اشتراک گذاری

تعمیر پرینتر لیزری اچ پی

پرینتر لیزری اچ پی Laser printer همانگونه که از نام آن پیداست، دستگاهی است که از اشعه‌های نور جهت چاپ اسناد و مدارک استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر چاپ اسناد در این دستگاه، بدون هیچ تماسی با کاغذ و تنها با استفاده از تکنولوژی غیرضربه‌ای انجام می‌شود. در پرینتر لیزری اچ پی، همچون سایر چاپگرهای لیزری، از یک نور درخشان جهت چاپ صفحه استفاده می‌شود.

این نور (یا همان لیزر) بر روی یک استوانه حساس به نور منعکس می‌گردد و الکتریسیته ساکن موجود در دستگاه سبب چسبیدن ذرات جوهر به استوانه مذبور می‌گردد. در ادامه ذرات جوهر به کاغذ منتقل شده و پس از آن ذرات جوهر توسط یک غلطک داغ با مولکول‌های فیبری کاغذ کاملا آمیخته می‌شوند. باید توجه داشت که در چاپگرها بر خلاف دستگاه‌های فتوکپی هیچ متن اولیه نگاشته شده‌ای وجود ندارد و این پرتوهای لیزر هستند که در چاپ کلمات و تصاویر بر روی استوانه حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعمیر پرینتر لیزری اچ پی در محل با گارانتی

انواع پرینتر لیزری اچ پی

پرینترهای لیزری HP به دو دسته پرینترهای سیاه و سفید و پرینترهای رنگی تقسیم می شوند. باتوجه به گسترش روز افزون مدل پرینترها، بسیاری از خریداران چاپگر در انتخاب مدل سیاه و سفید یا رنگی پرینتر اچ پی دچار سردرگمی شده و نمی دانند کدام یک را باید انتخاب کنند. این موضوع بستگی به نوع نیاز کاربر داشته و با توجه به انتظاری که از پرینتر دارد متفاوت است.

پرینترهای لیزری در بازار نسبت به پرینترهای جوهرافشان کاربرد بیشتری دارند و از نظر اقتصادی و سرویس های مورد نیاز به صرفه تر از دستگاه های جوهرافشان هستند. در اینجا پرینتر سیاه و سفید و رنگی اچ پی را بررسی می کنیم تا اگر قصد خرید پرینتر لیزری اچ پی را دارید بتوانید با اطمینان یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

پرینتر لیزری سیاه و سفید اچ پی:

این نوع از پرینتر لیزری اچ پی طرز کار بسیار جالبی دارد. در این دستگاه، ابتدا کاغذ توسط سیستم تغذیه وارد می‌شود و در زیر غلطکی قرار می‌گیرد. در آنجا توسط سیستم کرونا و غلطک، بارهای الکتریکی بر روی کاغذ سوار می‌شود (بر اساس الگوی چاپ) و در اصطلاح کاغذ باردار می‌گردد. در ادامه، پودرها که همان پودر رنگ هستند بر روی کاغذ پاشیده می‌شود و بر اثر اختلاف بار، این ذرات به قسمت‌هایی از کاغذ که باردار شده‌اند می‌چسبد.

کاغذ موجود از میان دو غلطک گرمایی یا همان fuser  عبور می‌کند. پودرهای پاشیده شده بر روی کاغذ، بر اثر گرما به مایع تبدیل شده و بر روی کاغذ حک می‌شود و در اصطلاح با تار و پود کاغذ آمیخته می‌شود. از آنجا به بعد، کاغذ باردار شده، توسط سیستم هدایتگر به خارج از پرینتر لیزری اچ پی منتقل می شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

پرینتر لیزری رنگی :

این نمونه از پرینتر لیزری اچ پی، انتخابی بهینه برای آندسته از کاربرانی است که در پی چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. همانگونه که می‌دانید در این پرینترها، تونرهای CMYK جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این پرینترها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند.

به طور کلی پرینتر لیزری اچ پی در مدل‌های رنگی هم به دلیل قیمت بالا و هم به دلیل کیفیت بالا، مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیست.

مشکلات رایج در پرینتر لیزری hp

در این بخش برآنیم تا اشکالات و عیوب رایج در پرینترهای لیزری را با شما به اشتراک بگذاریم. آشنایی با این عیوب سبب می گردد تا کاربر با استفاده صحیح از دستگاه از بروز آنها جلوگیری کند. بعلاوه به دلیل آشنایی با نشانه های خرابی در دستگاه، کاربر این مهارت را خواهد داشت که نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را به درستی تشخیص دهد و تعمیراتی مناسب با نوع اشکال پیش آمده را بر روی پرینتر پیاده سازد.

تار بودن سند چاپ شده:

نخستین مشکل که احتمال وقوع آن در پرینتر لیزری اچ پی وجود دارد تار بودن یا به عبارتی فوکوس نبودن تصویر چاپ شده است. بروز این ایراد احتمالا مربوط به خرابی یونیت لیزر است. بنابراین در صورت مشاهده این اشکال نخستین جایی که باید بررسی شود یونیت لیزر پرینتر است.

