اشتراک گذاری

غلطک پرینتر HP

یکی دیگر از سرویس هایی که کاربران پرینتر می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر HP از آن بهره مند گردند، سرویس های مرتبط با تعمیر غلطک پرینتر HP است. در صورتی که شما نیز از دارندگان و کاربران پرینترهای HP هستید اما در حال حاضر اشکالاتی در غلطک این دستگاه مشاهده می نمایید، با حضور در مرکز تعمیر پرینتر HP می توانید تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید. صرف نظر از علت بروز اشکال در این بخش از دستگاه، آنچه که در زمان غلطک پرینتر HP مهم است مراجعه به یک مرکز استاندارد و مجاز است. مرکزی که تعمیرات غلطک های پرینتر HP را بر اساس استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و قادر به تعمیر و یا تعویض اصولی و درست غلطک های پرینتر HP باشد. مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی یکی از مراکزی فعال در اینباره است که شما کاربران گرامی می توانید با حضور در آن خدمات مرتبط با تعمیر غلطک پرینتر HP اچ پی را دریافت نمایید.

غلطک پرینتر HP

تعمیر غلطک پرینتر HP

پیش از پرداختن به سرویس‌های مرتبط با تعمیر غلطک پرینتر HP بد نیست نگاهی به موقعیت این قطعه در پرینتر و کارکرد ان داشته باشیم. برای شروع بد نیست بدانید که قسمت های مرتبط با هدایت کاغذ، که در چاپگرها وجود دارند، از دو محور تشکیل می‌شود. یکی از این محورها با چرخ دنده به موتور وصل است و دیگری توسط یک فنر و یا فنرهای نرم روی محور دیگر سوار شده است. روی هر دو محور غلطک های گرد پلاستیکی مانندی قرار دارد که روی همدیگر سوار شده‌اند. زمانیکه محور اصلی توسط موتور می چرخد غلطکی که روی غلطک دیگر گرفته است، می چرخد. زمانیکه کاغذ به وسط این دو محور می رسد توسط غلطک های دو محور به جلو هدایت می‌شود. این عمل توسط چندین قسمت مستقل تا خروج کاغذ از چاپ گر ادامه پیدا می کند.

 حال اگر اشکالی وجود داشته باشد –اشکالی نظیر استفاده از کاغذ پاره شده، وجود جسم خارجی مابین محورهای کاغذکش، استفاده از کاغذ نامناسب و غیراستاندارد و …-  عملیات کاغذکشی توسط محورها به خوبی انجام نخواهد شد. چنین اشکالی غالباً با رفعِ مانع به وجود آمده میان محورها و یا شستشوی محورها بر طرف می گردد و به ندرت نیاز می شود که محورها تعویض شود. مگر آنکه اشکال ایجاد شده مربوط به سخت افزار دستگاه باشد و روی محورها و غلطک ها مشهود باشد. در هر حال سرویس های تخصصی مرتبط با تعمیر غلطک پرینتر HP و سایر قطعات این دستگاه با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر HP قابل دریافت است.

پیشگیری از خرابی غلطک پرینتر HP

در ارتباط با غلطک های پرینتر HP نکاتی وجود دارد که در صورت توجه به آنها، احتمال خرابی این بخش از دستگاه به کمترین میزان ممکن می رسد. برای مثال، یکی از نکات ذکر شده آن است که این بخش از دستگاه همیشه خالی از گرد و غبار و تمیز باشد. با تمیز کردن غلطک پرینتر HP علاوه بر بالا بردن طول عمر پرینتر و همچنین حفظ کیفیت بالای آن از عواملی مانند کشیده شدن کاغذ، جمع شدن و گیر کردن کاغذ به شدت پیشگیری خواهد شد. شرکت های سازنده همیشه نکاتی را در دفترچه دستگاه ذکر می کنند که توجه به آنها و رعایت کردنشان، احتمال خرابی و معیوب شدن دستگاه را به حداقل می رساند.

در صورتی که از روش‌های نگهداری و تمیز کردن غلطک پرینتر آگاهی ندارید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر آموزش های لازم را دریافت نمایید. کارشناسان ما در واحد تخصصی تعمیر خرابی غلطک پرینتر HP، به زبانی ساده روش تمیز کردن این بخش از دستگاه را به شما آموزش خواهند داد.

تمیز کردن غلطک های پرینتر HP

  • برای شروع لازم است که پرینتر HP خود را خاموش نمایید.
  • پس از خاموش کردن پرینتر، جهت دسترسی به اجزای داخلی چاپگر، می بایست درب یا قاب پرینتر را باز کنید.
  • در صورتی که بر روی سینی کاغذ، کاغذی وجود دارد آن‌ها را خارج نمایید.
  • برای تمیز کردن غلطک پرینتر HPبه یک پارچه ی بدون پرز مرطوب نیاز دارید.
  • پارچه را در یک دست و بر روی غلطک نگاه دارید و با دست دیگر خود به آرامی غلطک را چرخانده و تمیز کنید.
  • پس از تمیز کردن سرتاسر غلطک، تمامی درهای باز شده را ببندید. کاغذها را سر جای خود قرار دهید و مجدد پرینتر خود را به برق زده و روشن کنید.
  • با اتمام مراحل تمیز کردن غلطک پرینتر، جهت اطمینان از درستی این کار، چندین برگ پرینت آزمایشی بگیرید.
  • درصورتی که کشیده شدن کاغذها به درستی انجام شود، مشخص می شود که غلطک های پرینتر HP به خوبی تمیز شده در غیر اینصورت باید پاکسازی غلطک ها را مجدداً انجام دهید.

نکته: در حین پاکسازی غلطک پرینتر HP، از اسپری مستقیم مواد شوینده و پاک کننده بر روی غلطک های پرینتر HP و سایر قطعات داخلی دستگاه خودداری نمایید. به جای این کار می بایست از پارچه بدون پرز، نم دار و تمیز استفاده نمایید.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: آموزش قرار دادن صحیح کاغذ در پرینتر

تعمیرات پرینتر در تهران

اگر کاربر یکی از انواع پرینتر –اعم از لیزری، جوهرافشان، سیاه و سفید و … – هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز اشکال در عملکرد دستگاه خود شده‌اید، می‌توانید جهت دریافت خدمات تعمیرات پرینتر در تهران، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر تماس بگیرید. پس از تماس شما، کارشناسان ما راهنمایی‌های مورد نیاز را ارائه کرده و شیوه دریافت خدمات را با شما در میان می‌گذارند. در صورتی که پرینتر مورد استفاده شما ابعاد بالایی ندارد، می‌توانید آنرا به مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر در تهران تحویل دهید تا بررسی‌ها و تعمیرات لازم بر روی آن اِعمال گردد. در غیر اینصورت –یعنی در صورتی که ابعاد پرینتر شما بالا بوده و امکان حمل و جابجایی آن را نداشته باشید- می‌توانید از سرویس تعمیرات پرینتر در محل استفاده نمایید. در این شیوه کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و تعمیرات مورد نیاز را برروی دستگاه اِعمال می‌کنند. دریافت خدمات تعمیرات پرینتر در تهران، به هر شیوه‌ای که باشد، در بالاترین سطح کیفی و با تضمین سرویس‌های ارائه شده انجام می‌پذیرد.

نمایندگی HP

نمایندگی HP اچ پی یکی از شرکت های پیشگام در ارائه خدمات تخصصی مرتبط با تعمیرات اچ پی است که به دلیل در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و همکاری با جمعی از زبده ترین کارشناسان این حوزه موفق به کسب موفقیت های بسیار در این زمینه گشته است. یکی از بزرگترین افتخارات کسب شده توسط این مرکز آن است که در طی سالهای اخیر و بر اساس نظرسنجی های انجام شده به عنوان برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات از سوی کاربران انتخاب گشته است. مدیریت نمایندگی HP در ایران مشتری مداری را رکن اصلی فعالیت های این شرکت می داند و اهتمام ویژه‌ای به خدمات‌رسانی سریع با قیمت‌ها و هزینه‌های مصوب به هموطنان گرامی دارند. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی‌ اچ پی صورت می‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید