ریموت دسکتاپ ویندوز 11، قابلیتی است که امکان دسترسی به سیستم از راه دور را فراهم می کند. Remote Desktop به شما این امکان را می دهد که با استفاده از یک ابزار دسترسی از راه دور، به رایانه خود متصل شوید. پس از آن می توانید کارهای ساده ای مانند بررسی دانلودها، نصب برنامه ها یا حتی کپی فایل ها را انجام دهید.
در ادامه این مقاله، ریموت دسکتاپ ویندوز 11 را دقیق تر معرفی کرده و نحوه فعال کردن و استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، تیم تعمیر لپ تاپ اچ پی در نمایندگی مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما هستند.
عملکرد ریموت دسکتاپ ویندوز 11
به شکل خلاصه می توان گفت که با استفاده از قابلیت ریموت دسکتاپ در نسخه جدید ویندوز، می توانید از راه دور به لپ تاپ یا کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید. Remote Desktop نیازی به حضور فیزیکی کاربر ندارد و فرمان کنترل سیستم را از طریق اینترنت به کاربر می دهد. البته بهتر است از ریموت دسکتاپ ویندوز 11، تنها در شبکه خانگی خود استفاده کنید. همچنین به هیچ عنوان سرویس Remote Desktop را مستقیماً در اینترنت قرار ندهید.
بیشتر بخوانید : مشکل اتصال ویندوز ۱۱ به پرینترها از طریق USB
نحوه فعال سازی سرویس Remote Desktop در ویندوز 11
برای فعال سازی ریموت دسکتاپ ویندوز 11، کافی است مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:
- وارد منوی Start شوید.
- گزینه Settings را از میان برنامه های پین شده انتخاب کنید.
- کلید میانبر Windows+i هم شما را به بخش تنظیمات هدایت می کند.
- در بخش تنظیمات و در ستون کناری گزینه System را انتخاب کنید.
- سپس در بخش سمت راست، Remote Desktop را بزنید.
- در ادامه مسیر فعال سازی ریموت دسکتاپ ویندوز 11، باید گوک (toggle -سوئیچ) را روبروی گزینه Remote Desktop را کلیک کنید تا On و روشن شود.
- حالا گزینه Yes را در User Account Control (UAC) انتخاب کنید.
- در پنجره Remote Desktop Settings دکمه Confirm را بزنید.
- فلش کنار بخش Remote Desktop را بزنید تا منو باز شود.
- پس از فعال شدن گزینه Remote Desktop چک باکس کنار Require devices to use Network Level Authentication Connect (Recommended) را تیک بزنید.
- با این کار، کاربر جهت احراز هویت باید پسورد اکانت خود را وارد کند.
- پس از احراز هویت، می توانید برگه ورود ویندوز را ببینید.
- حالا دوباره Yes را در User Account Control (UAC) انتخاب کنید.
- سپس در پنجره Remote Desktop Settings دکمه Confirm را کلیک کنید تا لایه امنیتی ریموت دسکتاپ فعال شود.
پیشنهاد سایت: شخصی سازی منوی استارت ویندوز 11
استفاده از برنامه Remote Desktop برای دسترسی به کامپیوتر
- حالا که با نحوه ریموت دسکتاپ ویندوز 11 آشنا شدید، وقت استفاده از این برنامه است.
- برنامه Remote Desktop را باز کنید و روی آیکون + در بالا گوشه راست، ضربه بزنید.
- در گام بعدی، فیلدهای PC Name و User Account را پر کنید.
- شما می توانید گزینه های دیگری همچون Clipboard، Microphone یا Storage و … را نیز فعال کرده و به قابلیت های بیشتری دسترسی داشته باشید.
- در ادامه دکمه Save را در بالا و سمت راست پنجره بزنید تا مراحل نهایی شوند.
- در پایان، کارتی را که نام PC شما روی آن است انتخاب کنید تا نشست یا session ریموت دسکتاپ آغاز شود.