیه سرور، سرویس دوره ای مراکز داده (Data Center) و … .

انواع سرور اچ پی

پیش از پرداختن به انواع سرور اچ پی، بد نیست نگاهی به یکی از پروفروش‌ترین‌ سرورهای اچ پی داشته باشیم. سرورHP ProLiant DL380 G9 Server 12 LFF برا اساس گزارش‌های موجود یکی از پرفروش‌ترین سرورهای اچ پی است که به دلیل قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای که دارد توانسته نیاز بسیاری از کاربران را مرتفع سازند.

این سرور از دو پردازنده Intel Xeon E5 V3/V4 و 24 اسلات رم (3 ترابایت ظرفیت) پشتیبانی می‌کند. اصلی‌ترین موضوعی که سبب پرفروش گشتن این محصول گشته، انعطاف‌پذیری بالای آن در زمان پیکربندی است. با استفاده از سرورHP ProLiant DL380 G9 Server 12 LFF می‌توان با قیمتی بسیار مناسب پیکربندی با یک پردازنده 6 هسته‌ای و 4 گیگابایت رم را تهیه کرد.

پشتیبانی از نرم‌افزار مدیریتی HPE iLO که قابلیت‌های وسیع مدیریت از راه دور سرور را فراهم می‌کند و امکان بهره‌گیری از کارت‌های شبکه 40 گیگابایتی از دیگر قابلیت‌های سرور DL380 است. البته در صورتی که کاربر در پی دو پردازنده 22 هسته‌ای و 1.5 ترابابت رم برای پیکربندی این سرور باشد، می‌بایست هزینه بیشتری برای تهیه آن پرداخت کند. این انعطاف در پیکربندی، قابلیت استفاده از این محصول در همه ابعاد سازمانی (کوچک، متوسط و بزرگ) را بالا برده است.

سرور اچ پی ML ایستاده:

سرور HP سری ML، از سری سرورهای ایستاده قدرتمندی است که برای کسب و کارهای کوچک، متوسط یا بزرگ زیرساخت کاملی را فراهم می کند. این سری از سرورهای اچ پی قابلیت ارتقا را دارند و خیال کاربر را از بابت رشد کسب و کارتان راحت می‌کند.

سرورهای اچ پی سری DL مخصوص رک:

این سرورهای ماژولار و منعطف اچ پی، ارتقاپذیری بالایی دارند و خیالتان را از بابت رشد کسب و کارتان راحت می‌کنند. سرور HP سری DL، سرورهای خوابیده و مخصوص رک بسیار پرقدرت هستند که برای پردازش‌های متنوع و کسب و کارهای متوسط یا بزرگ مناسبند.

سرور تیغه‌ای یا بلید اچ پی HP Blade Servers:

اندازه این سری از سرورها بسیار کوچک است با این وجود اغلب مؤلفه های واجب برای سرورها را دارند (به جز بخش خنک‌کنندگی و پاور که جهت صرفه‌جویی در جا و مصرف انرژی حذف شده‌اند.) سرور تیغه‌ای یا بلید اچ پی ظرفیت استوریج کمتری دارد و تنها از دو عدد هارد پشتیبانی می کند.

این مدل سرور، از تعداد اسلات های حافظه کمتری –حدود 8 اسلات- و از دو کارت شبکه یا Riser Card پشتیبانی می‌کند (که هم شبکه ای است و هم فیبر نوری). سرور اچ پی در مدل تیغه‌ای بر خلاف سرورهای Rack mount به Blade Enclosure احتیاج دارند.

ویژگی های سرور اچ پی

  • حداقل ۸ پورت Router را پشتیبانی می کنند.
  • این سری از سرور  ، RAM ها با ظرفیت های متفاوت را پشتیبانی میکند که در برخی مدل ها قابل ارتقاء می باشند.
  •  شامل دو هارد دیسک می باشد که نیاز پشتیبانی اطلاعات را به خوبی مرتفع می سازد.
  • Digital Photo Album : برنامه کاربردی که تصاویر و ویدئوهای دیجیتال ذخیره شده در سرور را مدیریت می کنند.
  • Digital Jukebox : سرور اچ پی سری Magnia این قابلیت را دارد که فایل های موزیک دیجیتال با فرمت های MP3 و WMA را ذخیره و سازماندهی کند. همچنین این فایل ها می توانند توسط کامپیوترهای متصل به شبکه به راحتی دریافت شوند.
  • Internet Connectivity : اتصال به شبکه اینترنت از طریق مودم تعبیه شده در سرور و یا پورت Ethernet WAN به راحتی امکان پذیر است.
  • Security : Packet filter  ها و  IP tables Firewallهای سرور اچ پی ، داده های شما از حملات اینترنتی ایمن می سازد.
  • Cross-platform File Sharing :  کاربران ویندور و Mac OS می توانند اطلاعات خود را از طریق این سرویس به راحتی به اشتراک بگذارند.
  • Enhanced Backup and Restore : این برنامه ی کاربردی عملیات Backup and Restore از تمامی اطلاعات را انجام می دهد.
  • پورت های مختلفی در سرور اچ پی تعبیه شده است که اتصال لوازم جانبی به سرور را امکان پذیر کرده است. مانند :
  • Ethernet Port  برای دستیابی به Broadband internet

  • Ethernet Port ها برای اتصال کامپیوترهای سرویس گیرنده (Client)

  • Parallel Printer Port / Power Port / WAN Port / LAN Port / plink Port / Modem Port