اشتراک گذاری

رفع مشکل صدا دادن پرینتر

هر مدل پرینتر از جمله پرینتر اچ پی یک ظرفیت مشخص و تعیین شده دارد که متناسب با آن طراحی شده است. عدم توجه به ظرفیت و قدرت اصلی چاپگر باعث خرابی آن و ظهور انواع و اقسام مشکلات دردسرساز خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال صدا دادن پرینتر بالاست. متاسفانه بسیاری از کاربران عادی صدای ناهنجار پرینتر را جدی نمی گیرند. اما فراموش نکنید که چشم پوشی از این معضل می تواند دیر یا زود به از کار افتادگی کامل چاپگر ختم شود. در ادامه شما را با دلایل اصلی صدای ناهنجار پرینتر اچ پی آشنا می سازیم.

رفع مشکل صدا دادن پرینتر

علل اصلی صدا دادن پرینتر اچ پی و راه های مقابله با آن ها

جاسازی نادرست کارتریج در پرینتر

یکی از پیش پا افتاده ترین علل پیدایش مشکل صدا دادن پرینتر، جاسازی نادرست کارتریج است. کارتریج بخش حساس و مهمی است که باید دقیقا در جایگاه اصلی خود قرار گیرد. درب پرینتر اچ پی را باز کنید، کارتریج را بیرون بکشید و آن را با دستمال بدون پرزی تمیز کنید. سپس کارتریج را با احتیاط در جایگاه خود قرار دهید. زمانی که کارتریج با پرینتر ست می شود یک صدای کلیک مانند ضعیف را خواهید شنید. این صدا می تواند شما را از نصب درست کارتریج مطلع سازد.

از کار افتادگی کاغذکش پرینتر hp

کاغذکش قطعه ی مهمی از پرینتر است که در معرض خطر استهلاک قرار می گیرد. اگر به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر دقت نداشته باشید، خرابی کاغذکش امری طبیعی است. گاهی اوقات خرابی کاغذکش با مشکلاتی چون صدا دادن پرینتر و سپس گیر کردن کاغذ درون دستگاه نمایان می شود. در این حالت چاپگر را خاموش کرده و نسبت به تعمیر پرینتر اچ پی اقدام کنید.

اختلالات یونیت فیوزینگ پرینتر

صدای ناهنجار پرینتر اچ پی می تواند ریشه در خرابی یونیت فیوزینگ، چرخ دنده ها و غلتک های هدایت کننده کاغذ آن داشته باشد. سلامت یونیت فیوزینگ برای حک جوهر بر روی کاغذ الزامی است. بنابراین اگر مشکل صدا دادن پرینتر اچ پی به یونیت فیوزینگ آن ارتباط داشته باشد، تداوم ارسال دستورات چاپ به پرینتر امکان پذیر نخواهد بود. به طور کلی خرابی فیوزینگ اتفاق رایجی است که می تواند فارغ از نوع پرینتر و مدل سازنده ی آن اتفاق بیفتد. تعمیر فیوزینگ از عهده ی کاربر عادی خارج است. برای رفع خرابی فیوزینگ همواره می توانید با نمایندگی رسمی تعمیر پرینتر اچ پی تماس حاصل فرمایید.

تمام شدن تونر

تمام شدن تونر را می توان دلیل اصلی صدا دادن پرینتر به شمار آورد. وقتی حجم تونر کاهش پیدا می کند، چاپ کمرنگ شده و دستگاه در حین کار، سر و صدا می کند. در این صورت، کافی است تونر را شارژ کرده و یا کارتریج را تعویض نمایید.

خرابی مگنت

گاهی خرابی مگنت، موجب صدا دادن پرینتر می شود. اگر این قطعه در حین کار با بلید برخورد داشته باشد، صداهایی در دستگاه ایجاد می شود. برای درک عملکرد این قطعه، بد نیست بدانید که مگنت خاصیت مغناطیسی دارد و از همین طریق هم تونر را جذب کرده و به درام منتقل می کند. پس از پخش شدن تونر روی سطح درام، بلید وارد عمل شده و مواد اضافی را از سطح درام پاک می کند.

خرابی کاغذکش

یکی دیگر از دلایل صدا دادن پرینتر، عملکرد نادرست کاغذکش است. به طور معمول، این قطعه، کاغذ را به داخل دستگاه کشیده و پس از آن قسمت های دیگر پیکاپ رولر شامل بخش میانی و بخش خروجی وارد عمل شده و کاغذ را بین بخش های مختلف حرکت می دهند. در نهایت برگه به وسیله بخش دیگری از کاغذکش، به بیرون از چاپگر منتقل میگردد. چنانچه هریک از این بخش ها آسیب ببینند یا بشکنند، امکان ایجاد صدا در حین کار پرینتر وجود خواهد داشت.

فرسودگی چرخ دنده ها

چرخ دنده های تعبیه شده در پرینتر، به مرور زمان و در اثر کار زیاد فرسوده شده و تولید سر و صدا می کنند. اگر علت صدا دادن پرینتر، فرسودگی این قطعات یا آسیب دیدگی آنها باشد، زیاد جای نگرانی نیست. در این شرایط کافی است چرخ دنده ها را روغن کاری کنید تا عملکرد آنها به حالت عادی بازگشته و صدای دستگاه کپی هم برطرف گردد. البته گاهی هم نیاز به تعویض این قطعات است که این کار، باید توسط یک تعمیرکار ماهر و مجرب انجام شود.

راهکار رفع مشکل صدا دادن پرینتر Hp

در این مقاله، با دلایل و راهکارهای صدا دادن پرینتر اچ پی آشنا می شوید که در مورد چاپگرهای سایر برندها نیز کاربرد دارند. صدای پرینتر در حین کار، تا حدی عادی بوده و نگران کننده نیست. اما اگر صدا غیر عادی و همیشگی باشد، باید به فکر عیب یابی و ترمیم دستگاه باشید. معمولا صدا دادن پرینتر، نشان دهنده بروز مشکل در قطعات این دستگاه و آسیب دیدگی آنهاست. با این حال دستگاه های قدیمی و فرسوده هم معمولا هنگام کار صداهایی ایجاد می کنند و گاها عملکرد درستی ندارند.

در ادامه، دلایل صدای دستگاه پرینتر اچ پی را بررسی کرده و راهکارهایی را نیز برای برطرف کردن این مشکل به شما پیشنهاد می دهیم. اگر روش های ذکر شده را اجرا کردید و همچنان مشکل حل نشد، می توانید برای عیب یابی و رفع صدای چاپگر با تیم تعمیر پرینتر در نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

بسته به این که مشکل صدای پرینتر ناشی از آسیب دیدگی کدام بخش باشد، می توان اقدامات مختلفی برای رفع مشکل انجام داد. اگر مواد مصرفی تمام شده باشند، شارژ یا تعویض کارتریج، مسئله را حل می کند. تعویض مگنت آسیب دیده هم می تواند این مشکل را برطرف کند. اقدامات دیگری همچون تعمیر کاغذکش و تعویض چرخ دنده ها هم دیگر روش هایی هستند که برای برطرف کردن صدا دادن پرینتر تاثیرگذار هستند.

سرویس دوره ای پرینتر اچ پی

اگر تقریبا هر روز با پرینتر اچ پی خود کار می کنید؛ اما سرویس دهی به موقع آن را از یاد می برید، دیر یا زود شاهد مشکل صدا دادن پرینتر خواهید بود. عدم توجه به اعمال سرویس چاپگرهای اچ پی باعث کند شدن غلتک های درونی سیستم در اثر جوهر ریزی و خشک شدن تونرهای اضافی بر روی آن ها می شود. در این بین حضور گرد و غبار نیز می تواند کارایی اجزای سازنده ی پرینتر را از بین ببرد. کافی است با واحد پشتیبانی نمایندگی رسمی اچ پی تماس بگیرید تا کارشناسان ما طی مدت زمان کوتاهی به منزل یا محل کار شما اعزام شوند و پروسه ی سرویس  پرینتر را به اتمام برسانند.