اشتراک گذاری

چرا پرینتر کاغذ را سیاه می کند؟

بی شک کاربران پرینترها بسیار به مشکل سیاه شدن برگه پرینت برخورده اند که هنگام چاپ رخ می دهد. این مشکل گاهی اوقات در پرینترهای اچ پی رخ می دهد. پرینتر لیزری باشد یا جوهر افشان می تواند به این مشکل دچار شود. این مسئله ناشی از عواملی مختلفی می باشد که هر کدام از انها در صورتی که بدرستی عمل نکنند سبب می شوند پرینت های گرفته شده با کیفیت نباشد. در این مطلب قصد داریم بصورت تجربی به این مشکلات بپردازیم و دلایل سیاه شدن کاغذها در هنگام چاپ را در پرینترهای اچ پی بررسی نماییم.

سیاه شدن برگه پرینت

پرینتر کاغذ را سیاه می کند، بررسی مشکل

اولین مشکلی که در این حوزه پیش می آید زمانی می باشد که کاغذ به کلی سیاه می شود. یکی از مشکلاتی که سبب این اتفاق می باشد نقاط اتصال ( داخلی ) چاپ گر می باشد. گاهی اوقات پیش می آید که بعد از پرینت گرفتن توسط پرینترهای اچ پی لبه های کاغذ پرینت گرفته شده سیاه می شود و ظاهر کاغذ را بشدت زشت می کند. این مشکل می تواند ناشی از واشرهای سر مگنت کارتریج پرینترهای اچ پی باشد.

برای رفع این مشکل می توانید از متخصصان فنی نمایندگی رسمی اچ پی کمک بگیرید و اقدام به رفع مشکلات پرینتر خود نمایید یکی دیگر از مشکلاتی که مربوط به سیاه شدن کاغذ پرینت می باشد زمانی اتفاق خواهد افتاد که سطل اشغال کارتریج پر شود. در این زمان ابری سیاه بر روی کاغذهای پرینت گرفته شده از بالا به سمت پایین دیده می شود.

دلایل سیاه شدن برگه در پرینتر اچ پی

معمولا وقتی پرینتر کاغذ را سیاه می کند، عامل اصلی و مهم کارتریج است. یعنی کارتریج به درستی کار نکرده و یا مواد داخل آن نامرغوب هستند که موجب سیاه شدن کاغذ در پرینتر hp و دیگر برندها می شود. آلودگی درام هم مسئله دیگری است که می تواند موجب علت سیاه پرینت گرفتن پرینتر و دستگاه کپی شود.

خرابی درام هم مانع از پخش و تثبیت جوهر روی برگه می شود. پاک کن درام هم یکی از قطعاتی است که خرابی آن می تواند موجب سیاه شدن برگه ها شود. حتی پر بودن بیش از حد کارتریج نیز با بر هم زدن توازن پخش جوهر یا تونر، در بروز مشکل مورد بحث تاثیر می گذارد. از کیفیت پایین کاغذ هم به عنوان یک عامل مهم و تاثیرگذار نباید غافل شد.

بررسی کارتریج و درام

اگر پرینتر کاغذ را سیاه می کند، قبل از هر کاری دستگاه را باز کرده و کارتریج و درام را بررسی کنید؛ البته اگر در این کار مهارت ندارید، از تکنسین های نمایندگی اچ پی کمک بگیرید. اگر ذره های تونر را روی بدنه کارتریج مشاهده کردید، باید آن را به خوبی تمیز کنید. در صورتی که کارتریج مشکلی نداشت و به صورت عادی کار می کرد، به احتمال زیاد مشکل از درام است و این قطعه نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.

این مقاله را از دست ندهید: چرا پرینتر نصفه پرینت می گیرد؟

چک کردن کاغذها

ممکن است سیاه شدن برگه در پرینتر اچ پی هیچ دلیل داخلی نداشته و مربوط به آلودگی یا سیاه بودن سند اصلی باشد. بنابراین به عنوان یک اقدام موثر، بد نیست برگه ها را چک کرده و مطمئن شوید که کاملا تمیز و بدون آلودگی هستند.

راهکارهای رفع مشکل سیاه شدن کاغذ در پرینترهای جوهر افشان و لیزری

در پرینترهای جوهرافشان اچ پی در صورتی که کاغذهای پرینت گرفته شده سیاه شده باشد باید به هد دستگاه مراجعه کنید. این مشکل به دلیل هد دستگاه می باشد که کثیف شده است. در این حالت هدهای پرینتر باید به حالت اولیه خود بازگردند تا عمل پرینت به درستی انجام گیرد و مشکلات بعدی برای چاپ گر بوجود نیاید. در پرینترهای لیزری اچ پی نیز ممکن است مشاهده کنید که پرینتر کاغذ را سیاه می کند ، دلیل سیاه شدن های کاغذها عمدتا به دلیل مشکلات در کارتریج می باشد.

البته مشکل در فیوزینگ ها نیز ممکن است به این مشکلات دامن بزند و سبب سیاه شدن کاغذ پرینت شود. فرایند شارژ مجدد کارتریج بسیار حساس می باشد و دارای ظرافت خاص خود است. در صورتی که در هنگام فرایند شارژ کارتریج دقت لازم را نداشته باشید مشکلات ذکر شده برای چاپ گر شما اتفاق می افتند و دستگاه شما نیازمند تعویض قطعات می گردد.

خدمات تخصصی نمایندگی اچ پی: تعمیر پرینتر جوهرافشان

سیاه شدن کاغذ در پرینتر اچ پی

رفع مشکلات کارتریج در پرینترهای hp

همانطور که اعلام شد علت سیاه پرینت گرفتن پرینتر در دستگاه های لیزری کمپانی اچ پی ایراد در کارتریج است. شما در زمان وقوع این مشکل می توانید شارژ کارتریج را خالی نمایید و فرایند شارژ را مجددا انجام دهید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که در هنگام فرایند شارژ باید مراقب سایر اجزاء پرینتر مانند تونر باشید. بارها دیده شده است که فراید شارژ سبب آسیب جدی به تونر گشته است و مشکلات گذشته را دو چندان کرده است.

تنظیمات پرینتر اچ پی

یکی از روش های عیب یابی و رفع مشکل زمانی که پرینتر کاغذ را سیاه می کند، اصلاح تنظیمات دستگاه است. تنظیمات نقش اساسی در کیفیت چاپ برگه ها و رنگ آنها دارد و گاهی تنها با اصلاح این بخش می توان مشکل را حل کرد. به عنوان مثال شما می توانید میزان نور یا کیفیت رنگ و چاپ دستگاه را تنظیم کرده و به این ترتیب، پرینت هایی مطابق با سلیقه خود داشته باشید. البته تنظیمات پرینتر اچ پی و اصلاح آن زمانی کاربرد دارد که چاپ سیاه پرینتر ناشی از خرابی کارتریج و درام و دیگر مشکلات این دو بخش نداشته باشد. برای تنظیم درست چاپ، می توانید از دفترچه راهنمای چاپگر اچ پی خود کمک بگیرید.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

محصولات تولیدی کمپانی اچ پی همواره از تکنولوژی بالایی برخوردار است. تعمیرات این چاپگرهای لیزری و جوهر افشان براحتی نبوده و فقط بدست متخصصین کارآمد و دارای برد حرفه ای امکان پذیر است. نمایندگی اچ پی ارائه دهنده ی انواع خدمات نرم افزاری و سخت افزاری محصولات اچ پی این اطمینان را به شما می دهد زمانی که پرینتر کاغذ را سیاه می کند مشکلات بوجود آمده را در کمترین زمان ممکن برطرف نماید.

این خدمات با قیمت های بسیار مناسب انجام می گردد. خدمتی جدید که نمایندگی اچ پی به شما عزیزان ارائه می شود تعمیر در محل است. شما می توانید خدمات تعمیرات اچ پی را در محل کار خود و یا خانه دریافت نمایید و دیگر لازم نباشد به نمایندگی های شرکت مراجعه ای داشته باشید. این ویژگی سبب گشته سرعت سفارش و انجام تعمیرات تا حد بسیار زیادی افزایش داشته باشد و شما از نزدیک ناظر بر فعالیت متخصص فنی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید