اشتراک گذاری

شارژ تونر پرینتر اچ پی

شارژ تونر پرینتر اچ پی در واحد تعمیر پرینتر اچ پی و توسط متخصصین ارشد این حوزه انجام می گردد. در خدمت شما هستیم با مسئله ای که همیشه گریبان گیر استفاده کنندگان پرینترها می باشد. فرقی نمی کند که شما از پرینترهای لیزری استفاده می نمایید یا از چاپ گرهای جوهرافشان. همیشه بعد از استفاده مکرر از چاپ گر شاهد بوده ایم که دیگر فرایند چاپ اتفاق نمی افتد. پس از بررسی های فنی متوجه می شویم که جوهر و کارتریج پرینتر به اتمام رسیده است. ما در این مقاله قصد داریم به شارژ تونر پرینتر اچ پی بپردازیم و کمی بیشتر به تونر و نقش آن در پرینترهای لیزری توجه نماییم.

شارژ تونر پرینتر اچ پی

تونر پرینترهای اچ پی و فرایند شارژ کارتریج

تونر پرینترهای اچ پی و فرایند شارژ کارتریج در این مقاله در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. سرفصل های مقاله عبارتند از : تونر چیست؟ ، کارتریج چیست ؟  نکات بهداشتی در هنگام استفاده از تونرها ، خرید تونر ، تونر اچ پی ، مواد تشکیل دهنده تونر اچ پی ، نکات مهم در شارژ تونر پرینتر اچ پی ، نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی . مطالعه این مقاله برای کاربران پرینتر ها و همچنین تعمیرکارانی که در زمینه ی شارژ کارتریج پرینتر فعالیت می نمایند ، بسیار مفید خواهد بود.

تونر چیست؟

تونر پودری فشرده می باشد که در فرایند شارژ کارتریج پرینترهای لیزری کاربرد دارد. در واقع بدون تونر نمی توان کارتریج چاپ گرها را شارژ نمود. تونر پودری با غلظت بالا می باشد که با فرایندی پیچیده تهیه شده است و با عملکرد لیزر داغ می گردد و روی درام ریخته می شود تا بر روی کاغذ نقش ببندد. تونرها در پرینترهای لیزری سیاه و سفید مغناطیسی قابل استفاده می باشند.

رنگ هایی که در تونرها مورد استفاده قرار می گیرد الوان متفاوتی را شامل می شود. رنگ های سیاه و آبی و زرد و قرمز بخشی از این رنگ ها می باشد. در هنگام شارژ تونر پرینتر اچ پی ، باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که تونر مشکی مورد استفاده در پرینترهای سیاه و سفید با تونرهای مشکی مورد استفاده در پرینترهای رنگی متفاوت است.

کارتریج پرینتر 

تمامی پرینترهای لیزری برای شارژ کارتریج از تونر استفاده می کنند. تونر نقش اساسی و مهمی در فرایند شارژ چاپگرهای لیزری دارند. کیفیت تونر نیز بسیار مهم می باشد و در صورت استفاده از تونرهای نامناسب وضعیت کیفی اسناد چاپ شده بشدت کاهش و تنزل پیدا می کند.

مواد تشکیل دهنده تونر اچ پی

ترکیبات اصلی پودر تونر شامل پودر کربن، پلیمرهای خاص ، پلی‌ استر، رزین و اکسید آهن می ‌باشد که پودر کربن بیش ‌ترین ماده‌ ی تشکیل ‌دهنده‌ی آن است. کربن عنصری حیاتی در تونرها می باشد. یکی از دلایل استفاده از مکنده ها دقیقا بخاطر اکسید آهن و کربن مورد استفاده در تونرها می باشند که سبب آسیب جدی به ریه فرد می گردند. در ادامه به نکاتی می پردازیم که در شارژ تونر پرینتر اچ پی اهمیت دارند.

تونر اچ پی

کارتریج های پرینترهای اچ پی قلب یک چاپ گر می باشند و تونرهای اچ پی قلب کارتریج آن است. برای شارژ تونر پرینتر اچ پی لازم است از تونرهای اورجینال استفاده نمایید. درصورت استفاده از تونرهای غیر اورجینال مشکلات زیادی برای چاپ گر شما اتفاق خواهد افتاد که سبب اختلال در روند چاپ مطالب بر روی کاغذ می گردد. کارشناسان نمایندگی اچ پی در هنگام شارژ تونر پرینتر اچ پی  ملزم به استفاده از تونر اصل و اورجینال هستند.

خرید تونر

تونرهایی که توسط سازندگان اصلی کارتریج ساخته می شود بصورت جدا بفروش نمی رسد. این شرکت ها تونر را در داخل کارتریج می ریزند و خود کارتریج را بفروش می رسانند. البته تولید کننده هایی در دنیای امروز وجود دارند اقدام به تولید تونر در بسته های ۱۰۰ گرمی و نیم کیلویی و یک کیلویی می نمایند.

نکات بهداشتی در هنگام استفاده از تونرها

در هنگام شارژ تونر پرینتر اچ پی رعایت برخی نکات ضروری به نظر می رسد. متخصصین تعمیرات پرینتر اچ پی در هنگام شارژ کارتریج تمامی اصول را مد نظر قرار می دهند. درصورت استفاده از تونر ممکن است مقداری از رنگ موجود در تونرها بر روی لباس یا بدن فرد بریزد. برای پاک سازی این مواد لازم است از آب سرد استفاده شود. به هیچ وجه از آب گرم استفاده نشود، زیرا این عمل سبب جذب بیشتر مواد به محیط مورد اصابت خواهد شد. موادی که در تونرها استفاده می شود بشدت مضر و سمی می باشد. لازم است افرادی که در تعویض و شارژ کارتیج ها فعالیت می نمایند از یک مکنده برای محیط استفاده نمایند. این عمل سبب خواهد شد غلظت ذره های سمی در هوا بشدت کاهش پیدا کند.

نکات مهم در شارژ تونر پرینتر اچ پی

  • تونر یک ماده‌ ی سمی و خطرناک محسوب می شود و تا ۳۰ ماده‌ی شیمیایی در آن یافت شده است.  این موضوع یک فاجعه بزرگ در استفاده از تونرها بصورت فردی است.
  • بزرگی هر ذره‌ ی تونر بسیار کوچک هستند و می‌تواند تا ۶ ساعت در هوا معلق بماند، بهتر است بدانید که حتی جارو برقی‌ های قوی خانگی نیز قادر نیستند ذرات کوچک ‌تر از ۰٫۱ میکرون را جذب کنند. در نتیجه لازم است که مکنده های صنعتی استفاده شود.
  • اگر دستتان به تونر ذوب‌ شده خورد، باید آن را به وسیله‌ ی حلال پاک کنید. اثر برخورد تونر ذوب‌ شده با لباس و پارچه به سختی پاک می ‌شود. حتی الامکان سعی نمایید در هنگام تعویض و شارژ مجدد از دستکش های پلاستیکی استفاده نمایید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی از جمله مراکز اصلی تعمیرو فروش محصولات کمپانی اچ پی است. خدمات این مرکز به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می گردد. مرکز تعمیرات اچ پی  درهر دو بخش تعمیر و فروش از متخصصین کاردان و با تجربه بهره گرفته است. شارژ تونر پرینتر اچ پی از جمله خدمات تخصصی واحد تعمیرات پرینتر می باشد. نمایندگی اچ پی جهت حمایت از محصولات این کمپانی بزرگ گام برداشته. و به ارائه ی خدمات مختلف به کاربران گرامی می پردازد.

تعهد در قبال مشتری اصلی ترین نکته در ارائه ی خدمات بهتر می باشد.  کاربران همواره به دنبال مکانی مطمئن جهت خرید وتعمیر محصولات خود هستند. همچنین پس از خرید هر محصول مهم ترین دغدغه یافتن مکانی معتبر جهت تعمیرات اچ پی بوده است. لذا از جمله مهم ترین خدمات نمایندگی اچ پی، استخدام و تربیت متخصصین و کارشناسانی می باشد .

تسلط و دانش لازم را در تعمیر انواع محصولات اچ پی داشته و به قطعات سخت افزاری و همچنین  نرم افزار این محصولات آشنایی کافی داشته باشند. متخصصین مرکز اچ پی،علاوه بر مدارج بالای تحصیلی، تجربه ی لازم را در خصوص تعمیرات تخصصی و فروش  محصولات اچ پی دارند. در ادامه به معرفی واحدهای تعمیرات اچ پی می پردازیم.