اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن درام پرینتر hp

آموزش تمیز کردن درام پرینتر hp یکی از آموزش های مفید در حوزه پرینتر است که توسط اساتید واحد تعمیرات پرینتر اچ پی در نمایندگی اچ پی تدوین شده است. این آموزش کمک می کند کاربر کیفیت بهتری از دستگاه خود دریافت کند. درام یکی از قطعات مهم و حیاتی در پرینتر است. تعیین کننده کیفیت چاپ است و تاثیر مستقیمی در شفافیت و وضوح تصویر و سند چاپی دارد.

با شروع کار پرینتر، درام نیز شروع به کار می کند و تونر را در جای اصلی خود روی برگه نقش می بندد. درام از جنس سلنیوم و مواد حساس به نور پوشیده شده است. این مواد هادی الکتریسیته هستند. این مواد رسانا با ایجاد الکتریسیته ساکن در درام و با تابیدن نور لیزر بر روی درام، تونر را با توجه به فرمانی که توسط نور لیزر ارسال می‌شود، بر روی کاغذ ترسیم می کند.

تمیز کردن درم پرینتر اچ پی

چگونگی تمیز کردن درام پرینتر hp

آموزش تمیز کردن درام پرینتر hp به شما یاد می دهد که درام پرینتر خود را به خوبی تمیز کرده و کیفیت چاپ را برگردانید. باید بدانید که درام نقش بسزایی در تصویر سازی و کیفیت تصویر دارد، لذا همواره باید تمیز باشد.

برای تمیز کردن درام باید دستگاه را از برق بکشید، قاب جلوی پرینتر را باز کنید و درام را از کشوی درام بیرون بکشید. احتمالا دستگاه شما یک دسته سبز در واحد دارم دارد. با کشیدن این دسته درام به طور کامل از دستگاه خارج می شود. توصیه تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات پرینتر این است که درام را در جایی مسطح و تمیز روی کاغذ قرار دهید. تا پراکندگی تونر موجب آلودگی هوا نشود.

در آموزش تمیز کردن درام پرینتر hp اینگونه آمده است که برای تمیز کردن درام از دستمال پارچه ای خشک استفاده کنید و به هیچ وجه از موادی نظیر الکل صنعتی، تینر، بنزین و … استفاده کنید. البته می توانید سطح درام را با یک سوپاپ نیز تمیز کنید. توجه کنید که هرگز درام را نشویید و آن را با اشیا نوک تیز تمیز نکنید. فراموش نکنید که سطح درام به نور حساس است و هرگز نباید در مقابل تابش نور قرار بگیرد. همچنین درام در برابر ضربه حساس است، پس آن را با احتیاط حمل و جابه جا کنید. از برخورد دست با درام هم باید خودداری شود.

خدمات تخصصی نمایندگی اچ پی: تعمیر درام پرینتر اچ پی

چگونه کیفیت درام را تشخیص دهیم؟

درامی که کیفیت خود را از دست داده باشد، تصویری کدر و محو ارائه می دهد. در حالی که درام سالم و درامی که تعویض شده باشد، تصویری شفاف و کاملا واضح ارائه می دهد که رنگ ها در آن به خوبی نشان داده می شوند. اگر تونر بر روی فوم رولر کارتریج قرار بگیرد، باعث سیاهی در تصویر می شود و باید با استفاده از دستمال خشک آنها را تمیز کنید. در آموزش تمیز کردن درام پرینتر hp اینگونه آمده است که برای تمیز کردن درام حتما لازم نیست که درام را از کارتریج خارج کنید، می توانید آن را در حالی که در داخل کارتریج است به کمک دستمال خشک تمیز کنید.

زمان تعویض درام پرینتر hp

تشخیص زمان تعویض دارم با توجه به هشدارهایی که دستگاه به کاربر می دهد، بسیار ساده است. با این وجود هر کاربر می تواند با دقت در کیفیت سند چاپی خود، به این نتیجه برسد که باید درام پرینتر خود را تعویض یا تمیز کند. توجه داشته باشید که اگر کیفیت چاپ در پرینتر اچ پی شروع به پایین آمدن کرد و اگر رنگ جوهر پرینتر شروع به محو شدن کرد یا خطوطی در پرینت مشخص شد، باید برای تعویض درام کارتریج پرینتر اچ پی وارد عمل شوید.

نمایندگی اچ پی در تهران

نمایندگی اچ پی در تهران درگاهی امن و مطمئن است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات اچ پی خدمات و تسهیلاتی درخور و کاربردی به کاربران ارائه می دهد. همان طور که می دانید کمپانی اچ پی یک شرکت موفق در تولید تجهیزاتی نظیر لپ تاپ، تلبت، فبلت، دستگاه کپی، دستگاه پرینت، مانتیور، هارد، آل این وان، اسکنر، پروژکتور و desktop است. نمایندگی اچ پی در تهران همواره در تلاش و تکاپوست تا بتواند نیاز های مختلف کاربران در هر سطحی را برطرف سازد. تمام سرویس ها و خدمات این نمایندگی همراه با ضمانت نامه های کتبی و معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید