اشتراک گذاری

چیپست کارتریج اچ پی

یکی از معروفترین برندهای تولید کننده چیپست در دنیا اچ پی است که توانسته با عرضه چیپست‌های متنوع و باکیفیت بخش عمده‌ای از بازارهای جهانی را به تصرف خود درآورد. چیپست کارتریج اچ پی -همچون سایر چیپست‌های موجود در بازار- تراشه‌ای ظریف از جنس سیلیکون   (silicon)است که با کاربران آنرا با نام‌های دیگری چون «چیپ» یا «چیپست» یا «چیپ ست» نیز می‌شناسند. اندازه این قطعه معمولا حدود یک اینچ و در بیش‌‌تر موارد یک سانتی‌متر است. آنچه که تعویض چیپست کارتریج اچ پی را ضروری می‌سازد تمام شدن پودر تونر یا جوهر در دستگاه‌های پرینتر و ماشین‌های فتوکپی است. با این اتفاق –یعنی تمام شدن پودر جوهر- دو راه پیش روی کاربر خواهد بود که بسته به شرایط می‌بایست انجام شود: مورد نخست خرید کارتریج جدید است و مورد دوم تهیه یک چیپست سازگار با مدل دستگاه و پر کردن تونر کارتریج است.

چیپست کارتریج اچ پی

تعویض چیپست کارتریج اچ پی

آنچه که تعویض چیپست کارتریج اچ پی را ضروری می‌سازد تمام شدن پودر تونر یا جوهر در دستگاه‌های پرینتر و ماشین‌های فتوکپی است. همانگونه که می‌دانید هدف نهایی از استفاده چیپست کارتریج اچ پی، در دستگاه‌های کپی و پرینتر آن است که با به حد نصاب رسیدن تعداد برگه‌های چاپ شده، کاربر قادر به شارژ کارتریج نباشد و ناچار به تهیه و خرید کارتریجی نو شود. این موضوع در طول سالهای گذشته، سبب شده تا بسیاری از کاربران با به حد نصاب رسیدن تعداد برگه‌ها از ادامه کار با دستگاه خودداری کنند و جهت تعویض چیپست کارتریج اچ پی اقدام نمایند. اما در طول سالهای اخیر به دلیل ارائه چیپست‌های نو به بازار، کاربران دیگر اقدامی جهت تعویض این قطعه نمی‌کنند. زیرا با ارور دادن دستگاه، می‌توانند چیپست های نو را جایگزین چیپست‌های قبلی کنند و یا آنکه دستگاه را ریست کنند. هر دو اینها، مسئله تعویض چیپست کارتریج اچ پی را کنار زده و شارژ کارتریج را پررونق‌تر کرده است.

انواع چیپست کارتریج اچ پی

چیپست کارتریج اچ پی با توجه به مدل های دستگاه‌های کپی، در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است که عبارت است از: چیپست کارتریج رنگی، چیپست کارتریج سیاه و سفید و چیپست کارتریج درام. در بخش زیر توضیحی مختصر در باب هر یک از مدلهای چیپست کارتریج اچ پی ارائه شده است.

چیپست کارتریج رنگی

کاربرد این نمونه از چیپست برای کارتریج های رنگی لیزری و جوهرافشان است. چیپست کارتریج اچ پی در این مدل متشکل از مجموعه‌ای چهارتایی در رنگ‌های اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد است که وظیفه شمارش تعداد برگ چاپ شده توسط کارتریج را برعهده دارد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض چیپست کارتریج اچ پی توسط کارشناسان نمایندگی تعمیر اچ پی ارائه می‌گردد.

چیپست کارتریج سیاه و سفید

کاربرد این چیپست در کارتریج های سیاه و سفید جوهرافشان و لیزری است. این چیپست که وظیفه شمارش تعداد برگ چاپ شده توسط کارتریج را بر عهده دارد، به صورت تکی و برای رنگ مشکی تولید و به بازارها عرضه می‌گردد. خدمات مرتبط با تعویض این چیپست نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیر اچ پی ارائه می‌گردد.

چیپست کارتریج درام

این چیپست برای کارتریج های درام (یونیت) رنگی، سیاه و سفید لیزری استفاده می شود. وظیفه این چیپست شمارش تعداد برگ‌های چاپ شده در زمان نصب یونیت است. چیپست کارتریج درام به صورت تک عرضه می‌شود. تعویض چیپست کارتریج اچ پی در این مدل زمانی انجام می‌شود که درام پیغام هشدار تعویض یونیت دولوپر را پس از رسیدن به مرز مشخصی اعلام می کند. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض چیپست کارتریج اچ پی توسط کارشناسان نمایندگی تعمیر اچ پی ارائه می‌گردد.

شارژ کارتریج اچ پی

از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در مرکز تعمیر پرینتر نمایندگی اچ پی، تعمیرات مرتبط با تجهیزات چاپ نظیر شارژ تونر سبک و سنگین، شارژ کارتریج اچ پی، تعویض بلید، تعویض چیپست کارتریج اچ پی و مواردی از این دست است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرند و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس را ثبت نمایند. استفاده از بهترین تونرها و رعایت استانداردهای این حوزه سبب گشته تا واحد شارژ کارتریج اچ پی و سایر واحدهای این مرکز بدل به انتخاب نخست تمامی کاربرانی گردند که دستگاه چاپ مورد استفاده‌شان نیازمند سرویس ها و خدمات جانبی گشته است. بدیهی است نبود دانش و تخصص کافی در این زمینه و استفاده از ابزارهای عمومی (مثل انبردست، پیچ‎گوشتی و چکش) به جای ابزارهای تخصصی و احیاناً ضربه زدن‌های بی‎مورد، باعث خرابی کارتریج می‎شود.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی ارائه دهنده تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با محصولات اچ پی -نظیر تعمیر، بهسازی، ترمیم قطعات، فروش، شارژ کارتریج، تعمیر در محل محصولات اچ پی و …- به متقاضیان است. تمامی خدمات مذکور به دست تیمی از زبده‌ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، در یک فضای کاملاً حرفه‌ای به مراجعان ارائه می گردد. خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی اچ پی منحصر به دستگاهی خاص نیست و دارندگان کلیه دستگاه های این برند می توانند پس از حضور در نمایندگی مجاز اچ پی به پارت تعمیرات مرتبط با محصول خویش مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند.  نمایندگیhp  با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کمپانی اچ پی فراهم گشته است.

نمایندگی تعمیرات اچ پی

بهره‌مندی مرکز تخصصی تعمیرات اچ پی از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر، ضمن سرعت‌بخشی به عملیات سرویس و بهسازی دستگاه‌های اچ پی، کیفیتِ خدماتِ ارائه شده در این راستا را ارتقاء بخشیده و سبب کسب رضایت بیش از پیش مشتریان و کاربران گردیده است. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با دستگاه‌های خویش را دریافت نمایید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید