اشتراک گذاری

تعویض کارتریج اچ پی

تعویض کارتریج اچ پی یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی اچ پی است. تعویض کارتریج اچ پی زمانی ضروری است که مشکل کارتریج جدی بوده و با شارژ آن حل نشود. در همین زمان است که کارتریج باید تعویض شود. کارشناسان نمایندگی اچ پی در چنین شرایطی کاتریج اصل و اورجینال را برای تعویض در نظر خواهند گرفت و با توجه به نوع دستگاه، کارتریج مناسب جهت تعویض را انتخاب می نمایند.

تعویض کارتریج اچ پی

زمان تعویض کارتریج اچ پی

معمولاً تمامی پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد. لیکن خشک شدن کارتریج در مصارف خانگی حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج اچ پی بلافاصله پس از دریافت پیام است.

کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند. بعلاوه اگر کلمات در زمان چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توان با توزیع درست جوهر، به کیفیت چاپ کمک کرد. (برای باز بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود.)

تعویض کارتریج پرینترهای جوهرافشان اچ پی

تعویض کارتریج اچ پی (در پرینترهای لیزری و جوهرافشان) توسط متخصصان مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی ، به صورت حرفه ای انجام می گردد. شاید انجام این کار در پرینترهای جوهرافشان فعالیت ساده‌ای به نظر ‌رسد اما گاهی ممکن است در حین انجام مشکلات پیش بینی ناپذیری اتفاق بیفتد. بنابراین بهتر است جهت این کار به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید. بهتر است با قرار گرفتن دستگاه در شرایط زیر نسبت به تعویض کارتریج اچ پی اقدام نمایید:

  1. در هنگامی که جوهر پرینتر شما تمام شده است. برای اطلاع از میزان جوهر پرینتر این مطلب را بخوانید.
  2. زمانی که شاخص جوهر به پایین‌ترین مقدار خود رسیده است.
  3. زمانی که شش ماه از طول عمر کارتریج شما گذشته است.

تعویض کارتریج پرینترهای لیزری اچ پی

کارتریج‌های پرینتر لیزری نیز پس از استفاده مستمر، بالاخره خالی و تمام می‌شوند. نشانه ی خالی شدن کارتریج یا خرابی آن ، کم رنگ شدن صفحات چاپی و پایین آمدن کیفیت چاپ است. توانایی تعویض  سریع و صحیح انواع کارتریج‌ها به شما امکان می‌دهد که مجدداً بتوانید از پرینتر خود استفاده کنید. شما کاربران گرامی می توانید تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعویض تعویض کارتریج اچ پی را با مراجعه به نمایندگی اچ پی دریافت نمایید.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید: شارژ کارتریج بهتر است یا تعویض آن؟

مراحل تعویض کارتریج پرینتر اچ پی

  1. نخستین گام جهت تعویض کارتریج اچ پی آن است که درب کارتریج پرینتر اچ پی را مطابق عکس زیر باز کنید و کارتریج قدیمی را درآورید. (احتیاط: توجه داشته باشید که کارتریج می بایست دور از تابش نور مستقیم آفتاب باشد و با یک تکه کاغذ پوشانده شود تا آسیب نبیند.) تصویر زیر حالت بیرون آوردن کارتریج چاپگر را نشان می دهد:
  2. جهت تعویض،کارتریج جدید را از بسته بندی آن خود خارج نمایید. (توجه داشته باشید که هنگام خارج ساختن حتماً دو سر کارتریج را بگیرید).
  3. اکنون زمان آن است که نوار را از کارتریج جدا سازید. تا زمانی که نوار کاملاً از کارتریج جدا شود آن را بکشید. نوار را بکشید و درون جعبه کارتریج قرار دهید تا برای بازیابی یا بازیافت به کارخانه بازگردد. (تصویر دوم نشان دهنده نحوه جدا کردن نوار است).

4. کارتریج جوهر را به آرامی از جلو به عقب تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت در داخل کارتریج پخش شود. (به جهت حرکت فلش ها در تصویر زیر دقت نمایید. شیوه تکان دادن کارتریج در تصویر زیر نشان داده شده است).

۵٫ مرحله آخر در تعویض کارتریج اچ پی آن است که کارتریج چاپگر را در جای خود قرار دهید و در آن را ببندید. این کار را مطابق تصویر زیر انجام دهید. (اگر جوهر به لباس شما پاشید آن را به کمک یک پارچه خشک و آب سرد بشورید. آب گرم باعث می شود جوهر هر چه بیشتر در بافت پارچه فرو رود و پاک کردن آن را دشوار می سازد).

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی در طول سالهای اخیر به دلیل ارائه تخصصی ترین خدمات و سرویس های مرتبط با دو حوزه تعمیر و فروش توانسته است در صدر انتخاب کاربران و علاقمندان دستگاه های اچ پی قرار گیرد. تعویض کارتریج و شارژ کارتریج پرینتر ارائه پیشرفته ترین خدمات مرتبط بادستگاه های چاپ،  یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این مرکز است. محوریت و شعار اصلی این مرکز، مشتری مداری و توجه به حقوق مشتریان گرامی می باشد.

استفاده از برترین متخصصین و پیشرفته ترین تجهیزات، عیب یابی صحیح، استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت جهت تعویض، توانایی تعمیر دستگاه هایی که غیر قابل تعمیر اعلام می شوند و مهم تر از همه تعهد و توجه به اصول اخلاقی از بارزترین ویژگی های نمایندگی اچ پی می باشد. واحدهای تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی می گردند.