اشتراک گذاری

شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج hp از جمله خدماتی است که در کارگاه تعمیر ماشین های اداری اچ پی انجام می گردد. کارتریج به آن دسته از مواد و لوازم مورد مصرف پرینترها گفته می شود که به دو صورت در بازار وجود دارند. نوع اول که به صورت تونر بوده و به آن ها کارتریج های لیزری گفته می شود؛ و نوع دوم کارتریج های جوهر افشان می باشند.

یکی از نکات مھمی که در زمان خرید پرینتر ھمواره باید مورد توجه قرار بگیرد نوع مواد مصرفی است که در طول زمان این قابلیت را دارد تا ھزینه ھای چاپگر را تحت تاثیر قرار بدھد. در ابتدا بگوییم که به مواد مصرفی پرینتر ھای جوھرافشان، جوھر و به موادمصرفی پرینترھای لیزری، پودر یا تونر گفته می شود. در ادامه مطالب بیشتری در مورد کارتریج و شارژ کارتریج خواهیم گفت. شایان ذکر است ،در پرنترهای جوهر افشان کاربر قادر خواهد بود به وسیله ی جوهر کارتریج خود را شارز نماید.

شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان HP

شارژ کارتریج جوهر افشان که به وسیله ی جوهر های موجود در بازار انجام می گردد. نکته ی مهم در شارژ کارتریج جوهرافشان استفاده از جوهر با کیفیت می باشد. چرا که جوهرها با کیفیت پایین به پرینتر شما آسیب خواهند زد. کارتریج قابل شارژ (Cartridge Refillable ) این کارتریج ھا مواد مصرفی پرینترھای جوھر افشان ھستند که کاربر می تواند شخصا آنھا را با جوھر پر (شارژ) نماید.

کارتریج ھای ذکر شده نیز ماند مخازن جوھر ھزینه مواد مصرفی را به شدت کاھش می دھند و خرید پرینترھای جوھر افشان با اینچنین قابلیت ھایی را مقرون به صرفه می کند. برای این کارتریج ھا نیز می توان جوھرھای مختلف حتی جوھرھای سیاه و سفید استفاده نمود.

گاھی برای باز کردن گرفتگی نازل ھای ھد پرینتر، کارتریج ھای قابل شارژ پر شده را با محلول ھدبازکن به کار می برند. استفاده از این نوع کارتریج ھا مستلزم ھیچ تغییری در پرینتر نبوده و از این نظر ھزینه کاربر به مقدار زیادی کاھش می یابد.

زمان مناسب شارژ کارتریج hp

زمان مناسب شارژ کارتریج hp، وقتی است که دستگاه، پیغامی ‌دال بر اتمام جوهر یا تونر کارتریج را به نمایش می‌گذارد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این پیغام، بلافاصله جهت تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر اقدام شود. اگر دستگاه قدیمی ‌است و چنین قابلیتی –یعنی نمایش پیغام مرتبط با میزان جوهر شارژ- را ندارد، می‌توان با در نظر داشتن برخی نشانه‌ها، زمان مناسب شارژ کارتریج hp را تشخیص داد.

نشانه نخست آن است که جوهر دستگاه چاپ تمام شده باشد. نشانه دیگر آن است که شاخص جوهر به پایین‌ترین مقدار خود رسیده باشد یا اینکه شش ماه از عمر کارتریج دستگاه گذشته باشد.

دیگر آنکه دستگاه، برگ چاپ شدۀ یکنواختی را تحویل ندهد و پس از تکان دادن کارتریج، این مشکل برطرف شود. هر یک از این نشانه‌ها می‌تواند به شما یادآور شود که زمان شارژ کارتریج فرا رسیده و می‌بایست جهت این کار اقدام کنید.

تعویض یا شارژ کارتریج

در صورت تمام شدن جوهر و تونر مصرفی موجود در کارتریج دو راه پیش روی کاربر وجود خواهد داشت. یک تعویض کامل کارتریج (و استفاده از یک کارتریج نو) و دوم بسنده کردن به شارژ کارتریج پرینتر hp. گزینه انتخابی عموم کاربران در این میان، شارژ کارتریج پرینتر hp است. زیرا تهیه یک کارتریج نو و جایگزین کردن آن، هزینه نسبتاً بالایی می‌طلبد.

مسئله شارژ کارتریج تا بدان جا پیش رفته که حتی شرکت‌های سازنده پرینتر، اقدام به تولید پرینترهایی با قابلیت داشتن مخزن جوهر کرده‌اند. در هر حال سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج انواع پرینتر با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی قابل دریافت است.

باید توجه داشت شارژ کارتریج نیز همانند سایر سرویس‌های مرتبط با پرینتر، زمان مناسب خاص خود را دارد. بی‌توجهی به این کار و درنظرنگرفتن زمان مناسب شارژ کارتریج hp علاوه بر کاهش کیفیت چاپ، در دراز مدت، استهلاک این قطعه را درپی خواهد داشت.

شارژ کارتریج لیزری HP

شارژ کارتریج لیزری HP  توسط مهندسین و متخصصین تعمیرات اچ پی انجام می گردد. لازم به ذکر  است تمامی قطعات و مواد مصرفی در این مرکز اورجینال و اصل می باشد. متخصصین نمایندگی HP از  تونر اختصاصی همین مدل برای شارژ کارتریج استفاده نمایید (که در بازار ایران کمیاب است). استفاده از تونر سایر مدلها کیفیت چاپ بسیار پایین‎تری را موجب می‎شود. در این مرکز شارژ کارتریج  همواره با تونر درجه یک انجام خواهد شد. استفاده از تونرهای نامرغوب درجه ۲ و ۳ چینی و برچسب ژاپن  کیفیت چاپ پایین‎تر و بعضاً غیر قابل قبولی دارد.

در نرم‎افزار درایور کلیه پرینترهای لیزری HP گزینه‎ای تحت عنوان Density وجود دارد که توسط آن می‎توانید شدت کم رنگ و پر رنگ بودن چاپ را تنظیم کنید. Density عددی بین ۱ تا ۵ می‎باشد که با ۱ کم رنگ‎ترین و با ۵ پر رنگ‎ترین پرینت را خواهید داشت. پیش فرض Density عدد ۳ می‎باشد. پس از شارژ کارتریج چنانچه پرینت اندکی کم رنگ است، Density را روی ۴ یا ۵ تنظیم کنید. بدیهی است Density بالاتر تونر بیشتری مصرف می‎کند. جهت شارژ کارتریج hp  با  نمایندگی اچ پی تماس بگیرید. این امکان فراهم شده است که در صورت در خواست مشتری شارژ کارتریج hp در محل انجام گردد.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

در این صفحه با یکی از خدمات نمایندگی HP با عنوان شارژ کارتریج اچ پی آشنا شدید. تعمیر دستگاه کپی و تعمیرات پرینتر از جمله خدمات اصلی این مرکز می باشد. نمایندگی اچ پی خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می نماید. جهت بهره مندی از خدمات ما و آشنایی هرچه بیشتر با کارگاه های تعمیرات اچ پی وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.