اشتراک گذاری

روش هایی برای عملکرد بهتر پرینتر

پرینتر (Printer) که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می‌شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. احتمالاً همگی ما برای یک‌بار که شده ناچار به استفاده از این پرینتر شده‌ایم به ویژه اگر سر و کارمان با اداره‌ها و سازمان‌ها بوده و یا مشغول تحصیل و تحقیق بوده‌ایم. برخی از ما نیز به صورت تخصصی کار با این دستگاه را تجربه می‌کنیم و کاربر حرفه‌ای این حوزه هستیم. در هر حال، پرینتر، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند.

پرینترها در انواع و مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که عبارتند از: چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی. اگر چه کار با دستگاه پرینتر نسبتاً ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد، اما استفاده صحیح از این دستگاه نیز روش خاص خود را دارد. به عبارت دیگر روشهایی برای عملکرد بهتر پرینتر وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از کاربران ناآشنا باشند. اگر شما کاربران گرامی نیز از دارندگان پرینترهای لیزری، جوهرافشان و … هستید و در پی روشهایی برای عملکرد بهتر پرینتر خود هستید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر با برخی از آنها آشنا شوید. در صورت نیاز به مشاوره‌ها و راهنمایی‌های تخصصی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر تماس بگیرید.

روش هایی برای عملکرد بهتر پرینتر

روش هایی برای عملکرد بهتر پرینتر جوهر افشان

برای عملکرد بهتر پرینتر جوهرافشان، می‌بایست توجه ویژه‌ای به کارتریج آن داشت. با توجه به اینکه کارتریج در درون پرینتر قرار می‌گیرد، جهت نگهداری و محافظت از کارتریج، می‌بایست دقت کافی در حمل پرینتر و جابجایی آن لحاظ گردد. مهمترین نکته در باب کارتریج، شارژ به موقع آن است. شارژ کارتریج می‌بایست بلافاصله پس از تمام شدن جوهر موجود در کارتریج انجام شود. برای شارژ کارتریج نکات زیر به دقت انجام داده شود. بی‌توجهی به این نکات خرابی کارتریج و در نتیجه بی‌نتیجه بودن تلاش شما جهت عملکرد بهتر پرینتر را در پی خواهد داشت.

برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر نیاز دارید :

  • یک عدد کش حلقه ای
  • یک نوار باریک (۳۰ در ۲ سانتیمتر) از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا کلفت یا دستمال کاغذی کلفت
  • یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار (زیپ لاک)

در ادامه کارتریج خالی را از پرینتر خارج نمایید. نوار باریکی را که تهیه کرده‌اید چند تا کنید تا به اندازه طول حدود ۳ سانتی متر کوچک شود. آن را خیس کنید. (وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است). خیس بودن نوار باید کامل باشد اما نه به انداز‌ه‌ای که آب از آن چکه کند. کارتریج و نوار خیس شده را در درون پلاستیک بگذارید. دقت نمایید که نوار خیس، تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج نداشته باشد. زیپ کیسه را بسته و خوب ببندید. با کش، دور پلاستیک را مهار کنید. در اولین فرصت جهت شارژ کارتریج اقدام کنید. در صورت تأخیر در شارژ کارتریج، لازم است نوار کاغذی را حداقل هفته‌ای یکبار مجدداً خیس نمایید.

روش هایی برای عملکرد بهتر پرینتر لیزری رنگی

پرینترهای لیزری در قیاس با سایر پرینترها، عملکرد بهتری دارند از این رو غالب کاربران تهیه این دستگاه را به خرید پرینترهای دیگر، ترجیح می‌دهند. البته پرینترهای لیزری به نسبت کارایی بالاتری که دارند به مراقبت های بیشتری نیز نیاز دارند. برای عملکرد بهتر پرینتر لیزری نیز می‌بایست توجه ویژه‌ای به کارتریج آن داشت. در ارتباط با کارتریج پرینترهای لیزری رنگی توصیه می‌شود که کارتریج ها را همواره در حالت افقی نگهداری یا حمل نمایید. دمای نگهداری کارتریجها بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد و کارتریج ها در معرض آفتاب و نور شدید قرار نگیرند.

راهکارهای کلی برای عملکرد بهتر پرینتر

راهکارهای کلی دیگری نیز وجود دارد که با بکارگیری آنها می‌توان شاهد عملکرد بهتر پرینتر بود. این راهکارها اختصاص به مدل خاصی از پرینتر ندارد و استفاده از آنها برای تمامی پرینترها مجاز است. برای مثال توصیه می‌شود از قرار دادن پرینتر در محیط‌های پر گردوغبار، کنار پنجره و یا در معرض آفتاب و گرما خودداری گردد. پیشنهاد می‌شود پریز برق پرینتر با دستگاه‌های دیگر مشترک نباشد. بعلاوه پریز مورد استفاده از نظر شل نبودن و جرقه نزدن تست و بررسی گردد. دیگر آنکه، هنگام چاپ اسناد، پرینتر خاموش نشود و در پرینتر باز نشود (این دو حالت منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر می‎شود). نکته دیگری که توجه به آن احتمالاً در عملکرد بهتر پرینتر مؤثر خواهد بود تنظیم پهنای سینی کاغذ به شکلی است که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.

تعمیر پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می باشد که به واسطه انجام آن به دست تیمی از کارشناسان مجرب این حوزه و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر با بالاترین سطح کیفی ارائه می گردد. تعمیرات پرینتر اچ پی در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که به دلیل حضور در دوره های تخصصی-آموزشی، مهارتهای تعمیر این دستگاه را بر اساس جدیدترین متدها آموخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات گشته اند. ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی مهر تأییدی است بر مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در این مجموعه که از سوی مدیریت این مرکز لحاظ گردیده است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به مشاوره‌ها و راهنمایی‌های تخصصی بیشتر درباره روش‌های موجود جهت عملکرد بهتر پرینتر، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پرینتر تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات اچ پی

نمایندگی تعمیر اچ پی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه های اچ پی به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیر اچ پی و مراجعه به پارت تخصصی مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. نکته شایان ذکر آنکه، تعهد و الزام به پیاده سازی استانداردهای طرح شده از سوی شرکت سازنده در حین تعمیر دستگاه های اچ پی یکی از بارزترین ویژگی های این مرکز می باشد که رضایت بسیاری از کاربران را در پی داشته است. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی گشته است.

نمایندگی اچ پی

کاربران آگاه می‌دانند که بهترین مکان جهت دریافت خدمات فروش و تعمیر -و البته سایر دستگاه های مورد استفاده- نمایندگی‌های مجاز است. دلیل این سخن آن است که خدمات ارائه شده در نمایندگی‌های مجاز از نظر سطح کیفی و میزان رضایت مراجعان، مرتباً در حال بررسی است. بعلاوه در صورتی که در حین خدمات تعمیر و یا فروش، مشکلی ایجاد شود، به سبب گارانتی‌های موجود، تمامی آنها جبران می شود و مراجعان دل‌نگرانی‌ای بابت رفع اشکالات پیش آمده نخواهند داشت. در این میان، نمایندگی مجاز اچ پی نیز از قواعد نمایندگی های مجاز مستثنی نبوده و در آن تمامی پارامترهای مرتبط با کیفیت، گارانتی خدمات و موارد اینچنینی رعایت می گردد. اگر از کاربران دستگاه های اچ پی هستید، توصیه ما به شما آن است که جهت دریافت خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات این برند به نمایندگی مجاز اچ پی مراجعه نمایید.