اشتراک گذاری

تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی

آل این وان های اچ پی، اگر چه برخوردار از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها هستند، اما همچون سایر آل این وان‌های موجود در بازار، امکان بروز خرابی و اختلال در آنها وجود دارد. در میان اشکالات پیش آمده در این دستگاه، خرابی مانیتور از آن دست اشکالاتی است که گاه در این محصول مشاهده شده است. این خرابی گاه به دلیل اشکالات سخت افزاری نظیر شکستگی، وارد شدن ضربه، خرابی مادربرد و … ایجاد شده است و گاه به دلیل اشکالاتی در بخش نرم افزاری دستگاه.

در هر حال خرابی مانیتور آل این وان، به هر دلیل که اتفاق بیفتد، بهترین روش جهت تعمیر آن، مراجعه به مراکز استاندارد و مجاز است. یکی از مراکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیر آل این وان، مرکز تخصصی تعمیرات آل این وان است که با حضور در آن می توان پیشرفته ترین سرویس های بهسازی، تعویض قطعات و تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی را دریافت کرد. خدمات ارائه شده در مرکز تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد.

تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی در محل

دلایل خرابی مانیتور آل این وان اچ پی

خرابی برد پاور:

یکی از عللی که تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی را ضروری می‌سازد، خرابی برد پاور این دستگاه است. از آنجا که برد پاور، یکی از قطعات حیاتی آل این وان است، خرابی آن می‌تواند به بخش‌هایی نظیر مانیتور آسیب رسانده و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. 

خوشبختانه در غالب موارد، برد پاور مانیتور دچار سوختگی نمی‌گردد و در صورت رسیدگی به موقع، اشکالات پیش آمده در آن رفع می‌گردد. خرابی برد پاور غالباً با نشانه‌هایی همراه است که برخی از آنها عبارتند از: خاموش و روشن شدن مانیتو در حین کار با آن، شنیده شدن صدای ظریف صوت از داخل مانیتور، شنیده شدن صدا از دستگاه در زمان خاموش کردن دستگاه (زمانی که دستگاه هنوز به برق وصل است و …)

خرابی مین برد:

خرابی مین برد نیز مورد دیگری است که ممکن است تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی را ضروری سازد. البته خرابی مین برد نیز در غالب موارد مرتبط با موضوع قبلی یعنی خرابی برد پاور است. به عبارتی دیگر منبع و منشا اصلی این اشکال را می‌بایست در برد پاور جستجو کرد. در صورت خرابی مین برد، مانیتور روشن می‌شود اما تصویری به نمایش در نمی‌آید.

در این صورت توصیه می‌شود ابتدا سوکت‌های ورودی و کابل ورودی از نظر سلامت بررسی گردند و در صورت سالم بودن این دوبخش یعنی کابل و سوکت، بررسی‌های مرتبط با مین برد آغاز گردد. پرش تصویر نیز یکی دیگر از علائم خرابی برد پاور و مانیتور است که می‌بایست جهت تعمیر، مورد بررسی قرار گیرد.

روند تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی

بررسی گارانتی دستگاه:

توصیه کارشناسان تعمیر آل این وان اچ پی ان است که در نخستین مرحله، اعتبار گارانتی دستگاه را چک نمایید. غالب دستگاه ها عموماً برخوردار از یک سال گارانتی تعمیر هستند. در صورت معتبر بودن گارانتی، می توانید به نمایندگی رسمی اچ پی مراجعه نمایید و سرویس تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی را با کمترین هزینه ممکن دریافت نمایید.

تست ال سی دی با یک چراغ قوه:

اگر صفحه نمایش دستگاه شما با وجود روشن بودن چارغ پاور، تصویر سیاهی را به نمایش می گذارد، نیاز است تا یک چراغ قوه را مستقیماً به سمت مانیتور بگیرید. در صورتی که با گرفتن چراغ قوه به سمت مانیتور، بتوانید تصویر به نمایش درآمده در مانیتور را ببینید (تصویری که بدون گرفتن چراغ قوه قابل دیدن نیست) احتمالا بک لایت مانیتور شما خراب شده است و می بایست توسط کارشناسان تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی تعمیر گردد.

تعمیر پیکسل های مرده:

اگر بخش زیادی از صفحه نمایش آل این وان کار می کند اما پیکسل هایی از آن به اصطلاح مرده هستند تعمیر این اشکال، آسان خواهد بود. برای تعمیر، مانیتور را نگه دارید و موارد بعدی را امتحان کنید: نوک مداد یا چیزی شبیه به آن را در یک پارچه مرطوب و نرم بپیچید.

با استفاده از نوک مدادی که در پارچه بپیچانده اید، پیکسل های مرده را فشار دهید. در این کار افراط نکنید و آنرا به آرامی انجام دهید. در صورتی که این کار موثر نبود می توانید از نرم افزارهای آنلاین موجود در اینترنت استفاده نمایید. برخی از این نرم افزارها قابلیت راه اندازی مجدد پیکسل های مرده را دارند. اگر هیچ کدام از موارد فوق کار نکند، ممکن است جهت تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی، نیاز به جایگزین پیدا کنید.

بررسی مانیتور آل این وان :

چراغ نشانگر پاور را بررسی کنید. اگر مانیتور تصویری نمایش نمی‌دهد، مانیتور را روشن کنید و چراغ ها را در لبه مانیتور چک نمایید. اگر یک یا چند چراغ روشن شود، به مرحله بعدی بروید. اگر چراغ ها روشن نمی شوند، احتمالا منبع تغذیه دارای ایراد است (یا یکی از بخش های مرتبط به منبع تغذیه). چنین ایرادی غالباً ناشی از خرابی و انفجار یکی از خازن‌ها است.

اگر چه تعمیر این بخش توسط کاربر امکانپذیر است، اما به دلیل حساسیت این بخش و اجزای خطرناک منبع تغذیه توصیه آن است که تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی توسط کارشناس تعمیر انجام شود. مگر اینکه تجربه بالایی در تعمیر الکترونیک داشته باشید. از نشانه های وجود خازن منفجر شده، وجود سر و صدا بالا، نمایش خطوط در سراسر صفحه نمایش و چندین عکس است. توجه داشته باشید که منبع تغذیه یکی از گران ترین قطعات مانیتور است. اگر مشکل جدی‌تر از بروز اشکال در خازن باشد، قیمت تعمیرات نسبتاً بالا خواهد بود. بنابراین اگر مانیتور شما قدیمی شده باشد تهیه یک مانیتور جایگزین می تواند ایده بهتری باشد.

بررسی مدار AV مانیتور

در صورتی که هیچ یک از روشهای فوق در تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی موثر نبود پیشنهاد می شود روشهای دیگری را امتحان کنید. برای مثال در صورتی که تصویر به ورودی پاسخ می دهد اما یک تصویر بی کیفیت، نظیر مربع های رنگارنگ را به نمایش می گذارد، این احتمال وجود دارد که بخشAV (Audio Visual) آسیب دیده باشد.AV  یک مدار مستطیلی در نزدیکی کابل های صوتی و تصویری است که قطعات آسیب دیده آن را می توان با استفاده از آهن لحیم کاری جایگزین کرد. احتمال دیگر کارشناسان تعمیر آل این وان اچ پی آن است که دکمه های کنترل اصلی دچار خرابی شده باشند.

در اینصورت توصیه می شود با یک تمیزکننده مناسب فلزی آنها را تمیز نمایید. در این جین توجه نمایید تا در صورت نیاز اتصالات شکسته احتمالی را دوباره وصل کنید. کابل های ورودی را نیز بررسی کنید تا در صورت آسیب آنها را با کابل های مشابه جایگزین کنید. توصیه می شود به دلیل حساسیت بالای مانیتور، خدمات مرتبط با تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی را صرفاً از نمایندگی های رسمی اچ پی و مراکز مجاز تعمیرات Hp دریافت نمایید.

تعمیرات آل این وان اچ پی

تعمیرات آل این وان اچ پی اگرچه ادعای بسیاری از مراکز تعمیر و فعالان این حوزه است لیکن شما کاربران گرامی می‌بایست آگاهانه عمل کرده و از تحویل دستگاه خود به مراکزی که تعهدی نسبت به تعمیرات خود ندارند خودداری ورزید. مراکز غیرمجازی که مدعی انجام تعمیرات آل این وان اچ پی هستند، غالباً تعهدی نسبت به فعالیت‌های کادرفنی خویش و اشتباهات آنان نداشته و در صورت خرابی دستگاه و عدم حصول نتیجه از عملیات تعمیر، پاسخگوی شما نخواهند بود.

مرکز تعمیرات اچ پی یکی از مجموعه‌های پیشرو و متخصص در ارائه سرویس‌های تعمیر و بهسازی آل این وان است که در این راه برخوردار از حضور زبده‌ترین کارشناسان و پیشرفته‌ترین تجهیزات است. کارشناسان حاضر در مجموعه تعمیرات آل این وان اچ پی قادر به رفع هرگونه اشکال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری –نظیر تعمیر مانیتور آل این وان اچ پی- می‌باشند. جهت تعمیر آل این وان اچ پی کافی است تا با حضور در این مرکز، اشکال ایجاد شده را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نمایندگی اچ پی

کاربران آگاه می دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر و البته سایر دستگاه های مورد استفاده نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است.

بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی مجاز اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه نمایید.

نمایندگی تعمیرات اچ پی

تعمیرات اچ پی در این مرکز به دلیل رعایت تمامی پارامترهای ضروری و لازم و اجرایی ساختن آن به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان این حوزه، از بالاترین سطح کیفی ممکن برخوردار است. بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر به موازات استفاده از نوین ترین متدها سبب گشته است تا کارشناسان این مرکز قادر به رفع و حل پیچیده ترین و دشوارترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های اچ پی گردند. شما کاربران گرامی می‌توانید جهت دریافت تخصصی ترین و برترین سرویس ها و خدمات مرتبط با تعمیرات اچ پی به این مرکز مراجعه نمایید و شاهد بهسازی و ترمیم دستگاه های معیوب خویش باشید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی شده است.