کثیفی آینه‌ها و لنزهای یونیت لیزر:

دومین اشکال که غالبا در پرینتر لیزری اچ پی روی می دهد کثیفی آینه ها و لنزهای یونیت لیزر است. رفع این اشکال زمان زیادی نمی برد اما نیاز به دقت و توجه بالا دارد. کافی است تا یونیت لیزر را باز نمایید و با استفاده از ابزار مخصوص این کار آینه های یونیت لیزر را پاک و گردگیری کنید. با این کار احتمالا اشکال پیش آمده مرتفع شود.

خارج شدن پین آینه هندسی:

سومین اشکال رایج در پرینتر لیزری اچ پی در آمدن پین آینه هندسی شکل برروی یونیت لیزر است. رفع این اشکال نیز اگر چه زمانبر نیست اما نیاز به اندکی مهارت و دقت دارد. در صورتی که توانایی و تخصص این کار ندارید بهتر است به یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با تعمیر پرینتر اچ پی مراجعه نمایید. رفع این اشکال با جا زدن پین امکانپذیر است. بهتر است آینه‌های پرینتر نیز تنظیم و تمیز شوند.

سفیدی تصویر چاپ شده:

اگر لیزر پرینتر خراب شود احتمالا با تصویر سفیدی مواجه می‌شویم که توسط دستگاه چاپ می‌شود. علت این اشکال سنسوری است که در یونیت لیزر می باشد و کار آن دریافت اولین نور از یونیت لیزر می باشد. اگر نور به این سنسور نرسد شارژها قطع می اچ پی می‌گردد (به فرمان برد) و تصویر سفید بدست ما می‌رسد. خدمات مرتبط با رفع این اشکال را می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی دریافت نمایید.

خرابی سوکت یونیت لیزر:

خراب شدن سوکت یونیت لیزر نیز اشکال دیگری است که احتمال دارد در پرینتر لیزری اچ پی ظهور یابد. این اشکال نیز با تعویض سوکت یا سیم پیچ آن مرتفع می شود.

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیر پرینتر اچ پی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز استکه به واسطه انجام آن به دست تیمی از کارشناسان مجرب این حوزه و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر با بالاترین سطح کیفی ارائه میگردد. تعمیرات پرینتر اچ پی در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که به دلیل حضور در دوره های تخصصی-آموزشی، مهارتهای تعمیر این دستگاه را بر اساس جدیدترین متدها آموخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات گشته اند.

ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی مهر تأییدی است بر مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در این مجموعه که از سوی مدیریت این مرکز لحاظ گردیده است. خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به مدل خاصی از پرینتر نیست و کلیه مدلهای این دستگاه از جمله تعمیر پرینتر لیزری اچ پی، تعمیر پرینتر جوهر افشان، تعمیر پرینتر چندکاره و … را شامل می‌گردد.

سرویس در محل پرینتر لیزری اچ پی

گاه اشکالات پیش آمده در پرینتر تنها به دلیل انباشت آلودگی و گرد و غبار در قطعات این دستگاه اتفاق می‌افتد و ربطی به خرابی و استهلاک قطعات پرینتر ندارد. در این شرایط یک سرویس ساده و گردگیری پرینتر می‌تواند کیفیت نخستین دستگاه را بازیابد و اختلال پیش آمده را رفع کند. سرویس پرینتر و گردگیری استانداردهای خاص خود را دارد و می‌بایست با رعایت تمامی جوانب احتیاط انجام شود.

لزوم این احتیاط به دلیل شکنندگی و حساسیت بالای قطعاتی است که در پرینتر بکاررفته‌اند. توصیه می‌شود در صورت نیاز به سرویس پرینترهای اچ پی، اعم از پرینتر لیزری اچ پی، پرینتر جوهرافشان اچ پی و … این کار را با مراجعه به دفترچه راهنمای هر دستگاه انجام دهید. خدمات مرتبط با سرویس و بهسازی عملکرد پرینترهای اچ پی، توسط کارشناسان مرکز تعمیر اچ پی به صورت سرویس در محل نیز ارائه می‌گردد.

تعمیرات تخصصی پرینتر

تعمیرات تخصصی پرینتر در این مرکز با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و به دست تیمی از مجرب ترین کارشناسان تعمیر انجام می پذیرد. تعمیرات تخصصی پرینتر در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای پرینتر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر میگیرد؛ از همین رو دارندگان این محصول می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر و یا از طریق یک تماس تلفنی و ثبت درخواست «تعمیر در محل پرینتر» از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز برخوردار گردند.

برخی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده مرکز تعمیرات تخصصی پرینتر عبارت است از: تعویض بایوس و ریست کردن پرینتر، شارژ کارتریج ، بررسی و اصلاح ایرادات نوار انکودر، تعمیر پرینتر در محل شامل کلیه قطعات الکترونیکی و مکانیکیِ پرینترهای لیزری، سوزنی، جوهرافشان، تعمیر چاپگر در محل شامل کلیه تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انواع پرینتر، بررسی بلوک دیاگرام و بخش‌های مختلف پرینتر، اصلاح نواقص مربوط به داکتر بلید، اصلاح و شناسایی خطاهای مربوط به ریبون و … .

نمایندگی اچ پی

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت.

در این میان، نمایندگی مجاز اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید