اشتراک گذاری

تعمیر فن آل این وان اچ پی

فن آل این وان اچ پی از آن دست قطعاتی است که خرابی آن، اگرچه در کوتاه مدت، تأثیری بر عملکرد دستگاه نخواهد داشت، اما در درازمدت، ناکارامدی و استهلاک سایر قطعات آل این وان را در پی خواهد داشت. از این رو توصیه می‌شود در صورت خرابی فن آل این وان اچ پی در اسرع وقت، جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام گردد. خرابی فن آل این وان، معمولا با علائمی چون صدا دادن فن لپ تاپ، افزایش دمای لپ تاپ و مواردی از دست همراه خواهد بود.

صدای فن آل این وان در حالت عادی بسیار کم است و تا زمانی که گوش را به آن نزدیک نکنید متوجه آن نمی‌شوید، اما وقتی صدای منظم تق تق از آل این وان شنیده شود و خصوصاً چنانچه دمای آل این وان و گرمای تولید شده توسط آن بطور واضحی غیر‌عادی باشد، ممکن است فن آل این وان آسیب دیده و نیاز به تعمیر فن آل این وان اچ پی باشد.

تعمیرات فن آل این وان اچ پی و انجام سرویس‌های مرتبط با آن بخشی از خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات اچ پی است که تمامی امور مرتبط با آن توسط کارشناسان این مرکز و مبتنی بر اصول و استانداردهای مطرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می‌پذیرند. در بخش‌های آتی آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی در قالب ویدئو و متن با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته می‌شود.

آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی

آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی

اگر فن آل این وان شما نیز در طول روزهای اخیر به هر دلیل دچار اشکال در عملکرد گشته است، می‌توانید با مشاهده ویدئوی آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی ، اشکالات پیش آمده در آن را رفع نمایید. علاوه بر این ویدئو، در بخش‌های آتی، روش‌هایی جهت رفع اشکالات پیش آمده در فن آل این وان، به صورت مرحله به مرحله، با شما به کاربران گرامی به اشتراک گذاشته شده است. در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در این ویدئو و تداوم اشکال پیش آمده توصیه می‌شود به مرکز تعمیرات آل این وان اچ پی مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایید.

روش های تعمیر فن آل این وان اچ پی

پیش از اِعمال راهکارهای ارائه شده در بخش آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی ، ذکر این نکته ضروری است که این روش ها برای آل این وان هایی است که در آنها از ویندوز 8 استفاده می شود. اگر از آخرین نسخه ویندوز 8 استفاده نمی کنید، برخی از اطلاعات موجود در این مطلب ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید آخرین نسخه ویندوز 8 را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنید.

تنظیمات پاور در ویندوز 8

برخی تنظیمات پاور در آل این وان اچ پی باعث می شود فن این دستگاه برای یک محیط خانگی معمولی بیش از حد فعالیت کند. اگر از رایانه در محیط آرام استفاده می کنید که در آن دمای پایدار و ملایم (تا 30 درجه سانتیگراد یا 86 درجه فارنهایت) است، تنظیمات برق را به یک مصرف انرژی پایین تر تنظیم کنید. برای تنظیم تنظیمات قدرت از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. کامپیوتر را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز باز شود.
  2. در صفحه شروع، برنامه «پاور» را تایپ نمایید و سپس از میان نتایج جستجو، عنوان Choose a power plan را برگزینید.
  3. پنجره Power Options نمایش داده می شود.
  4. Power Saver را انتخاب کنید و پنجره را ببندید.
  5. در این مرحله جهت تکمیل فرآیند تعمیر فن آل این وان اچ پی، نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه دارید.
  6. پس از راه اندازی مجدد دستگاه، اگر فن آرام شده باشد، مشکل حل شده است.
  7. اگر فن هنوز پر سروصدا است، با گام بعدی برای تمیز کردن فن های خنک کننده ادامه دهید.

به روز رسانی BIOS

یکی دیگر از راهکارهای موجود که توسط کارشناسان تعمیر و تعویض فن آل این وان اچ پی پیشنهاد می‌شود، به روز رسانی BIOS است. بنابراین این بخش از آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی را به این کار اختصاص می‌دهیم. به روز رسانی BIOS، همانگونه که می‌دانید می‌تواند کیفیت عملکرد کامپیوتر همه کاره اچ پی را بهبود یا افزایش دهد. اگر فن به طور مداوم با سرعت بالا می چرخد (حتی در زمانی که آل این وان کار خاصی نمی کند) مراحل زیر را کامل کنید.

  1. آل این وان اچ پی را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز بالا بیاید.
  2. به اینترنت متصل شوید.
  3. به صفحه وب Drivers and Downloads بروید. شماره مدل خاص آل این وان را تایپ کنید و دستورالعمل ها را برای دانلود آخرین بروزرسانی BIOS برای کامپیوتر خود دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر، به مطالب مرتبط با شیوه بروز رسانی بایوس مراجعه کنید.
  4. پس از به روز شدن BIOS، اقدام نهایی ما جهت تعمیرات فن آل این وان اچ پی، راه اندازی مجدد کامپیوتر است.

نصب آخرین درایور سخت افزار گرافیکی

دومین بخش از آموزش تعمیر فن آل این وان اچ پی اختصاص به نصب آخرین درایور سخت افزار گرافیکی دارد. به باور کارشناسان مرکز تعمیر و تعویض فن آل این وان اچ پی نصب آخرین نسخه های سخت افزاری گرافیکی می تواند یک آداپتور گرافیکی و البته فن دستگاه را خنک نگه دارد. برای این کار می بایست مراحل درج شده در بخش زیر را پیاده سازید:

  • کامپیوتر را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز باز شود.
  • به اینترنت متصل شوید.
  • آخرین درایور را برای سخت افزار گرافیکی دانلود و نصب کنید.
  • نکته: به صفحه وب Drivers and Downloads بروید، شماره مدل خاص آل این وان اچ پی خود را تایپ کنید و دستورالعمل ها را برای پیدا کردن یک بروزرسانی گرافیکی دنبال کنید.
  • بعد از نصب و آپدیت سخت افزاری گرافیکی، مجدداً آل این وان اچ پی را راه اندازی کنید. (اگر به روز رسانی در دسترس بود).