اشتراک گذاری

نحوه شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP

کارتریج، به عنوان منبع تامین کننده رنگ در پرینتر یا از نوع لیزری است یا از نوع جوهرافشان. درواقع در پرینترهای لیزری از کارتریج لیزری استفاده می شود که درون آن با پودری به نام تونر پر شده است و در پرینترهای جوهرافشان از کارتریج جوهرافشان استفاده می شود که درون آن با جوهر پر شده است.

از آن جایی که کارتریج منبع تامین کننده رنگ پرینتر است اگر اورجینال نباشد، می تواند شما را با مشکلات متعددی از جمله کاهش چشم گیر کیفیت چاپ مواجه کند. با این وجود خرید کارتریج اورجینال از اهمیت بالایی برخوردار است اما چگونه می توان هنگام خرید کارتریج، مدل اورجینال آن را از مدل تقلبی تشخیص داد؟ اگر شما هم قصد تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر HP خود را دارید و دوست ندارید هنگام خرید کارتریج سرتان کلاه برود، ادامه این مطلب را از دست ندهید. ما شما را با روش های کاربردی شناسایی کارتریج اصل از تقلبی اچ پی آشنا کنیم.

نحوه شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP

روش های شناسایی کارتریج اصل از تقلبی اچ پی

برچسب امنیتی کارتریج و شماره سریال حک شده روی آن را بررسی کنید

روی جعبه کارتریج های اصل یک برچسب امنیتی چسبانده شده است. وقتی جعبه کارتریج را از سمت راست به چپ یا برعکس حرکت دهید، رنگ برچسب تغییر می کند و زمانی که جعبه کارتریج را از عقب به جلو یا برعکس حرکت دهید، علائم OK و √ روی برچسب در خلاف جهت چرخش حرکت می کنند.

علاوه بر این بر روی برچسب امنیتی کارتریج، یک شماره سریال حک شده است که می توانید برای شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP، این شماره سریال را در وب سایت رسمی اچ پی مانند شکل زیر جستجو کرده و سپس گزینه Verify را انتخاب کنید. سایت اچ پی به شما می گوید کارتریجی که خریداری کرده اید، اصل است یا تقلبی.

نحوه شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP

با این اوصاف اولین روشی که برای شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP به شما توصیه می شود این است که برچسب امنیتی روی جعبه کارتریج HP و همچنین شناسه حک شده بر روی آن به روش هایی که در بالا آموزش دادیم، بررسی کنید. اگر جعبه کارتریج فاقد برچسب امنیتی، همانطور که در شکل نشان داده شده، می باشد یعنی اینکه کارتریج تقلبی است.

اگر هم بر روی جعبه برچسبی زده شده است که هیچ شماره شناسه ای ندارد و هر چقدر آن را از سمت راست به چپ و برعکس؛ یا از عقب به جلو و برعکس تکان می دهید، هیچ تغییر رنگی ندارد و علائم OK و √ روی برچسب جابجا نمی شوند، یعنی اینکه کارتریج شما تقلبی است و برچسب روی آن نیز Fake است. در آخر اگر شماره سریالی که روی برچسب حک شده است را در سایت HP سرچ کردید اما از نظر این سایت معتبر نبود، باز هم باید به اصل بودن کارتریج خود شک کنید.

به نوع بسته بندی کارتریج HP توجه کنید

روش دیگری که می توانید از آن برای شناسایی کارتریج اصل از تقلبی اچ پی استفاده کنید، توجه به نوع بسته بندی کارتریج اچ پی هنگام خرید است. فراموش نکنید که کارتریج اورجینال همیشه از یک بسته بندی باکیفیت برخوردار است. بنابراین اگر هنگام خرید کارتریج، متوجه بروز آسیب در بسته بندی آن شدید باید به اصل بودن آن شک کنید. از طرفی اچ پی هیچگاه کارتریج های خود را بدون بسته بندی راهی بازار نمی کند. با این وجود زمانی که کارتریج جدیدی را خریداری می کنید نه تنها باید از بسته بندی باکیفیت و بدون هیچ آسیب دیدگی برخوردار باشد بلکه باید تمامی نوارهای جلوی کارتریج سالم باشند.

از کارتریج های ارزان قیمت بترسید

از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست! شاید با خرید یک کارتریج ارزان قیمت فکر کنید که برد کرده اید اما دیر یا زود مشخص می شود که یک کارتریج Fake خریداری کرده اید و ارزان بودن آن به همین دلیل بوده است. با این وجود بهتر است برای اینکه با فروشندگانی مواجه نشوید که کارتریج های ارزان قیمت و تقلبی را به شما بیندازند، بهتر است برای خرید کارتریج اورجینال HP به فروشگاه های معتبر از جمله نمایندگی فروش کارتریج اچ پی مراجعه کنید.

از نرم افزار احراز هویت HP استفاده کنید

یکی دیگر از روش های کاربردی برای شناسایی کارتریج اصل از تقلبی HP هنگام خرید این محصول، این است که نرم افزار احراز هویت HP که HP SureSupply نام دارد را بر روی گوشی خود نصب کنید. کاری که این اپلیکیشن انجام می دهد این است که بارکد موجود روی جعبه کارتریج را اسکن کرده و به شما خواهد گفت که کارتریجی که قصد خریداری آن را دارید، اصل است یا تقلبی.