اشتراک گذاری

تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی

نخستین مرحله در تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی ، شناسایی و تشخیص پیکسل های مشکل‌دار است. در حال حاضر تشخیص پیکسل های معیوب، به روش‌های متعددی امکان‌پذیر است که در این میان، استفاده از نرم افزارهای موجود یکی از ساده‌ترین هاست. البته در صورت گارانتی بودن مانیتور اچ پی، معمولا تعمیر پیکسل معیوب –حتی در صورت نیاز به تعویض مانیتور- توسط شرکت پذیرفته می‌شود.

با این حال شاید نیازی به تعویض نمایشگر نباشد و اشکال پیش آمده با اندک دستکاری مانیتور قابل رفع باشد. در این مقاله برآنیم تا ضمن شرح علل خرابی پیکسل، روش‌های موجود جهت شناسایی پیکسل های معیوب را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورتی که اشکال پیش آمده در پیکسل‌های مانیتور اچ پی شما جدی است می‌توانید جهت دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیرات مانیتور اچ پی به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید.

تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی

پیکسل چیست؟

پیکسل‌ها در واقع نقاطی از صفحه نمایش هستند که در کنار هم قرار گرفته‌اند و تجمع آنها سبب پیدایش صفحاتی شفاف و با کیفیت شده است. تصویر ارائه شده توسط صفحات نمایش، به لحاظ فنی، متشکل از صدها پیکسل است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. با این حال این پیکسل ها روی مانیتورهای CRT، LCD و LED ثابت نیستند.

این نمایشگرها برای نمایش تصاویر متحرک و در حال حرکت، باید قادر به تغییر رنگ ها نیز باشند. از همین رو پیکسل های قرار داده شده در این مانیتورها هر یک، به 3 زیر پیکسل با رنگ های قرمز، سبز و آبی (RGB) تقسیم می شود. روشن بودن یا خاموش بودن این زیرپیکسل ها معمولاً توسط یک ترانزیستور انتخاب و انجام می‌شود.

به خاطر داشته باشید تعمیر پنل‌هایی با پیکسل به اصطلاح سوخته، پنل های خط‌دار و پنل های آبخورده در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نخواهد کرد بلکه موجب وارد کردن صدمات جدی به بخش‌های دیگر دستگاه خواهد گردید که در برخی موارد با از کار انداختن کلی دستگاه امکان بازیابی و اصلاح آن را برای همیشه از بین می‌برد. از همین رو اکیدا توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی صرفاً به نمایندگی‌های مجاز و استاندارد این حوزه –نظیر مرکز تعمیرات مانیتور تچ پی مراجعه نمایید.

پیکسل معیوب مانیتور چیست؟

پیکسل معیوب پیکسلی است که به صورت موقت خاموش می‌گردد و به درستی رنگ موردنیاز را به نمایش نمی‌گذارد. همین پیکسل در صورتی که به طور کامل خاموش شده و هرگز روشن نشود، پیکسل مرده یا سوخته نام خواهد گرفت. تشخیص این مسئله که خرابی پیش آمده در پیکسل‌های مانیتور اچ پی به دلیل سوختگی است یا خیر نیاز به بررسی این بخش از دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات مانتیور اچ پی دارد.

خرابی پیکسل معمولاً بدین دلیل اتفاق می‌افتد که کریستال مایع در زیر پیکسل ها به درستی توزیع نمی شود. در صورتی که تمام زیر پیکسل ها تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته باشند می توان گفت که با یک پیکسل موقتاً خاموش مواجه هستید. خراب شدن ترانزیستور و در نتیجه آن خاموش شدن دائم پیکسل سناریوی دیگری است که در این رابطه بیان می شود. عدم توانایی در تعمیر ترانزیستورهای معیوب سبب می شود تا پیسکل مرده بدترین حالتی به شمار برود که ممکن است برای یک نمایشگر به وجود بیاید.

در نقطه ی مقابل احتمال رفع مشکلات مربوط به کریستال مایع و تعمیرات مانیتور اچ پی بیشتر است. اکیدا توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی صرفاً به نمایندگی‌های مجاز اچ پی مراجعه نمایید.

روش‌های شناسایی و تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی

برای شناسایی پیکسل های معیوب روش‌های گوناگونی وجود دارد که در این میان استفاده از ابزار‌های آنلاین و اپلیکیشن های ارائه شده در فضای نت یکی از بهترین‌هاست. اجرای این برنامه‌ها بر روی رایانه و یا دستگاه کمک می‌کند تا پیکسل های معیوب شناسایی شده و تعمیر گردند. یکی از ابزارهای موجود برای این کار، ابزار LCD2 است که بصورت آنلاین قابل استفاده است.

رابط کاربری این نرم افزار در حال حاضر جذاب‌تر شده است و به آسانی می‌توان از آن برای یافتن پیکسل های معیوب نمایشگر استفاده کرد. گزینه Massage the Pixel که در این ابزار وجود دارد، پیکسل های گیر کرده و معیوب را تحریک و جهت رفع آن ها اقدام می نماید. در این نرم افزار حالت Fix My Screen نیز وجود دارد که امکان اجرای آزمون های موجود را برای مدت زمان بیشتری به کاربر می‌دهد تا احیای پیکسل های آسیب دیده به خوبی انجام شود.

در صورت استفاده از این نرم افزار و تداوم اشکالات پیش آمده اکیدا توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر خرابی پیکسل مانیتور اچ پی صرفاً به نمایندگی‌های مجاز و استاندارد این حوزه –نظیر مرکز تعمیرات مانیتور hp مراجعه نمایید.

تعمیر پنل‌های سوخته، خط‌دار، آبخورده در نمایندگی اچ پی به دست کارشناسان مجرب و متعهد درکمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می‌شود؛ تمامی اقدامات صورت گرفته در این نمایندگی به کمک تجهیزات پیشرفته‌ی تعمیر و ابزارآلات ترمیم انجام می‌پذیرد. با بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته‌ی تعمیر علاوه بر سرعت‌بخشی به عملیات ترمیم و بازسازی، امکان ارائه‌ی سطح بالاتری از خدمات تعمیر فراهم گشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید