اشتراک گذاری

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

شارژ کارتریج در محل از خدمات تخصصی اچ پی سرویس است و قیمت شارژ کارتریج مصوب اتحادیه می باشد. شارژ کارتریج در این مجموعه بسیار سریع و آسان و زیر نظر تکنسین های ارشد انجام می شود. لازم به ذکر است شارژ کارتریج با تونر اصلی انجام شده و باعث می شود کارتریج شارژ شده کیفیت چاپ بالایی داشته باشد.

دلیل افت کیفیت چاپ در پرینتر اچ پی چیست؟ علت سفید چاپ کردن پرینتر اچ پی چیست؟ یکی از مسائلی که موجب بروز چنین مشکلاتی در پرینتر اچ پی می‌شود، اتمام تونر یا جوهر کارتریج این دستگاه است. بنابراین درصورت مشاهده هر یک از این مشکلات در پرینتر خود باید بدانید که وقت شارژ کارتریج آن رسیده است. البته پرینترهای مدل جدید اچ پی که دارای نمایشگر هستند، ارورهایی را هنگام اتمام کارتریج به کاربر نمایش می‌دهند که کاربر با توجه به آن‌ها می‌تواند متوجه شود که تونر یا جوهر کارتریج پرینترش به اتمام رسیده است و نیاز به شارژ دارد.

اگر شارژ کارتریج پرینتر شما نیز به اتمام رسیده است برای دریافت خدمات شارژ کارتریج پرینتر اچ پی می‌توانید با نمایندگی اچ پی تماس بگیرید. تکنسین‌های این مرکز با تماس شما به آدرس موردنظرتان اعزام شده و خدمات شارژ کارتریج این دستگاه را با ریختن تونر یا جوهر اورجینال درون کارتریج پرینتر به شما ارائه می‌دهند.

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

تشخیص بهترین زمان برای شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

تشخیص بهترین زمان برای شارژ کارتریج پرینتر اچ پی خیلی هم سخت نیست. تمامی پرینترهای مدرن یک نمایشگر دارند که درصورت اتمام تونر یا پودر کارتریج آن‌ها، پیغامی مبنی بر اتمام جوهر یا تونر کارتریج بر روی نمایشگر آن‌ها نمایش داده می‌شود. پرینترهایی هم که قدیمی هستند و نمایشگر ندارند با بروز علائمی مانند چاپ کم رنگ صفحات و کاهش کیفیت چاپ به کاربر نشان می‌دهند که پرینتر به شارژ کارتریج نیاز دارد.

اگر از کاربران پرینترهای اچ پی هستید، می‌توانید جهت شارژ کارتریج پرینتر خود با نمایندگی پرینتر اچ پی تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز جهت ارائه سرویس شارژ کارتریج به محل مورد نظر اعزام شوند. تکنسین‌های نمایندگی اچ پی از بهترین و باکیفیت‌ترین تونر یا جوهر برای شارژ کارتریج پرینتر شما استفاده می‌کنند تا کیفیت چاپ دستگاه پرینتر به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

تشخیص کیفیت شارژ کارتریج

سوالی که برای کاربران مطرح می شود این است که، چگونه کیفیت شارژ کارتریج را تشخیص دهند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم کارتریج ها بعد از 4 الی 5 بار شارژ فرسوده و خراب می شوند و ممکن است به پرینتر آسیب بزنند. پس بهتر است هر کارتریج را حد اکثر 4 الی 5 بار شارژ کنید. حتی گاهی دیده شده که برخی از کارتریج ها با یک بار استفاده دیگر قابل شارژ نیستند و قطعات آنها فرسوده میشود. توصیه می شود از کارشناس بخواهید سالم بودن قطعات کارتریج را بررسی کند و در صورت نیاز آن ها را تعمیر نماید.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر hp

قیمت شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

قیمت شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به عوامل مختلفی از جمله: نوع دستگاه پرینت، میزان حجم و ظرفیت کارتریج آن، نوع تونر و … بستگی دارد از این‌رو قیمت شارژ کارتریج متناسب با هر یک از این موارد متغیر می‌باشد. اما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق شارژ کارتریج پرینتر اچ پی با نمایندگی رسمی اچ پی تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز متناسب با تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، قیمت دقیق شارژ کارتریج دستگاه مورد نظرتان را به شما اعلام می‌کنند.

نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

یک عامل مهم در شارژ خوب، توجه به شیوه صحیح باز و بسته کردن کارتریج و داشتن تجهیزات لازم جهت انجام این کار است.  بدیهی است نبود دانش و تخصص کافی در این زمینه و استفاده از ابزارهای عمومی (مثل انبردست، پیچ‎گوشتی و چکش) به جای ابزارهای تخصصی و احیاناً ضربه زدن بی‎مورد، باعث خرابی کارتریج می‎شود. در این میان کارتریج پرینترهای لیزری رنگی بسیار ظریف تر و حساس تر است و نیازمند توجه و دقت بالایی است.

توجه داشته باشید که روش شارژ کارتریج یک کار سلیقه ‎ای نیست بلکه یک کار علمی است و می بایست با درنظر داشتن تمامی پارامترها و شرایط لازم انجام پذیرد. شما کاربران گرامی با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی سرویس های مرتبط با بهسازی این دستگاه را دریافت نمایید. نوعِ عملیات شارژ کارتریج پرینتر اچ پی در این مرکز بسته به نوع دستگاه متفاوت است و بر اساس استانداردهای ذکر شده از سوی شرکت سازنده انجام می پذیرد.

این مقاله را بخوانید: پر کردن کارتریج پرینتر

آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی یکی از آموزش های ضروری و لازم است برای آن دسته از دوستانی که همیشه با پرینتر سر و کار دارند. در این آموزش یاد خواهید گرفت که چه موقع برای شارژ کارتریج دستگاه خود اقدام کنید.نشانه های خرابی و اتمام کارتریج را می شناسید و بدون نیاز به تعمیرکار شارژ کارتریج پرینتر اچ پی خود را انجام خواهید داد.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به شما کمک می کند تا به صورت تخصصی و با رعایت همه اصول و فنون شارژ، کارتریج خود را دوباره زنده و احیا کنید. در این آموزش نکته هایی درباره زمان تعویض یا بهتر بگوییم ضرورت تعویض کارتریج نیز گفته خواهد شد.

به این ترتیب کاربر پرینتر اچ پی دیگر با شارژ کارتریج دستگاه خود بیگانه نیست و می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. باید به تعداد دفعاتی که کارتریج را شارژ و استفاده می کنید، دقت کنید. این کار در کوتاه مدت به صرفه است، اما در دراز مدت می تواند آسیب رسان باشد. با این حال باید نیاز کاربری خود را دقیقا مشخص کنید و بر اساس آن برای شارژ یا تعویض کارتریج وارد عمل شوید. همه این موارد و بسیاری نکات دیگر هم در آموزش شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به کاربر آموزش داده خواهد شد.

مشکالات رایج پس از تعمیر شارژ پرینتر اچ پی

مشکلاتی که ممکن است پس از شارژ کارتریج بوجود آید و کارشناس شارژ می بایست آنها را مرتفع سازد عبارتند از:

  • کارتریج کاغذ را کثیف می کند.
  • کاغذ پس از فرمان چاپ بصورت کاملا سفید خارج میشود.
  • پرینتر در هنگام چاپ خطا و هشدار کارتریج می دهد.
  • قرار دادن کارتریج در دستگاه سبب خاموشی دستگاه می شود.
  • کارتریج شارژ شده در یک پرینتر تک کاره بخوبی پاسخگوست لیکن در پرینتر سه و چهارکاره بسیار کم رنگ است.
  • صفحه دارای خطوط ناخواسته باشد.
  • از قسمتی از صفحه چاپ گرفته نشود.
  • صفحه دارای پس زمینه است.
  • چاپ صورت گرفته کم رنگ است.
  • رنگها با یکدیگر تداخل داشته باشند.
  • کارتریج دارای صدای ناهنجار است.

کارتریج و عملکرد آن

کارتریج یا تونر همان منبع تأمین رنگ در چاپگرها است. بسته به نوع دستگاه چاپ، تعداد تونر و رنگ موجود در آنها متفاوت است. برای مثال چاپگرهای جوهر افشان امروزی چاپگرهای معمولی جوهرافشان- دارای چهار تونر مجزا و طبیعتاً چهار رنگ جدا از یکدیگرند. این رنگ ها عبارتند از: cyan (آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد. چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود.

در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید. ولی در چاپگرهای امروزی، محل قرار گیری هر کارتریج از کارتریج دیگر جدا شده است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به خدمات مرتبط با شارژ کارتریج می توانید به مرکز تعمیر و شارژ کارتریج پرینتر اچ پی مراجعه نمایید.

خدمات مرکز شارژ کارتریج پرینتر اچ پی عبارتند از:

  • سرویس تخصصی کلیه قطعات کارتریج جهت بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات
  • تعمیر و تعویض قطعات مصرفی کارتریج ها جهت کاهش هزینه مصرفی
  • بروز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از سوی کمپانی های سازنده جهت رفع اختلالات
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز شارژ کارتریج اچ پی
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله ماژول های جانبی در مرکز شارژ کارتریج اچ پی
  • مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آنها
  • سرویس های زمانبندی شده دوره ای کارتریج در مرکز شارژ کارتریج اچ پی
  • حذف و نصب مجدد نرم افزار درایور پرینتر جهت برطرف نمودن اختلالات موجود در مرکز شارژ کارتریج پرینتر اچ پی
  • ارائه گزارش در خصوص صحت عملکرد و کارکرد تجهیزات و جزئیات مربوط به کارتریج و کلیه مواد مصرفی چاپ
  • انجام آزمایشات جامع جهت تست کلیه قطعات و کارکرد آنها در کارتریج
  • تعمیر کارتریج جوهرافشان
  • تعمیر کارتریج لیزری سیاه و سفید و رنگی در مرکز شارژ کارتریج اچ پی
  • تعمیر کارتریج لیزری رنگی در مرکز شارژ کارتریج اچ پی
  • تعمیر کارتریج قابل حمل در مرکز شارژ کارتریج پرینتر اچ پی
  • تعمیر کارتریج های اچ پی

تعویض کارتریج چاپگر اچ پی

تعویض کارتریج چاپگر اچ پی به دلیل مصرفی بودن این بخش از دستگاه، هر از چند گاهی می بایست انجام شود. زمان این کار بسته به نوع دستگاه و مدل آن متفاوت است. برای مثال چاپگرهای سیاه و سفید لیزری معمولاً پس از چاپ ۲ هزار صفحه، به شارژ و یا تعویض کارتریج نیاز پیدا می کنند. حال آنکه این زمان در چاپگرهای رنگی کمتر و سریع تر است.

بسیاری از کاربران، به اشتباه، تصور می کنند که اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از چاپگرهایشان بگیرند، حداقل تا دو سال نیازی به شارژ و یا تعویض کارتریج چاپگر اچ پی نخواهند داشت. این در حالی است که تعویض و شارژ کارتریج پرینتر اچ پی ارتباطی به این موضوع نداشته و اگر از چاپگرهای رنگی حداقل دوبار در هفته استفاده نشود جوهر آنها خشک شده و شارژ آنها بی نتیجه است. بنابراین بهتر است هم در مورد میزان استفاده از این دستگاه و هم در مورد زمان تعویض کارتریج چاپگر دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

پرتکرارترین سوالات شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

چند بار می توان کارتریج را شارژ کرد ؟

همان طور که ذکر کردیم عمر مفید قطعات کارتریج بعد از 4 الی 5 بار تمام می شود. حتی گاهی کارتریج ها بعد از یک بار استفاده دیگر قابل شارژ نیستند و قطعات آن ها فرسوده می شود. پس لازم است قبل از شارژ کارتریج از کارشناس راهنمایی بخواهید.

 

شارژ کارتریج چه پرینترهایی قابل انجام است؟

کارتریج ها دو دسته هستند : جوهر افشان و لیزری . شارژ کارتریج جوهرافشان به دلیل اصل نبودن جوهر های  موجود در بازار برای کاربر به صرفه نیست. اما در صورتی که از پرینتر لیزری استفاده می کنید می توانید با خاطری آسوده شارژ کارتریج را به کارشناسان اچ پی سرویس بسپارید. و درخواست خود را مبنی بر شارژ کارتریج در محل مورد نظر خود و یا شارژ کارتریج در مرکز ثبت نمایید. 

دلیل شنیده شدن سر و صدای زیاد از کارتریج پرینتر چیست؟

یکی دیگر از مواردی که نشان می‌دهد، تونر کارتریج رو به اتمام است و زمان شارژ کارتریج پرینتر اچ پی رسیده است، شنیده شدن سر و صدای زیاد از کارتریج پرینتر است. البته گاهی‌اوقات بروز این مشکل به دلیل خراب شدن مگنت پرینتر است. مگنت پرینتر که به آن مگنت رولر یا غلطک دولوپر نیز گفته می‌شود تنها در پرینترهای لیزری وجود دارد که با چرخش خود تونر را به بیرون و به سمت درام هدایت می‌کند. مگنت نیز مانند درام و فیوزر پرینتر یک قطعه مصرفی است که دیر یا زود نیاز به تعویض خواهد داشت. بنابراین اگر با شارژ کارتریج مشکل سر و صدای زیاد کارتریج پرینتر برطرف نشد، مطمئناً با تعویض مگنت پرینتر این مشکل برطرف خواهد شد.

چرا بعد از شارژ کارتریج پرینتر اچ پی همچنان صفحه چاپ شده کم‌رنگ است؟

اگر بعد از شارژ کارتریج پرینتر اچ پی متوجه شدید که همچنان صفحاتی که توسط این دستگاه چاپ می‌شوند، کم‌رنگ و بی‌کیفیت هستند، یا به این دلیل است که درام پرینتر شما معیوب شده و به تعویض نیاز دارد یا اینکه فیوزر آن فرسوده شده است و باید تعویض گردد. درام یکی از مهم‌ترین قطعات پرینتر است که وظیفه آن برداشتن تونر و قرار دادن آن بر روی کاغذ است به گونه‌ای که درام یکی از حیاتی‌ترین قطعات در پروسه انتقال تصاویر بر روی کاغذ می‌باشد.

فیوزر نیز بعد از اینکه درام، تونر را بر روی کاغذ می‌ریزد، وارد عمل شده و با گرما دادن به تونر موجب هک شدن نوشته‌ها و تصاویر بر روی کاغذ می‌شود. به همین دلیل است که وقتی کاغذ از دستگاه پرینتر خارج می‌شود، کمی داغ است. تعمیر درام و فیوزر به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چراکه تعمیر هیچ یک از این قطعات مقرون‌به‌صرفه نیست از طرفی هم درام و هم فیوزر از قطعات مصرفی پرینتر هستند که دیر یا زود فرسوده شده و باید تعویض گردند.

چرا بعد از شارژ کارتریج پرینتر اچ پی، خط‌ها صاف و موازی با یکدیگر پرینت نمی‌شوند؟

اگر بعد از شارژ کارتریج پرینتر اچ پی متوجه شدید که خط‌ها صاف و موازی با یکدیگر بر روی کاغذ پرینت نمی‌شوند یا به این دلیل است که کارتریج پرینتر شما آسیب دیده است و کار از شارژ کارتریج گذشته است و باید این قطعه تعویض شود یا اینکه فیوزر پرینتر فرسوده شده است و باید تعویض گردد. همانطور که اشاره کردیم، فیوزر یکی از قطعات مصرفی پرینتر است که با دادن حرارت به تونر انتقال داده شده به برگه موجب هک شدن تصاویر و نوشته‌ها بر روی کاغذ می‌شود. درصورتی که با تعویض فیوزر باز هم مشکل پرینت نشدن خط‌ها به صورت صاف و موازی در کنار یکدیگر وجود داشته باشد، باید به سراغ تعویض کارتریج پرینتر رفت.

چه زمانی دیگر شارژ کارتریج بی فایده است؟

کارتریج ها از جمله قطعات گران قیمت پرینتر های مختلف محسوب می شوند. به همین دلیل نیز هر کاربر تا جای ممکن ترجیح می دهد تا به جای تعویض کارتریج، آن را شارژ کند. اما موضوع این است که هر کارتریج بر اساس نوع و کارکردی که دارد تنها دفعات محدودی امکان شارژ آن وجود دارد. در نتیجه بعد از این دفعات شارژ کارتریج، دیگر شارژ کردن آن فایده ای ندارد و باید آن را با یک نمونه جدید تعویض کرد.

در این میان اگر از کارتریج های اصلی برای دستگاه های پرینتر استفاده شود، می توان دفعات بیش تری آن را شارژ کرد. این در حالی است که نمونه های مشابه اما غیر اورجینال شرکتی، زودتر نیاز به تعویض دارند و دفعات کم تری قابل شارژ هستند. بسته به نوع کارتریج و کیفیت آن، میزان کارکرد و کیفیت چاپی که در نظر دارید و همچنین نظر کارشناسان تعمیرات دستگاه های پرینتر، هر کارتریج را می توان به دفعات مشخصی شارژ کرد و بعد از آن باید آن را با یک نمونه جدید تعویض نمود.

چگونه متوجه شویم زمان شارژ کارتریج مورد نظر فرا رسیده است؟

برای این که زمان دقیق شارژ کردن کارتریج را متوجه شویم و مطابق نیاز دستگاه، این فرایند را انجام دهیم، اصطلاحا فرایندی تحت عنوان گزارش گیری از میزان کارتریج انجام می شود. به این ترتیب، می توان بررسی کرد که در چه زمانی شارژ کارتریج به اتمام رسیده و نیاز به شارژ آن یا حتی تعویض کارتریج وجود دارد. این موضوع، یعنی آگاهی دقیق از میزان تونر موجود در کارتریج دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که اگر ناگهان تونر تمام شود، ممکن است در زمانی که به شدت به آن نیاز دارید، این موضوع دردسر ساز شود. حتی اتمام تونر کارتریج می تواند به نوعی موجب آسیب رسیدن به دستگاه نیز شود. موارد زیر می تواند نشان دهنده این باشد که دستگاه مورد نظر نیاز به شارژ کارتریج دارد:

  • زمانی که برگه ای پرینت گرفته شده یا چاپ می شود، کیفیت چاپ آن بسیار نامطلوب است و این امر نشان می دهد که احتمال زیاد شارژ کارتریج رو به اتمام است
  • روی برگه های چاپ شده، خطوط سیاه و سفید یا راه راه دیده می شود
  • بخشی از برگه ها چاپ نشده اند
  • چاپ بسیار کم رنگ بوده و وضوح بالایی ندارد
  • وجود ارور ها و خطا هایی در نمایشگر دستگاه که نشان می دهد، دستگاه نیاز به شارژ کارتریج دارد
  • روشن شدن چراغ چشمک زن روی پرینتر که نشان می دهد شارژ کارتریج کم است و نیاز به شارژ مجدد دارد

این موارد به صورت کلی می توانند نشان دهند که چه زمانی به صورت تقریبی تونر و جوهرکارتریج کم شده و نیاز به شارژ شدن دارد. اما اگر بخواهید به صورت دقیق و کامل از میزان تونر باقی مانده در دستگاه یک گزارش دقیق به دست بیاورید، می توان از فرایند دقیقی که در ادامه آن را توضیح می دهیم استفاده نمایید.

آیا ممکن است بعد از شارژ کارتریج مشکلاتی در دستگاه پرینتر مشاهده شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی مواقع، خصوصا زمانی که از تونر یا جوهر اصلی و با کیفیت برای دستگاه استفاده نشود یا این که فرایند شارژ به درستی انجام نشود، ممکن است خطا ها یا مشکلاتی در کارکرد دستگاه مشاهده شود. یکی از این خطا ها، مربوط به زمانی است که روکش پلاستیکی روی کارتریج برداشته نشده یا این که اتصالات فلزی کارتریج دچار آسیب دیدگی شده است. در این حالت معمولا دستگاه پرینتر نمی تواند کارتریج شارژ شده را تشخیص داده و فرایند پرینت را انجام دهد. گاهی اوقات نیز به دلیل به روز نبودن درایور ها و نرم افزار های دستگاه، بعد از شارژ کارتریج ارور هایی در پرینتر داده می شود.

مشکل دیگری که ممکن است بعد از انجام فرایند شارژ تونر یا جوهر به وجود بیاید، کم رنگ بودن یا کیفیت نداشتن چاپ است. این امر نیز به این دلیل اتفاق می افتد که از تونر یا جوهر های بسیار بی کیفیت و غیر اصلی برای دستگاه مورد نظر استفاده شده است. از طرفی اگر سطح جوهر اضافه شده در کارتریج کم باشد، این کم رنگ بودن در چاپ مشاهده خواهد شد. مشکلات دیگری که ممکن است بعد از شارژ کارتریج در دستگاه مشاهده شود شامل موارد زیر است:

  • با وجودی که به تازگی کارتریج شارژ شده است، دستگاه خطایی مبنی بر این که کارتریج خالی است و نیاز به شارژ شدن دارد، می دهد؛ گاهی تنها با فشردن دکمه OK ارور برطرف می شود، اما گاهی باید برای رفع خطا، چیپست تعویض شود
  • بی کیفیت بودن چاپ در صورت استفاده از تونر و جوهر بی کیفیت
  • کارتریج های مربوط به پرینتر های جوهر افشان ممکن است بعد از شارژ توسط افراد غیرحرفه ای، جوهر پس دهند و مشکلاتی را در دستگاه ایجاد کنند
  • مشکل قبلی، در خصوص پرینتر های لیزری نیز می تواند در قالب پودر ریزی کارتریج مشاهده شود

این موارد برخی از مشکلات رایجی است که بعد از شارژ کارتریج یا حتی تعویض آن ممکن است در پرینتر مورد نظر مشاهده شود. برای این منظور می توان از مراکز تخصصی این دستگاه ها کمک گرفت یا این که پیش از شارژ دستگاه و انجام هر کاری از یک فرد مطلع در این خصوص کمک گرفت تا از بروز برخی مشکلات جلوگیری کرد.

چگونه می توان یک ارزیابی دقیق تر از میزان تونر باقی مانده کارتریج پرینتر داشت؟

به صورت کلی بخشی به نام چیپست و درایور هایی که درون پرینتر های مختلف وجود دارد، به تعیین میزان تونر باقی مانده در دستگاه کمک می کنند. زمانی که شارژ کارتریج به اتمام رسیده است، این کمبود به صورت اخطار در نمایشگر نمایش داده می شود. اما برای این که پیش از پیغام اخطار برای خرید تونر کارتریج مورد نظر اقدام کنید و آماده شارژ آن باشید، از مسیر زیر می توان به این ارزیابی دست یافت:

  • در قدم اول باید پرینتر به یک کامپیوتر متصل شود
  • سپس باید در بخش کنترل پنل کامپیوتر، نام پرینتر را پیدا کرد، برای این منظور می توان در بخش پرینتر اند فکس، نام دستگاه مورد نظر را یافت
  • در این مرحله با کلیک کردن روی نام دستگاه، گزینه ای تحت عنوان Preferences را انتخاب کنید
  • بعد از این کار، از میان گزینه های موجود باید روی گزینه Service this device کلیک کرده تا پنجره ای که عبارت مربوط به بررسی تونر کارتریج در آن وجود دارد، برای شما به نمایش در بیاید
  • یک گزینه در این پنجره برای بررسی میزان تونر یا جوهر باقی مانده وجود دارد که با عنوان Estimate Ink Level نمایش داده می شود. از طریق این گزینه می توان میزان باقی مانده جوهر یا تونر در کارتریج و زمان تقریبی شارژ کارتریج را تعیین کرد.

نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه کرد این است که شاید با توجه به مدل و برند متفاوت پرینتر مورد نظر، مسیر انجام این کار و تهیه گزارش سطح جوهر و تونر دستگاه کمی متفاوت باشد یا حداقل نام برخی عبارت ها تفاوت داشته باشد. اما به صورت کلی، راه کار موجود در این زمینه همین توضیح کلی اشاره شده در بالا است.

انواع کارتریج

اگر از کاربران همیشگی دستگاه های پرینتر باشید حتما می‌دانید که کارتریج های امروزی در دو نوع لیزری (لیزری مشکی و لیزری رنگی) و جوهری تولید می‌شوند. اما تفاوت این دو نوع کارتریج چیست؟ تفاوت این دو کارتریج به نوع پرینتری برمی‌گردد که قرار است در آن استفاده شوند. به عبارتی دیگر کارتریج لیزری برای استفاده در پرینترهای لیزری و کارتریج جوهرافشان برای استفاده در پرینترهای جوهرافشان است.

همانگونه که می‌دانید پرینترهای جوهرافشان کار چاپ اسناد را با جوهر و پرینترهای لیزری این کار را با پودر و به اصطلاح تونر انجام می‌دهند. این مواد مصرفی –یعنی تونر و جوهر- در محفظه ای به نام کارتریج قرار می گیرند. همانگونه که می دانید میزان بازدهی کاتریجها ارتباط مستقیمی با سطح پوشش چاپ، دارد.

از همین روست که کارشناسان تعمیرات پرینتر توصیه می کنند برای چاپ اسناد غیرمهم، از سطح کیفی پایین چاپ استفاده شود. این کار کمک می‌کند تا به عمر مفید کارتریج افزوده شده و نیاز به شارژ کارتریج در بازه‌های زمانی طولانی‌تری اتفاق بیفتد. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با شارژ کارتریج توصیه می‌شود صرفاً به مراکز مجاز و تخصصی ارائه دهنده خدمات مرتبط با تجهیزات چاپ نظیر اچ پی سرویس مراجعه نمایید.

شارژ کارتریج پرینتر لیزری

کارتریج های لیزری همانگونه که از نام آنها پیداست برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد این کارتریج ها برای تأمین رنگ پرینتر از پودر مخصوصی به نام تونر استفاده می کند. کارتریج لیزری در پرینترهای سیاه و سفید، به صورت تک رنگ (مشکی) یا مونوکروم وجود دارد.

برای پرینترهای لیزری رنگی معمولا ۴ عدد کارتریج لیزری وجود دارد که از تونرهای رنگی مشکی، آبی، قرمز و زرد استفاده می کند. کلیه سرویس های مرتبط با شارژ و تعویض کارتریج چاپگر (لیزری سیاه و سفید و رنگی) توسط کارشناسان مرکز شارژ کارتریج پرینتر ارائه می گردد.

کارشناسان تعمیرات پرینتر لیزری اچ پی توصیه می کنند برای چاپ اسناد غیرمهم، از سطح کیفی پایین چاپ استفاده شود تا بدین واسطه به عمر مفید تونر افزوده شود. چرا که میان میزان بازدهی کاتریجها با سطح پوشش چاپ، رابطه مستقیمی وجود دارد.

بنابراین بهتر است در استاندارهای نامه نگاری سازمان ها و ادارات فونت های ظریفتری بکار برد. (مثلا در متون تایپی خود، فونت های کوچک تر نظیر تهران را جایگزین فونتهایی نظیر تیتر، نازنین و رویا نمایید.) این کار –با صرفه جویی در تعداد صفحات چاپ شده- کمک می کند تا تعداد صفحات قابل چاپ توسط کارتریج افزیش دهید.

شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان

کارتریج های جوهرافشان، از جوهری که به شکل مایع است برای تأمین رنگ پرینتر استفاده می کند. کارتریج های جوهر افشان همانگونه که از عنوان آنها پیداست برای پرینتر های جوهر افشان استفاده می شود. کارتریج پرینترهای جوهرافشان در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارد. در سري قديم چاپگرهاي جوهرافشان، كارتريج‌هاي سه رنگ اصلي به يكديگر متصل بودند و در صورت تمام شدن يكي از رنگ‌ها شما مجبور به تعويض هر سه رنگ بوديد. ولي در چاپگرهای امروزی، محل قرار گیری هر کارتریج از کارتریج دیگر جدا شده است. کلیه سرویس های مرتبط با شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان اچ پی توسط کارشناسان نمایندگی ارائه می گردد.

نکته‌ای که در باب استفاده بهینه از جوهر پرینتر وجود دارد، آن است که حتما به هنگام تعویض هد (در چاپگرهایی که هد و کارتریجشان به صورت مجزا طراحی شده است) و به هنگام تعویض و شارژ کارتریج (در چاپگرهایی که هد و کارتریجشان به صورت مجتمع طراحی شده است) دستور Print head alignment را اجرا نمایید.

بعلاوه از موفقیت آمیز بودن این چاپ با مشاهده عبارت Alignment successful بر روی نمایشگر چاپگر اطمینان حاصل نمایید. پرینترهای جوهرافشان نسبتاً ارزان هستند و قیمت آنها پایین است ضمن آن که چندکاره نیز هستند (هم پرینتر رنگی هستند، هم اسکنر و هم دستگاه کپی). نکته منفی این دستگاه ها، جوهر مصرفی شان است که نسبتاً گران است، لذا اکثر توجهات بجای حفظ و نگهداری از پرینترها، به کارتریج‌ آنها معطوف شده است.

خدمات تخصصی اچ پی سرویس: تعمیر پرینتر جوهر افشان

چیپست کارتریج

مورد دیگری که کاربران پرینترهای گوناگون می‌بایست اطلاعاتی هر چند اندک درباره‌ی آن داشته باشند، چیپست کارتریج است. چیپست کارتریج که از آن با نام‌های دیگری چون «چیپ» یا «چیپ ست» نیز یاد می‌شود، تراشه‌ای ظریف از جنس سیلیکون (silicon) است. وجود چیپست کارتریج سبب می گردد تا با به حد نصاب رسیدن تعداد برگه‌های چاپ شده، کاربر ناچار به تهیه و خرید کارتریجی نو شود و قادر به شارژ مجدد کارتریج نباشد. البته در طول سالهای اخیر، برخی از شرکت های پشتیبان، اقدام به تولید چیپست های نو کرده‌اند.

این وجود چیپست های نو سبب شده تا کاربران به جای تعویض کارتریج، اقدام به تعویض چیپست کنند. چیپست کارتریج با توجه به مدل های متنوع موجود از پرینتر و دستگاه‌های کپی، در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است که عبارت است از: چیپست کارتریج رنگی، چیپست کارتریج سیاه و سفید و چیپست کارتریج درام. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با شارژ کارتریج و سایر خدمات مرتبط با این بخش از پرینتر می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی پرینتر اچ پی تماس بگیرید.

چرا شارژ کارتریج را در اچ پی سرویس انجام دهیم؟

مجموعه اچ پی سرویس با تکیه بر مهارت بالای تیم فنی خود تخصصی ترین سرویس ها را در زمینه شارژ کارتریج پرینتر ارائه می‌ دهد. دانش بالا در کنار مشتری مداری کارشناسان باعث شده که کاربران تمایل به استفاده از خدمات این مرکز داشته باشند.

اچ پی سرویس با به کارگیری تجهیزات مدرن برای شارژ کارتریج و احترام به حقوق مشتریان می کوشد رضایت کامل آن ها را جلب نماید. با شارژ کارتریج در این مرکز از مزایای بسیاری برخوردار می ‌شوید که از جمله آن ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گارانتی شارژ کارتریج و مهلت تست

کلیه خدمات مربوط به تعمیر پرینتر و شارژ کارتریج در اچ پی سرویس همراه با گارانتی معتبر عرضه می ‌شود. وجود گارانتی و ضمانت ‌نامه معتبر گواه کیفیت بالای خدمات ارائه شده است. علاوه بر آن پس از تحویل کارتریج مهلتی برای تست آن در نظر گرفته می ‌شود. طی این مدت می توانید یک تست پرینت بگیرید و کیفیت برگه چاپ شده را مورد بررسی قرار دهید. اگر کیفیت اسناد چاپی مطلوب بود، نشان می ‌دهد که کارتریج سالم می‌ باشد و به درستی شارژ شده است.

تست توسط تکنسین

در اچ‌ پی سرویس شارژ کارتریج پرینتر در سطح حرفه‌ ای و با رعایت استانداردهای لازم انجام می ‌پذیرد. به این صورت که نخست اضافات تونر تخلیه می‌ گردد، پس از آن محفظه با پودر اصل و مرغوب شارژ خواهد شد. سپس برای اطمینان خاطر شما کارتریج توسط متخصص مربوطه تست می گردد تا از بابت کیفیت شارژ اطمینان حاصل کنید. نهایتا اگر ایرادی در اسناد چاپی وجود داشته باشد، تمامی آن ها برطرف می شود.

مشاوره رایگان شارژ کارتریج

انتخاب کارشناسی شده کارتریج

هنگام انتخاب کارتریج باید مدل ‌های مناسب و سازگار با چاپگر خود را برگزینید. کارشناسان نمایندگی پرینتر اچ پی به شما کمک خواهند کرد تا بدانید کارتریج مناسب دستگاه شما باید چه مشخصاتی داشته باشد. موقع ترمیم کارتریج پرینتر هم قطعه به دقت کارشناسی شده و اگر تعمیر آن صرفه اقتصادی نداشته باشد، به شما اطلاع داده می ‌شود.

قیمت براساس نرخ مصوب

در این مجموعه قیمت شارژ کارتریج پرینتر مطابق با نرخ نامه مصوب اتحادیه از مشتریان اخذ می گردد. لازم به ذکر است هزینه شارژ با توجه به برند چاپگر شما و مدل آن متفاوت خواهد بود.

مشاوره با کارشناس تعمیر پرینتر

در صورت مشاهده هرگونه ایراد و مشکل در پرینتر خود می‌ توانید سریعاً با تکنسین‌ های اچ‌ پی سرویس تماس بگیرید. تیم پشتیبانی این مرکز آماده هستند تا در تمام ساعات شبانه روز به سوالات شما پاسخ دهند.

امکان دارد بعد از شارژ کارتریج ظرفیت آن کم شود؟

در اولین مرتبه پس از شارژ کارتریج کیفیت اسناد پرینت گرفته شده تغییر چندانی ندارد؛ اما در دفعات بعدی مقداری از کیفیت کاسته می‌ شود. به طور کلی بعد از هر بار شارژ کارتریج پرینتر کیفیت چاپ چیزی حدود 10 الی 20 درصد کاهش می ‌یابد. بنابراین در صورتی که برای کارهای حساس مانند نقشه کشی نیاز به پرینت دارید بهتر است از کارتریج‌ های اورجینال استفاده کنید.

در مورد ظرفیت کارتریج نیز لازم است بدانید که پس از هر مرتبه شارژ مقداری از ظرفیت آن کاسته می ‌شود. البته میزان کاهش ظرفیت با توجه به مدل کارتریج و نوع پودر مورد استفاده متفاوت خواهد بود. در صورتی که از پودرهای با کیفیت استفاده شود، تعداد پرینت حدود 100 الی 200 برگه کاهش پیدا می ‌کند.

آیا نوع کارتریج بر کیفیت آن مؤثر است؟

کارتریج ‌ها در دو نوع اورجینال و طرح روانه بازار مصرف می شوند. مطمئناً کیفیت مدل‌ های اصل نسبت به انواع شارژ شده بهتر است. کارتریج‌ های اورجینال توسط خود شرکت تولید کننده چاپگر ساخته می‌ شوند. لذا دارای بالاترین میزان ظرفیت چاپ هستند و تحت هیچ شرایطی نیز به دستگاه شما صدمه نمی ‌رسانند. در حالی که کارتریج ‌های طرح یا غیر اورجینال توسط شرکت‌ های دیگری غیر از برند اصلی تولید و عرضه می ‌شوند. برای مثال کارتریج‌ های طرح اچ پی محصول خود کمپانی اچ پی نیستند.

در صورتی که شارژ کارتریج پرینتر در مراکز معتبر انجام گیرد، می ‌تواند کیفیت خوبی در حد نمونه ‌های اصل داشته باشد. البته کیفیت کارتریج های طرح بر اساس تولید کننده آن ها متفاوت خواهد بود، ضمن این که با نرخ کمتری نیز به فروش می ‌رسند.

مراحل شارژ کارتریج اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر اچ پی در این مرکز بر روی تمامی پرینترهای اچ پی اعمال شده و شامل تمامی اشکالات تخصصی و غیرتخصصی احتمالی ایجاد شده در این دستگاه است. به بیانی دیگر در این مرکز موارد تعمیراتی انجام شده محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای پرینتر اعم از جوهری، لیزری و …  البته سایر خدمات مرتبط با این دستگاه ها از جمله شارژ کارتریج پرینتر اچ پی را دربر میگیرد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه نقص تخصصی و غیرتخصصی با مرکز تعمیر پرینتر اچ پی تماس گرفته و خواستار راهنمایی و مشاوره از کارشناسان این مرکز باشید.

در موارد غیرتخصصی، کارشناسان ما راهکارهایی جهت تعمیرات پرینتر اچ پی دستگاه به شما ارائه خواهند داد تا نیازی به حمل دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه نباشد و اشکالات ایجاد شده به صورت تلفنی رفع گردد. در موارد تخصصی و اشکالات فنی شدید، شما می توانید دستگاه خود را به این مرکز تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر، آن را به صورت سالم، گردگیری شده و بی هیچ عیب و نقصی دریافت نمایید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی یکی از شرکت های پیشگام در ارائه خدمات تخصصی مرتبط با تعمیرات اچ پی است که به دلیل در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و همکاری با جمعی از زبده ترین کارشناسان این حوزه موفق به کسب موفقیت های بسیار در این زمینه گشته است. یکی از بزرگترین افتخارات کسب شده توسط این مرکز آن است که در طی سالهای اخیر و بر اساس نظرسنجی های انجام شده به عنوان برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات از سوی کاربران انتخاب گشته است.

حصول این موفقیت حاصل تکریم مشتریان در تمامی سالهای فعالیت و احترام به این اصل بوده است که «همیشه حق با مشتری است». خدمات ارائه شده در نمایندگی اچ پی محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات اچ پی را شامل می گردد؛ واحدهای تعمیرات اچ پی در بخش زیر معرفی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید