اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • مشکل اتصال ویندوز ۱۱ به برخی از پرینترها از طریق USB

مشکل اتصال ویندوز ۱۱ به برخی از پرینترها از طریق USB

اگر به تازگی ویندوز لپ تاپ خود را به آخرین نسخه این سیستم عامل بروز رسانی کرده اید و با مشکل اتصال ویندوز 11 به پرینتر مواجه شده اید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب، انواع مشکلات ویندوز 11 برای اتصال به پرینتر از طریق USB را بررسی کرده و راه حل های آنها را معرفی می کنیم. 

اگر موفق به حل مشکل نشدید، می توانید برای دریافت خدمات تخصصی تر از تیم تعمیرات پرینتر در نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

علت بروز مشکل وصل شدن ویندوز 11 به چاپگر

برخی از کاربران پرینتر، بعد از نصب ویندوز 11 در رایانه یا لپ تاپ شان، با مشکلاتی در  فرایند مثل  نصب درایور چاپگر  و یا نصب چاپگر مواجه شده اند. درواقع این کاربران عنوان کرده اند که نمی توانند پرینتر را با کابل یو اس بی به سیستم وصل کنند. حتی برخی از کاربران، قادر به تغییر دادن تنظیمات پرینتر هم نیستند. این مشکل دلایل مختلفی دارد که هنوز نمی توان در مورد آنها با قطعیت نظر داد. 

ممکن است باگ خاصی در نسخه جدید ویندوز وجود داشته باشد یا سیستم با اتصال سیمی، به خوبی انطباق پیدا نکند. در مجموع مشکل اتصال ویندوز 11 به پرینتر به این صورت است که سیستم، پرینتر را شناسایی نکرده و امکان تغییر دادن تنظیمات هم وجود ندارد.

راهکار حل مشکل اتصال ویندوز 11 به چاپگر با USB

تا کنون راهکار جدی و مشخصی برای حل این مشکل ارائه نشده است. برخی از تولید کنندگان پرینتر به کاربران پیشنهاد داده اند که برای وصل کردن چاپگر خود به رایانه دارای ویندوز 11، از روش های دیگر استفاده کنند. با این حال افرادی که پرینتر آنها قابلیت اتصال بی سیم نداشته و تنها از یو اس بی پشتیبانی می کند، هنوز راه حل مشخصی برای حل این مشکل ندارند!

✅ تعمیر پرینتر اچ پی در فرجام : ارائه خدمات در محل + گارانتی

مراحل نصب پرینتر در ویندوز 11

1. استفاده از تنظیمات سیستم برای اضافه کردن پرینتر

  • ابتدا به منوی Start بروید و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش سمت چپ، گزینه Bluetooth & Devices را کلیک کنید.
  • سپس بر روی Printers & Scanners کلیک کنید.
  • در این بخش، گزینه Add a printer or scanner را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا ویندوز پرینتر موجود در شبکه را شناسایی کند.
  • زمانی که پرینتر شما در لیست دستگاه‌ها ظاهر شد، آن را انتخاب کرده و روی Add device کلیک کنید.

2. اضافه کردن پرینتر به‌طور دستی از طریق IP

اگر ویندوز نتواند پرینتر شما را به طور خودکار شناسایی کند، می‌توانید آن را به صورت دستی اضافه کنید:

  • وارد بخش Printers & Scanners شوید و گزینه Add a printer را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید، گزینه The printer that I want isn’t listed را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Add a printer using a TCP/IP address را انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید.
  • در این مرحله، آدرس IP پرینتر خود را وارد کنید و مراحل بعدی را طبق دستورالعمل‌ها تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید